Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-05@04:13:15 GMT

رونق گردشگری شمال غرب ایران به کمک ژاپن

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۶۳۱۴۸

رونق گردشگری شمال غرب ایران به کمک ژاپن

مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی از همکاری با آژانس همکاری‌های بین‌المللی ژاپن (جایکا) برای رونق گردشگری منطقه شمال غرب ایران خبر داد.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از روابط‌عمومی معاونت گردشگری، لیلا اژدری درباره این همکاری توضیح داد: در سال‌های گذشته برای پیشرفت پروژه توسعه گردشگری منطقه شمال غرب کشور، همکاری با جایکا آغاز شد، اما به دلیل بحران کرونا تعامل قابل انتظار به تعویق افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس طبق پیشینه توافق قبلی، آژانس همکاری‌های بین‌المللی ژاپن (جایکا) همکاری در سه فاز مجزا شامل مطالعات اولیه، بازدیدهای میدانی و مطالعات تفصیلی را با هدف تدوین طرح جامع گردشگری شمال غرب کشور با همکاری دفاتر معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آغاز کرده است.

او افزود: هدف از پیشبرد این طرح فعال‌سازی ظرفیت‌های گردشگری استان‌های منطقه شمال غرب کشور از جمله آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل، زنجان، قزوین وکردستان است تا بتوانند ورود جدی به بازارهای بین‌المللی و رونق گردشگری داخلی را تجربه کنند.

اژدری گفت: با توجه به این‌که جایکا به عنوان یکی از ارکان اجرایی رسمی توسعه‌ای ژاپن، کمک‌های فنی به کشورهای درحال توسعه را در دستور کار قرار داده است، بنابراین بهره‌مندی از دانش، تجربیات و مهارت‌های کارشناسی و تخصصی جایکا می‌تواند در تسریع و به نتیجه رسیدن طرح توسعه گردشگری منطقه شمال غرب مؤثر واقع شود.

آژانس همکاری‌های بین‌المللی ژاپن (جایکا) پیش‌تر در مناطق دیگری از ایران، ‌از جمله جزیره قشم در زمینه توسعه گردشگری همکاری و مشارکت داشته است.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: گردشگری ، شمال غرب ، ژاپن ، ایران و ژاپن ، جایکا ، قزوین ، زنجان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: گردشگری شمال غرب ژاپن ایران و ژاپن جایکا قزوین زنجان منطقه شمال غرب بین المللی توسعه گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۶۳۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است

به گزارش جماران؛ وزیر امور خارجه امروز درباره سفرش به گامبیا برای شرکت در نشست سران سازمان همکاری اسلامی و رایزنی‌اش با همتای مصری گفت که تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل ‌کشی در غزه جدی‌تر شده است.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه که بامداد امروز (شنبه)  ۱۵ اردیبهشت ماه برای شرکت در پانزدهمین نشست سران سازمان همکاری اسلامی در رأس هیأتی وارد بانجول پایتخت گامبیا شد، در این باره عنوان کرد: به منظور شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان‌ همکاری اسلامی به گامبیا در غرب قاره آفریقا سفر کردم. ‌شعار این دوره از اجلاس «ارتقای وحدت و همبستگی از طریق گفت‌وگو‌ درباره توسعه پایدار» است. 

 

 

‌وی در این باره در شبکه اجتماعی اکس نوشت: در بانجول علاوه بر سخنرانی و تبیین مواضع کشورمان در نشست عالی، با دیگر وزرای خارجه و مقامات کشورهای اسلامی بر مباحث توسعه پایدار کشورهای اسلامی، بررسی چالش‌های جهان اسلام به ویژه موضوع فلسطین و وضعیت جاری در غزه تمرکز داریم. 

️ وزیر خارجه اضافه کرد: توسعه روابط با کشورهای قاره آفریقا با بهره‌گیری از ظرفیت دیپلماسی چندجانبه از دیگر اولویت‌های این سفر است.

دیگر خبرها

  • رونق ساخت‌وساز و اقتصاد ارومیه با ابلاغ و اجرای طرح جامع
  • نگاه ویژه ایران به توسعه همکاری با آفریقا
  • رژیم اسرائیل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است
  • رژیم اسراییل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است
  • متن سخنرانی امیرعبداللهیان در اجلاس گامبیا
  • رژیم اسراییل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است
  • امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است
  • تأثیر توسعه شبکه‌ های حمل و نقل جاده‌ ای بر رونق اقتصادی ایران
  • سازمان ملل هزینه بازسازی غزه را حدود ۵۰ میلیارد دلار برآورد کرد
  • توسعه همکاری های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران با اوگاندا