Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل مؤسسه خیریه منتظران مهدی موعود (عج) گفت: درمانگاه عمومی و مرکز دیالیز خیریه هرند با پوشش ٣١ بیمار دیالیزی توانسته گام مؤثری در کاهش رنج خانواده‌های دیالیزی بردارد.

علی‌اکبر کنعانی‌هرندی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: مردم مناطق شرق شهرستان اصفهان متشکل از شهرهای جرقویه، ورزنه، کوهپایه و هرند با جمعیت ۱۶۰ هزار نفری سال‌های طولانی با مشکل نبود چنین مرکزی برای خدمات‌رسانی به بیماران دیالیزی و تخصصی دست‌و پنجه نرم می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به فاصله ۸۰ تا ۱۲۰ کیلومتری شهرهای شرق اصفهان تا کلان‌شهر اصفهان، افزود: بیماران با توجه به جاده ترانزیتی و تردد سخت، دسترسی آسانی به بیمارستان نداشتند و راه‌اندازی یک مرکز تخصصی درمان با به‌کارگیری تجهیزات مجهز پزشکی، یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر در این منطقه بود، از این رو مجوز ایجاد درمانگاه عمومی و مرکز دیالیز خیریه هرند به همت مؤسسه خیریه منتظران مهدی (عج) از دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان دریافت شد.

مدیرعامل مؤسسه خیریه منتظران مهدی موعود (عج) ادامه داد: پس از دریافت مجوز، ساختمان زایشگاه قدیم شهر و محوطه آن به متراژ حدود هفت هزار مترمربع جهت راه‌اندازی درمانگاه عمومی و مرکز دیالیز خیریه هرند تحویل این مؤسسه شد و این ساختمان با مساعدت و یاری مسئولان، خیران، مردم شهر هرند و روستای تاریخی قهی، کمک و یاری تیم فنی و مهندسی خیریه حضرت ابوالفضل (ع) اصفهان بازسازی شد.

وی با اشاره به فعالیت بخش دیالیز در این درمانگاه گفت: بیماران دیالیزی براساس شرایط خاص بیماری مجبور هستند که هر هفته دو تا سه جلسه برای درمان به بخش‌های دیالیز مراجعه کنند و از طرفی شرایط بیماران بعد از روند دیالیز، به صورتی است که قادر به طی کردن مسافت‌های طولانی نیستند از این رو دستگاه‌های دیالیز و تجهیزات موردنیاز نیز خریداری و در این مرکز نصب شد، همچنین با مساعدت بنیاد مستضعفان این مرکز به یک دستگاه آمبولانس تجهیز شد.

کنعانی با اشاره به اینکه مرکز دیالیز خیریه هرند با پوشش ٣١ بیمار دیالیزی در حال حاضر توانسته گام مؤثری در کاهش رنج خانواده‌های دیالیزی این خطه بردارد، گفت: در منطقه شرق اصفهان حدود ۴۰ بیمار دیالیزی وجود دارد که سه نفر از این بیماران تنها مربوط به یک خانواده هستند، مادر ۶۰ ساله‌ای که به همراه دو پسر ۳۲ و ۳۷ ساله خود، سه روز در هفته در کنار همدیگر در این مرکز بستری می‌شوند.

وی با بیان اینکه تمام هزینه‌های ساخت‌وساز و امورات جاری این درمانگاه توسط خیران و کمک‌های مردمی پرداخت شده و می‌شود، افزود: در درمانگاه عمومی و مرکز دیالیز خیریه هرند، بیماران در زمینه‌های مختلف زنان و زایمان، چشم، قلب و داخلی مورد معاینه قرار می‌گیرند.

کنعانی ضمن تشکر از خیران نیک‌اندیشی که در راه‌اندازی درمانگاه و مرکز دیالیز خیریه هرند مشارکت داشته‌اند، گفت: همچنان منتظر دریافت کمک‌های نقدی و غیرنقدی جهت تهیه تجهیزات پزشکی، دارو و لوازم مصرفی بیماران توسط آنها بوده و معتقد هستیم دست‌های بخشنده هیچ‌گاه محتاج نمی‌شوند.

کد خبر 581910

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شرق اصفهان خيرين نيک انديش تجهیزات پزشکی يک دستگاه آمبولانس بنیاد مستضعفان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق بیمار دیالیزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۶۱۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای و روانشناسی در سطح استان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حامد رضایی در گفت‌وگو با برنامه رادیویی «سلام ساوالان» ضمن تبریک روز روانشناس اظهار کرد: شعار روز روانشناس سال‌جاری «امیدآفرینی با توسعه خدمات روانشناسی، مشاوره و مشارکت مردم» است و سازمان بهزیستی به عنوان متولی امر و ادارات کل بهزیستی استان‌ها و ادارات بهزیستی شهرستان‌ها نیز به تبع این اداره، مسئولیت‌های ویژه‌ای در حوزه خدمات روانشناسی دارند و ما نیز سعی داریم تا با تلاش همکاران در این زمینه، بهترین خدمات را به جامعه هدف ارائه کنیم.

وی افزود: یکی از خدمات ویژه بهزیستی، مشاوره رایگان، امن و محرمانه خط تلفنی ۱۴۸۰ است که همه مردم می‌توانند از ساعت هشت صبح تا ۱۲ شب از این خدمات مشاوره‌ای در زمینه‌های خانواده، تحصیلی، تربیت فرزند، اختلالات روانی، ازدواج، شغلی و کودک و نوجوان استفاده کنند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل ادامه داد: در سطح استان بیش از ۷۰ مرکز روانشناسی و مشاوره، خدمات متفاوتی را به مردم ارائه می‌کنند و همگی سعی دارند تا آلام مرتبط با روح و روان انسان‌ها را کاهش دهند.

رضایی افزود: ما نیز سعی داریم تا آموزش‌هایی را مطابق با علم روز روانشناسی به روانشناسان و افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، ارائه دهیم تا ضمن پیشرفت این حوزه، خدمات بهتر و تخصصی به جامعه هدف ارائه کنیم.

وی اظهار داشت: از طرف بهزیستی برای حمایت از اقشار کم‌درآمد جامعه به جهت استفاده از خدمات روانشناسی، یاری برگ ارائه می‌کنیم که به روانشناسان مربوطه تحویل داده می‌شود و هزینه جلسات مشاوره افراد تحت پوشش را بهزیستی متقبل می‌شویم.

رضایی گفت: همچنین در این زمینه دغدغه مهمی که در دولت سیزدهم پیگیر آن هستیم، تحت پوشش قرار گرفتن خدمات مشاوره و روانشناسی است تا عموم مردم بتوانند به راحتی از این خدمات استفاده کنند.

کد خبر 748819

دیگر خبرها

  • ۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارایه می دهند
  • ۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارائه می دهند
  • شبکه خیریه‌ها و خیران خارج از کشور ایجاد می‌شود
  • فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل
  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر
  • آغاز عملیات توسعه بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی (ره) خاش
  • اضافه شدن چهارمین دستگاه دیالیز، به تجهیزات بیمارستان دارالشفاءمیرجاوه
  • راه‌اندازی دستگاه توموتراپی بیماران سرطانی در گلستان
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد