Web Analytics Made Easy - Statcounter

شکیلا محمدی دانشجوی اهل افغانستان که در سلیمانیه عراق تحصیل می‌کند آخرین بار در اکتبر ۲۰۲۱ از زادگاهش دیدن کرد.

به گزارش فرارو، این دانشجوی حقوق ۲۲ ساله که که از آن زمان تاکنون در سلیمانیه زندگی می‌کند، گفت: در آن زمان نمی‌دانستم که این آخرین باری است که می‌توانم زادگاه مورد علاقه خود سفر کنم.

او گفت:، اما روز تخلیه ما، وقتی با مادر و پدرم خداحافظی کردم، متوجه شدم که برای مدت طولانی نمی‌توانم آن‌ها را ببینم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از زمان تصرف کابل توسط طالبان در آگوست ۲۰۲۱، دختران عمدتاً از رفتن به مدارس متوسطه منع شده‌اند. دانشگاه آمریکایی افغانستان بسته شد و دانشجویان آن از آینده شان نامطمئن مانده بودند.

عصمت الله سهاک، یکی دیگر از دانشجویان افغان در سلیمانیه گفت: پیش بینی می‌کردم که تحصیلاتم به معنای واقعی کلمه به پایان برسد.

پس از چندین هفته مطالعه آنلاین، به محمدی و سهاک این فرصت داده شد که برای ادامه تحصیل در دانشگاه آمریکایی به کردستان عراق سفر کنند.

آن‌ها با استناد به سابقه طولانی جنگ در عراق گفتند که در ابتدا نگران بودند. محمدی گفت: واقعاً می‌ترسیدم به اینجا بیایم. فکر می‌کردم به جای بهتری نمی‌روم.

وی گفت زمانی که او در منطقه کردستان شمال عراق مستقر شد، که معمولا با ثبات‌تر از سایر مناطق عراق به شمار می‌رود، ترس او به سرعت کمرنگ شد و او احساس آرامش کرد.

از ۱۱۰ دانشجوی افغانی که برای تکمیل تحصیلات خود به سلیمانیه سفر کردند، ۳۲ نفر از جمله محمدی و سهاک در اوایل ماه جون فارغ التحصیل شدند.

حالا با در دست داشتن مدرک لیسانس، می‌خواهند فوق لیسانس خود را در خارج از کشور به پایان برسانند، به امید روزی که بتوانند به خانه برگردند.

برای سهاک، فرصت تکمیل تحصیلات، امتیازی است که انتخاب او را به سمت معلم شدن سوق داد.

محمدی امیدوار است که وکیل شود و به جامعه نشان دهد که دختران می‌توانند در سطح بین المللی وکالت کنند.

بر اساس گزارش کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد، افغان‌ها یکی از بزرگترین جمعیت پناهجویان در سراسر جهان را تشکیل می‌دهند. ۲.۶ میلیون پناهجوی افغان ثبت نام شده اند که ۲.۲ میلیون آن تنها در ایران و پاکستان هستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

 

 

 

منبع: فرارو

کلیدواژه: دانشجویان افغان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۶۱۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیرو‌های روسی در آستانه تسلط بر شهر راهبردی «چاسوف یار» هستند

یک مقام اطلاعاتی اوکراینی از سقوط قریب الوقوع یک شهر راهبردی به دست ارتش روسیه خبر داد که اوضاع جبهه‌ها را به نفع روس‌ها تغییر خواهد داد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، به نقل از روسیاالیوم، وادیم اسکپتسکی معاون رئیس کل اطلاعات وزارت دفاع اوکراین از سقوط قریب الوقوع شهر راهبردی این کشور به دست روس‌ها خبر داد.

وی افزود: سقوط شهر راهبردی جاسوف یار به دست نیرو‌های ارتش روسیه حتمی است.

این مقام اوکراینی با اشاره به تنگایی که نیرو‌های این کشور در ارتفاعات شهر چاسوف یار با آن دست و پنجه نرم می‌کنند از سقوط این شهر مشابه شهر آودیواکا در آینده نزدیک خبر داد.

وی به اهمیت راهبردی این شهر برای نیرو‌های اوکراینی اشاره کرد و گفت: تسلط روس‌ها بر این شهر راه برای تسلط آن‌ها بر شهر‌های بزرگ در دونتسک هموار خواهد کرد.

این درحالی است که پیش از این الکساندر سیرسکی فرمانده ارتش اوکراین از اوضاع سخت نیرو‌های این کشور در خطوط نبرد خبر داده بود.

سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه هفته گذشته اعلام کرده بود که نیرو‌های روسی در حال حاضر ابتکار عمل را در جبهه‌ها در دست دارند.

طی روز‌های گذشته روس‌ها بر بردیچی، بوگدانوفکا، نوومیخلوفکا، سیمینوفکا و پرفومایسکو مسلط شده اند.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) جنجال «چهارمین عروسی» فرمانده طالبان که ایران را تهدید به حمله کرده بود
  • (ویدئو) جنجال کاروان «چهارمین عروسی» فرمانده طالبان که ایران را تهدید به حمله کرده بود
  • تصاویر پربازدید از ساخت پهپاد و سیستم راداری توسط یک جوان افغان + ویدئو
  • فیلم/جاری‌شدن سیل در سلیمانیه عراق
  • بارش شدید باران و به راه افتادن سیل در سلیمانیه عراق+فیلم
  • نیرو‌های روسی در آستانه تسلط بر شهر راهبردی «چاسوف یار» هستند
  • لحظه حمله موشکی مقاومت عراق به بئر السبع و تل آویو برای نخستین بار |‌ ویدئو
  • (ویدئو) لحظه شلیک موشک‌های کروز مقاومت عراق به سمت بئرالسبع و تل‌آویو
  • قبول شدگان ماده ۲۸ پس از قبولی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش باید چه کنند؟
  • (ویدئو) ساکنان تالاب‌های افسانه‌ای عراق از خشکسالی می‌ترسند