Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@23:22:26 GMT

ارتقای سواد سلامت به منظور بهبود سبک زندگی

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۶۳۷۶۸

ارتقای سواد سلامت به منظور بهبود سبک زندگی

به گزارش  خبرگزاری فارس، همایش‌ سلامت و زندگی با حضور حمید صاحب مدیر کل سلامت شهرداری تهران و‌ اساتید مجرب و فرهیخته دانشگاهی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران با هدف افزایش آگاهی های عمومی در محل ایوان شمس برگزار شد.

حمید صاحب مدیر کل سلامت  در ابتدای این همایش گفت : ارتقای سواد سلامت به منظور بهبود سبک زندگی و توانمندسازی شهروندان از اولویت های مهم اداره کل سلامت است که برای تحقق این امر می بایست از تمامی ظرفیت ها و امکانات سایر دستگاه ها و همچنین مشارکت های مردمی بهره گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی در خصوص موضوع هویت در فضای مجازی، افزود: فضای مجازی را نمی‌توان نادیده گرفت این یک واقعیت است که باید بپذیریم. حدود یک دهه است که فضای مجازی و اپلیکیشن‌ها وارد زندگی مردم جهان شده و به نوعی بخش جدایی‌ناپذیر زندگی شده‌است. بنابراین معتقدیم که باید برای استفاده از این فضا فرهنگسازی انجام داد و مردم و مخاطبان را از وجه مثبت و منفی این فضا مطلع کرد. برنامه‌هایی در فضاهای مجازی وجود دارد که برای کودک و نوجوان و بزرگ و سالمند مفید است. موضوعاتی که حال مخاطبان را به سمت بهتر شدن می‌برد و می توان با برنامه ریزی متناسب از دستاوردهای مثبت آن بهره برد و از ابعاد منفی در امان ماند. 

در ادامه این همایش قدرت الله حرآبادی در خصوص مدیریت فضای مجازی، حسین عنبرستانی کارشناس فضای مجازی درباره پیشگیری از فضای مجازی و رضا ناظری پیرامون اثرات فضای مجازی در خانواده از دیدگاه روانشناسی آموزش های لازم را به مدعوین محترم ارائه کردند.

همچنین سعید مدنی اولین مدال آور سامبو ایران و قهرمان جودو، ساقی زینتی بازیگر و بهروز مقدم بازیگر و مجری صدا و سیما نیز به عنوان سفیران سلامت معرفی  و از آنها تقدیر شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سواد سلامت سبک ظرفیت ها فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۶۳۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش پیاده‌روی میمند

این رویداد ورزشی و فرهنگی همگانی از امام زاده اسماعیل (ع) شهر میمند آغاز و تا پارک شقایق به طول ۳ کیلومتر ادامه داشت و شهروندان در مراسم پایانی که به همراه قرعه کشی و اهدای جوایز ارزنده بود، شرکت کردند.

همایش پیاده روی خانوادگی میمندی‌ها به صورت زنده از برنامه «صبح و نشاط» شبکه سوم سیما پخش شد.

محمد مهدی فروردین نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند و قیر و کارزین در مجلس شورای اسلامی در این مراسم با اشاره به برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی همزمان با ایام برداشت گل محمدی، گفت: ورزش امروز به عنوان یک الزام در زندگی افراد همواره تاثیر گذار بوده در زندگی هر انسان باید تعریف شود چراکه باعث جامعه سالم و ایجاد نشاط خواهد شد.

فروردین افزود: ورزش و اهمیت دادن به تندرستی می‌تواند اینگونه جمعیتی را در این رویداد دور هم جمع کنند از این رو مردم میمند با حضور پرشور خود در این برنامه ثابت کردند که سلامتی جزو اولویت‌های زندگی آن‌ها است.

علی خلیلی رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی نیز در این همایش یکی از بهترین راه‌های تامین سلامتی را ورزش به خصوص ورزش‌های همگانی دانست و گفت: باید بتوانیم برای حفظ سلامتی خود در روز ۳۰ دقیقه فعالیت ورزشی همچون پیاده روی داشته باشیم.

او با اشاره به استقبال خوب شهروندان میمندی همایش پیاده روی خانوادگی، ادامه داد: فعالیت بدنی برای سلامتی و بالا بردن کیفیت زندگی اولویت دارد بنابراین باید ورزش مورد نیاز بدن خود بپردازیم.

فرهاد محمد رضازاده شهردار میمند ضمن اشاره به برگزاری برنامه‌های متنوع در هفته میمند از همه مردم ایران خواست تا به شهر میمند خواستگاه گل محمدی جهان سفر کرده و از مناطق و جاذبه‌های این دیار بازدید کنند.

رحیم خداجو مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس نیز از مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف ورزشی، بر ایجاد نشاط اجتماعی به وسیله توسعه ابعاد مختلف ورزش تاکید کرد.

حبیب اله جمشیدی فرماندار فیروزآباد در این همایش نیز با بیان اینکه آوازه شهر میمند فراتر از استان فارس بلکه ملی و کشوری است، گفت: وجود حدود ۱۴۰ کارگاه عرقیات و ۱۷۰۰ هکتار باغ گل محمدی ظرفیت عظیمی است که می‌تواند در این ایام سال زمینه حضور هموطنان را فراهم کند.

او افزود: مهمان نوازی مردم میمند ریشه در فرهنگ عمیق و چند هزار ساله دارد و امیدواریم بتوانیم که در جهت حمایت و پشتیبانی از حوزه‌های گردشگری گام‌های مهمی در سال جدید برداریم.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • همایش پیاده‌روی میمند
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • برنامه بهبود سلامت شهری در ایران/ تعامل مدیریت شهری با نظام سلامت
  • استان‌های برتر اجرای پویش ستاره‌های زمین معرفی شدند
  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد
  • روز جهانی سلامتی زنان + تاریخچه و پوستر World Women’s Wellness Day
  • برگزاری ۱۱ کمیسیون تخصصی در همایش مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور
  • اجرای برنامه های هفته سلامت با مشارکت مردم
  •  ارتقای سواد سلامت مردم/ محور کار شورای سلامت، سند جامع سلامت باشد
  • دوره توانمندسازی کنشگران فضای مجازی در قزوین برگزار شد