Web Analytics Made Easy - Statcounter

لیلا انبارکی روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا، اظهار کرد: این مرکز تخصصی با هدف استفاده موثر از ظرفیت نخبگان دانشگاهی در مدیریت شهری و روستایی و شناخت کمبودها و نارسایی‌ها در این زمینه تشکیل شده است.

وی افزود: این مجموعه به دنبال ارائه راهکار کارشناسانه و کاربردی برای رفع نارسایی‌های مدیریت شهری و مشورت به مدیران برای حل این چالش‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انبارکی ادامه داد: این مرکز با نگرش نوین، تحقیق، پژوهش و آموزش  را به عنوان حلقه مفقوده توسعه، مسیر و چشم‌انداز مدیریت شهری فعال می‌کند.

سرپرست مرکز علمی کاربردی سازمان همیاری شهرداری های استان بوشهر با اشاره به اهمیت برگزاری همایش‌های کاربردی از سوی این مرکز، عنوان کرد: این همایش‌ها با همکاری مراکز و سازمان‌ها با هدف شناسایی معضلات شهری و ارائه راهکارهای عملی برای حل این مشکلات و شناسایی و نمایش دستاورد شهرداری‌ها برگزار می‌شود.

انبارگی گفت: مرکز مطالعات تخصصی شهری و روستایی استان بوشهر در چهار سطح پژوهشی، مشاوره‌ای، اجرایی و آموزشی فعالیت می‌کند.

وی درباره برنامه‌ها و کارکرد این مرکز، گفت: شناسایی تجربه‌های شهرداری‌ها و انتقال آن به مجموعه مدیریت شهری دیگر شهرستان‌ها، تهیه بسته‌های کاربردی قوانین و مقررات در حوزه‌های مختلف شهرداری، شناسایی و تکمیل بانک اطلاعاتی منابع و امکانات شهرداری‌های استان و شناسایی فرآیندهای شهرداری‌ها و تعریف نظام‌نامه کنترل داخلی برای هر شهرداری از اقداماتی است که این مرکز می‌تواند در راستای ارتقای وضعیت مدیریت شهری در استان انجام دهد.

سرپرست مرکز علمی کاربردی سازمان همیاری شهرداری های استان بوشهر افزود: آماده سازی سامانه‌ها و نرم افزارهای موجود در کلان‌شهرها برای شهرداری‌های استان بوشهر از دیگر حوزه‌هایی است که نخبگان مرکز مطالعات تخصصی شهری و روستایی در آن فعالیت خواهند کرد.

انبارکی ادامه داد: دپارتمان‌های تخصصی مدیریت و برنامه ریزی، محیط زیست شهری، فنی و عمرانی، معماری و شهرسازی، آتش نشانی و خدمات ایمنی، حمل و نقل و ترافیک، ستادی و اداری، فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی و مالی از حوزه‌های فعالیت مرکز مطالعات تخصصی شهری و روستایی استان بوشهر است.

وی یادآور شد: مرکز علمی کاربردی سازمان همیاری شهرداری‌های استان بوشهر در رشته کاردانی شهرسازی و کارشناسی معماری طراحی محیط داخلی، مهندسی عمران نقشه برداری و کارشناسی مدیریت اداری  به صورت نظام ترمی پذیرش دانشجو دارد.

برچسب‌ها بوشهر شهرداری بوشهر مدیریت شهری دانشگاه علمی کاربردی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر شهرداری بوشهر مدیریت شهری بوشهر شهرداری بوشهر مدیریت شهری دانشگاه علمی کاربردی شهرداری های استان بوشهر علمی کاربردی مدیریت شهری شهرداری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۶۱۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز البرزپژوهی در کرج راه اندازی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علیرضا سعیدی عصر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در تالار شهیدان نژادفلاح کرج برگزار شد، با بیان اینکه می توانیم با زبان خصومت با یکدیگر صحبت نکنیم و با زبان احترام یکدیگر را نقد کنیم، گفت: بپذیریم که مقداری با یکدیگر اختلاف مبانی و فکری داریم و ممکن است جریانی جریان دیگر را قبول نداشته باشد اما این امر نباید موجب توهین به یکدیگر شود.

