Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - با تغییر مدیریت در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان و رویکرد جدید، روستانشینان سطح استان از برنامه‌های فرهنگی برخوردار شده و با اهمیت به روستاها توسعه متوازن در حال انجام است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، بهره‌مندی روستائیان از برنامه‌های فرهنگی، هنری و مباحث سلامت جامعه بسیار امری ضروری و نقش مهمی در آگاهی مردم دارد، در همین راستا سمن‌ها، موسسات و کانون‌های فرهنگی، هنری و موسسات مردم نهاد بخش سلامت استان کردستان با تشکیل گروه و تیم‌های تخصصی در عرصه‌های مختلف فرهنگی و هنری شهرستان‌ها و روستاهای استان کردستان فعالیت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود کمبود امکانات، این موسسات در مناطق محروم فعالیت کرده و با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، برای نخستین بار از تلاشگران عرصه سلامت و فعالان فرهنگی و هنری بخش سارال شهرستان دیواندره تجلیل شد.

فرماندار شهرستان دیواندره پیش‌ازظهر امروز در این مراسم با تأکید بر ضرورت توجه بیشتر به حوزه‌های فرهنگی شهرستان دیوانده و بخش‌های تابعه اظهار داشت: امیدورام منطقه گردشگری سارال مورد توجه همه متولیان امر و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گیرد.

سید طاهر حسینی، افزود: بسیاری از مفاخر بزرگ و بارگاه عرفانی منطقه سارال در سه روستای بخش سارال قرار گرفته و شهر هزار کانیان نیز به عنوان مرکز عارفان و عالمان مشهور و معروفیت دارد و در تاریخ کردستان‌شناسی همیشه از شهر هزار کانیان با افراد ادبا، عرفا و بزرگمردان نام برده می‌شود.

فرماندار شهرستان دیواندره بیان کرد: روستاهای بخش سارال هر کدام از وجود مفاخر بسیاری برخودار و فعالیت‌های فرهنگی زیادی نیز در این شهرستان برگزار شده است. 

وی با بیان اینکه یکی از افتخارات ما در استان و شهرستان‌ها حضور فعال سازمان‌های مردم نهاد جوان است، گفت: امیدوارم از ظرفیت سمن‌ها و تشکل‌های مردم نهاد در راستای ارتقای سطح آگاهی جامعه و رفع مشکلات مردم استفاده شود چراکه نقش‌آفرینی ارزنده توام با انگیزه و توان مضاعف، این سازمان‌ها را در زمینه همراهی و کمک در اجرای برنامه‌های فرهنگی، پیشگیری، مقابله و کنترل آسیب‌های اجتماعی و رفع مشکلات زیست‌محیطی کمک خواهد کرد.

حسینی نقش مؤسسات مردم نهاد و سمن‌ها در بالا بردن سطح دانش مردم در اصول بهداشتی و کاهش آسیب‌های اجتماعی را بسیار مهم خواند و عنوان کرد: موسسه‌های مردم نهاد حوزه سلامت و فرهنگی می‌توانند با توصیه و آموزش‌های مختلف برای رعایت اصول سبک زندگی سالم جامعه را به این سمت هدایت و راهنمایی کنند.  

مردم باید در تصمیم‌گیری‌ها مشارکت داشته باشند
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان نیز در حاشیه این مراسم اظهار داشت: باید مشکلات و مسائل موجود در این منطقه احصا و متناسب با آن فعالیت‌های ترویجی، فرهنگی و اجتماعی اجرا شود چراکه تأثیرگذاری سریع‌تری خواهد داشت.

علی اصغر دریایی، گفت: دخیل کردن مردم در تصمیم‌گیری‌ها و اجرای طرح‌ها و برنامه‌های توسعه در قالب تشکل‌های مردمی می‌تواند علاوه بر ایجاد همدلی و همبستگی بین مردم و مسئولان بازوی توانمندی نیز برای دولت باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با بیان اینکه سازمان‌های مستقل از دولت در خدمت مردم هستند، گفت: مشارکت مردم یکی از بازوهای اصلی در زمینه ارتقای سلامت، کاهش فقر و بی عدالتی در سلامت جوامع است، سمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد نقش مؤثری در همفکری، همراهی، اجرای فعالیت‌های آموزشی و ترویجی و انعکاس مطالب مردمی در دستگاه‌های اجرایی برای حل مشکلات جامعه در حوزه‌های مختلف دارند،

دریایی یادآور شد: قطعاً گره بسیاری از مشکلات در زمینه درمان، بهداشت، معیشت و حتی روحی وروانی بیماران با استفاده از ظرفیت مردم و سازمان‌های مردم نهاد باز می‌شود.

مدیرکل ارشاد کردستان: نگاه متوازن در حوزه‌ فرهنگ را رعایت می‌کنیموزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اصفهان: ایران در مسیر رشد و تعالی حرکت خواهد کرد

به گزارش تسنیم؛ با تغییر مدیریت در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، اجرای برنامه‌های فرهنگی در حالی در روستاها و شهرستان‌های استان در حال انجام است که این رویکرد جدید باعث خوشحالی مردم از یک نگاه یکسان شده و با تداوم این وضعیت توسعه متوازن در حوزه فرهنگ رقم خواهد خورد.

