Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور قزاقستان اعلام کرده که این کشور، مناطقی همچون تایوان، کوزوو، اوستیای جنوبی یا آبخازیا را به عنوان کشور مستقل به رسمیت نمی‌شناسد و همین امر در مورد دونتسک و لوهانسک نیز صدق می‌کند.

به گزارش مشرق، «قاسم جومارت توکایف»، رئیس جمهور قزاقستان روز جمعه گفت که این کشور استقلال خودخوانده مناطق دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین را به رسمیت نمی‌شناسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توکایف در مجمع اقتصاد بین المللی سن پترزبورگ گفت: «اگر حق تعیین سرنوشت در سراسر جهان عملی شود، به جای ۱۹۳ کشوری که در حال حاضر عضو سازمان ملل هستند، بیش از ۶۰۰ کشور وجود خواهند داشت که البته این وضعیت هرج و مرج به همراه خواهد داشت.»

رئیس جمهور قزاقستان افزود که کشورش مناطق تایوان، کوزوو، اوستیای جنوبی یا آبخازیا را به رسمیت نمی‌شناسد و همین امر در مورد دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین نیز صدق می‌کند.

قاسم جومارت توکایف این سخنان را در جریان نشست اقتصادی سن پترزبورگ اعلام کرده است. روز چهارشنبه گذشته «یوری اوشاکف» مشاور رئیس جمهور روسیه در امور بین الملل از برگزاری نشست اقتصادی سن پترزبورگ از ژوئیه به مدت سه روز خبر داده و در این باره تاکید کرده بود: در نشست افتتاحیه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در کنار «ژومارت توکایف» رئیس جمهور قزاقستان حضور خواهد داشت. همچنین «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر به صورت ویدئو کنفرانس در این نشست مشارکت خواهد داشت.

این نشست به صورت سالانه از سال ۱۹۹۷ در شهر سن پترزبورگ برگزار می‌شود. اما از سال ۲۰۰۵ نشست اقتصادی سن پترزبورگ با حضور ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برگزار شده است.

در دوره‌ای مختلف این نشست معمولاً ۱۲۰ کشور از جهان در آن مشارکت داشته‌اند اما در سال جاری با توجه به پیامدهای جنگ اوکراین مشارکت کشورهای مختلف در این نشست در سطحی پایین‌تر قرار گرفته است.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت قزافستان دونتسک لوهانسک اوکراین تحولات اوکراین خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت رئیس جمهور قزاقستان دونتسک و لوهانسک سن پترزبورگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۶۱۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: ایران تحریم‌ناپذیر است

رئیس جمهور در آیین گشایش نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴، گفت: این نمایشگاه نشان‌دهنده این است که ایران تحریم‌ناپذیر است و هرگز تحریم‌ها در این کشور و با اراده پولادین مردم به نتیجه نرسیده و نخواهد رسید. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور صبح امروز شنبه در افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (اکسپو 2024) طی سخنانی بیان کرد: این نمایشگاه نشان‌ دهنده این است که ایران تحریم‌ ناپذیر است و هرگز تحریم‌ها در این کشور و با اراده پولادین مردم به نتیجه نرسیده و نخواهد رسید.

رئیسی ادامه داد: هم‌چنین طرح‌های شیطانی منزوی کردن جمهوری اسلامی ایران هرگز به نتیجه نرسیده و نخواهد رسید.

دستور رئیسی برای رفع مشکلات جنوب غرب تهران وی افزود: این نمایشگاه نشان می‌دهد کشور ما با ذخایر مادی، معنوی و نیروی انسانی کارآمد و با اراده و بهره‌مندی از فناوری‌های نوین می‌تواند در عرصه‌های مختلف برای دنیا نوآوری داشته باشد.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: آنچه به‌دست جوانان عزیز ما رقم خورده در این نمایشگاه آورده شده و ترجمان این رویداد بزرگ اقتصادی این است که ما توانسته‌ایم و می‌توانیم.

ادامه دارد...

دیگر خبرها

  • گاف بی بی سی درباره پروژه هواپیمای جت ۷۲ نفره ایرانی
  • ۹۶ درصد مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام اجرایی شده است‌
  • هزینه فایده سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • رئیس جمهور فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • لغو دیدار اردوغان و بایدن
  • رئیسی: ایران تحریم‌ناپذیر است
  • رئیس جمهور روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • نماینده ویژه رئیس جمهور چین: ایران در خاورمیانه شریک راهبردی است
  • نشست دوجانبه طالبان و هیأت ترکمنستانی
  • طالبان به دنبال دانش خودروسازی