وی در خصوص صحبت یکی از خبرنگاران مبنی بر انتقاد این عضو شورای شهر کرج از سگ گردانی در پارک ها تصریح کرد: عده ای از مردم از سگ گردانی در پارک ها شکایت دارند زیرا گاهاً شاهد آسیب زدن به کودکان و بزرگسالان توسط سگ ها بوده و هستیم و حتی نمی توان از کنار سگ های زینتی نیز به راحتی عبور کرد، بنابراین از شهردار خواستم این امر در پارکی که محل استفاده عموم است ممنوع شود.

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج با بیان اینکه اگر شهرداری این کار را جمع نکند، چه کسی مسوول است؟ اظهار کرد: عده ای از افراد اقدام به چرخاندن حیوانات در پارک ها کرده و از این طریق مشکلات زیست محیطی و بهداشتی را برای مردم ایجاد می کنند. اگر در این زمینه اعتراض می کنم به معنای مخالفت با سگ ها نیست، این امر مستلزم شعور اجتماعی و فرهنگ است.

حجت الاسلام سعیدی تصاحب سگ ها و اهلی کردن آنها را اولین نقطه خیانت به این حیوان دانست و در بخش دیگری از سخنان خود مطرح کرد: در سال گذشته ۵۰۰ میلیون تومان بودجه و در سال قبل از آن ۴۰۰ میلیون تومان به جشنواره تئاتر استان اختصاص یافت و امسال نیز بودجه ای بدین منظور در نظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: کرج اولین شهری است که با ۶۰ مجموعه فرهنگی استان وارد انعقاد تفاهم نامه شده و ۲۱ مجموعه ۲۵ درصد از هزینه های اجرای برنامه های خود را دریافت کرده اند. همچنین کرج اولین شهری است که نقشه مهندسی فرهنگی کشور را به اجرا درآورده است. از دیگر اقدامات فرهنگی انجام شده می توان به رونمایی از هشت جلد کتاب البرزشناسی در سال گذشته در روز فرهنگی کرج خبر داد.

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج متولی فرهنگ هر استان را اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آن دانست و اظهار کرد: شورای دوره ششم شهر کرج ۶ و نیم میلیارد تومان بودجه فرهنگی شهر را به ۱۶۷ میلیارد تومان افزایش داد. در حوزه البرزشناسی و کرج شناسی نیز مرکز البرزپژوهی به همت شهرداری کرج راه اندازی می شود.

کد خبر 6093550

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی کتابخانه تخصصی ارتباطات در تبریز
  • راه‌اندازی کتابخانه سیار در مناطق مختلف شهری و روستایی اراک ضروری است
  • نخستین مرکز مانیتورینگ مراکز معاینه فنی شهر اصفهان راه‌اندازی می‌شود
  • مرکز تجاری هند و ایران با حضور معاون اقتصادی وزیر کشور راه اندازی شد
  • پیش بینی بارندگی در مناطقی از غرب و مرکز کشور
  • مرکز البرزپژوهی در کرج راه اندازی می شود
  • ارتقای توانمندی ایران در مدیریت رودخانه‌ها و سیلاب‌ها
  • نخستین مرکز رشد حوزه تخصصی دریایی راه‌اندازی می‌شود/ بررسی ۴۲ پارامتر در اطلس اقیانوس‌شناسی
  • رونمایی از خودروهای ثبت تخلف ویژه ناوگان بار درون شهری در اصفهان
  • اولین مرکز رشد حوزه تخصصی دریایی راه‌اندازی می‌شود/ بررسی ۴۲ پارامتر در اطلس اقیانوس شناسی