انتهای پیام/484/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه های فرهنگی استان کردستان مردم نهاد سازمان ها سمن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۶۱۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ استان و ۱۱۰ شهرستان متأثر از بارش‌ها و سیلاب بهاری / بهره‌مندی ۳۲۰۰ نفر از خدمات امدادی

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور آخرین جزئیات بارش‌ها و سیلاب در کشور را تشریح کرد.

بابک محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت بارش‌ها و سیلاب در کشور اظهار کرد: طی بازه زمانی اخیر حدود ۲۰ استان تحت تأثیر بارندگی و سیلاب قرار گرفتند که حدود ۱۱۰ شهرستان متأثر سیلاب‌های و آب‌گرفتگی جزئی شدند، البته تاکنون اتفاقی مبنی بر سیلاب کلی رخ نداده است.

وی افزود: مسدود شدن بعضی راه‌های ارتباطی منجر شد برخی مسافران و شهروندان در جاده‌ها گیر کنند و نیاز به امدادرسانی داشته باشند، شب گذشته هشت نوجوان در خراسان جنوبی در نقطه‌ای سیلابی محبوس شده بودند که به موقع توسط امدادگران نجات پیدا کردند و دقایقی بعد همان منطقه زیر آب رفت و در صورتی که عملیات امدادی به موقع انجام نمی‌شد، شاهد رخداد فاجعه‌ای بزرگ بودیم.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور تصریح کرد: به طور کلی در بازه زمانی اخیر ۱۴۳ عملیات امدادرسانی صورت گرفته و بالغ بر ۳۲۰۰ نفر از متاثران موارد سیلابی از خدمات امدادی بهره‌مند شدند، همچنین اسکان اضطراری برای حدود ۳۵۰ نفر برقرار شد.

محمودی با اشاره به انجام عملیات‌های امدادرسانی و اسکان اضطراری در پی حادثه حریق رخ داده در امامزاده ابراهیم و تداوم امدادرسانی‌ها در منطقه مذکور ادامه داد: ۱۳۰ مورد تخلیه آب از منازل مسکونی نیز انجام شده است و در این مدت ۲۱۴ تیم عملیاتی متشکل از ۸۵۰ نفر از نیروهای امدادی به امدادرسانی پرداختند.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۹۷ دستگاه چادر در مناطق تحت تأثیر برپا و حدود ۷۰۰ تخته پتو، حدود ۶۱۰ موکت، بالغ بر ۱.۵ تن نایلون و حدود ۴۵۰ بسته غذایی میان افراد تحت تأثیر از شرایط مذکور توزیع شده است، گفت: در حال حاضر یک کامیون با دو سرنشین که در حال بازگشایی مسیر بوده‌اند در کرمان در سیلاب گرفتار شدند و به منظور رهاسازی آنها بالگرد امدادی اعزام شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور با تاکید بر لزوم رعایت و مد نظر داشتن موارد امدادی اضافه کرد: نداشتن تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها باید مد نظر قرار داشته باشد، همچنین تمام افراد باید آگاهی خود از شرایط سیلاب را افزایش دهند تا از این موضوع غافل‌گیر نشوند.

محمودی با اشاره به لزوم آماده‌باش تمام دستگاه‌های امدادی و عوامل مربوطه در خصوص هشدارهای صادر شده افزود: هشدارهای کلی صادر شده باید بومی‌سازی شود و تمام افراد حاضر در مناطق احتمالی خطر باید با توجه به تجارب سال‌های گذشته نسبت به آماده‌باش اقدام و از بروز حوادث جدی پیشگیری کنند و اقدام به موقع داشته باشند.

وی تصریح کرد: آماده‌باش جمعیت هلال‌احمر مربوط به قبل، حین و پس از رخداد حوادث است و تمام عوامل این جمعیت تا پایان لکه‌گیری، به پایان رسیدن تمام مخاطرات و نیازمند نبودن فرد یا گروهی به عملیات‌های امداد و نجات ادامه خواهد داشت.

کد خبر 750445

دیگر خبرها

  • صنعت چاپ در آینده نیازمند تغییر ریل است
  • بهره‌مندی ۵۸۰ خانوار روستایی خراسان جنوبی از اینترنت پرسرعت
  • هفته فرهنگی فریدن برگزار می‌شود
  • بهره مندی هزار و ۶۸۳ شهر و روستای کردستان از گاز طبیعی
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از روند آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران مطرح کرد؛باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی
  • شوراهای اسلامی نماد خرد جمعی و وحدت هستند
  • شاخص بهره مندی روستا‌های کردستان از راه‌ آسفالته به ۷۵ درصد رسید
  • سینه‌ این هنرمند لبریز از اشعار و عرفان بود
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت حاج عیسی قلی‌پور
  • ۲۰ استان و ۱۱۰ شهرستان متأثر از بارش‌ها و سیلاب بهاری / بهره‌مندی ۳۲۰۰ نفر از خدمات امدادی