Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@23:29:34 GMT

ژاپن، میزبان سمپوزیوم نظامی با هدف مهار چین

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۶۰۸۳۶

ژاپن، میزبان سمپوزیوم نظامی با هدف مهار چین

فرماندهان نظامی ژاپن، آمریکا، کره جنوبی، فیلیپین و ۱۴ کشور دیگر با هدف مهار رشد چین در توکیو دیدار کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، سمپوزیوم رهبران عملیات آبی‌-خاکی اقیانوس آرام، موسوم به «پالس» در سال ۲۰۱۵ در هاوایی و توسط آمریکا ایجاد شد تا با رشد و نفوذ فزاینده چین در این منطقه مقابله شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تغییر سیاست آمریکا در چرخش نظامی به سوی آسیا و تلاش برای ایجاد اتحاد با کشورهای همفکرش هم مشهود بود.

ژنرال استیون رادر، فرمانده نیروی تفنگداران دریایی آمریکا گفت: هیچ کشوری نیست که بتواند به تنهایی همه این کارها را انجام دهد، هر کس چیزی ارائه می‌کند.

این رویداد چهار روزه که پنجشنبه به پایان رسید، برای نخستین بار به میزبانی ژاپن و در حالی برگزار شد که توکیو به دنبال اتخاذ نقش امنیت منطقه‌ای بزرگتر برای مقابله با چین، کره شمالی و روسیه است. ژاپن این همسایگان خود را به نادیده گرفتن هنجارهای بین‌المللی متهم کرده و از آغاز حمله روسیه به اوکراین نسبت به احتمال استفاده پکن از قدرت نظامی برای تصرف تایوان به‌گوش بوده است.

ژنرال یوشیهیده یوشیدا، رئیس ستاد کل نیروهای زمینی دفاع از خود ژاپن گفت: پالس ۲۰۲۲ پیامی قدرتمند دارد، اینکه اجازه تغییرات یک‌جانبه با اعمال زور در وضع موجود را نمی‌دهیم.

چین می‌گوید تمرینات نظامی اخیرش در اطراف تایوان - که پکن آن را بخشی از خاک خود می‌داند - هدف دفاع از حق حاکمیت این کشور انجام می‌شود.

وزیر دفاع ژاپن هم که روز شنبه در نشست شانگری‌-لا حضور پیدا کرده بود گفت، کشورش در خط مقدم در میان بازیگران "قانون‌شکن و مسلح به سلاح هسته‌ای" محاصره شده است.

حدود ۷۰ شرکت‌کننده پالس از پایگاه‌های دریایی و یک کمپ ارتش در نزدیکی توکیو بازدید کردند تا تمرینات را مشاهده کرده و تجهیزات نظامی را ارزیابی کنند، تجهیزاتی از جمله هاورکرافت و هواپیماهای نفربر. نیروهای آمریکا در ژاپن همچنین سامانه‌های راکت‌انداز آمریکایی با تحرک بالا را به نمایش گذاشتند، سامانه‌ای مشابه آنچه آمریکا در اختیار اوکراین قرار داده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کشور ژاپن آمريكا چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۶۰۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار انصارالله به آمریکا درباره تشدید تنش نظامی علیه یمن

جنبش انصارالله یمن به آمریکا درباره هرگونه اقدام برای تشدید تنش علیه یمن هشدار داده و تاکید کرد که انصارالله انباری از سلاح‌های بازدارنده ویژه در اختیار دارد.

به گزارش ایسنا، «محمد علی الحوثی» عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن در پلتفرم «ایکس» به آمریکا درباره هرگونه اقدام نظامی علیه یمن هشدار داد و تاکید کرد که این جنبش زرادخانه بزرگی از سلاح‌های بازدارنده ویژه در اختیار دارد.

محمدعلی الحوثی در ادامه نوشت: با آتش بازی نکنید، تمام آنچه از انبار استراتژیک سلاح‌های بازدارنده یمن انتظار دارید، این است این انبار چه از نظر کمی و چه از نظر کیفی بسیار بسیار بسیار بزرگتر از حد تصور شما است.

 پیش از این «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن نیز به آمریکا درباره هرگونه تشدید تنش هشدار داده و این کشور را تهدید کرد عامل پیامدهای هیچ‌گونه تنشی در مرزهای یمن نباشد.

المشاط گفت: مقدمات مشکوک موجود برای منصرف کردن یمن و تضعیف نقش موثر آن در دفاع از فلسطین به شکست ختم خواهد شد.

ارتش یمن در راستای همبستگی با مردم فلسطین در نوار غزه که از نزدیک به هفت ماه قبل زیر آتش حملات رژیم صهیونیستی هستند، تمامی کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی را در ۲ دریای سرخ و عرب و خلیج عدن هدف قرار می‌دهد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ان‌بی‌سی: دولت آمریکا با آتش‌بس غزه در پی مهار اعتراض‌های دانشجویی است
  • هشدار یمن نسبت به تشدید تنش نظامی آمریکا
  • ترامپ اعضای ناتو را تهدید کرد
  • ترامپ اعضای ناتو را تهدید کرد/ پول نمی‌دهیم
  • ترامپ باز هم اعضای ناتو را تهدید کرد
  • هشدار انصارالله به آمریکا درباره تشدید تنش نظامی علیه یمن
  • استولتنبرگ: آمریکا و متحدان اروپایی فقط وعده کمک به اوکراین داده‌اند
  • مهار تمساح عظیم الجثه با دست در خیابان شلوغ | ویدئو
  • دومین سمپوزیوم بین‌المللی تنش و اضطراب در مشهد برگزار می‌شود
  • چین خطاب به آمریکا: تلافی می‌کنیم