Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@16:21:41 GMT

اعزام مشمولان پایه خدمتی تیر ماه ۱۴۰۱

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۶۳۷۷۳

اعزام مشمولان پایه خدمتی تیر ماه ۱۴۰۱

سرهنگ محمدرضا کریم پور گفت: برابر ابلاغیه سازمان وظیفه عمومی ناجا، اعزام به خدمت مشمولان، اعزام مشمولان دانشگاهی و غیر دانشگاهی پایه خدمتی تیر ماه ۱۴۰۱ راس ساعت ۷ صبح روز چهارشنبه، یکم تیر ماه در دو نقطه از استان انجام خواهد شد.

او می گوید: بر این اساس مشمولان ساکن شهرستان‌های گلوگاه، بهشهر، نکا، میاندورود، ساری، جویبار، سیمرغ، قائمشهر، سوادکوه، بابل، آمل، فریدونکنار و بابلسر از محل تعین شده در پارک شهید زارع شهرستان ساری واقع درکیلومتر ۲ جاده نکا به مراکز آموزشی اعزام خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته سرهنگ کریم پور مشمولان ساکن شهرستان‌های محمودآباد، نور، نوشهر، چالوس، کلاردشت، عباس آباد، تنکابن و رامسر برای اعزام به مراکز آموزشی می‌بایستی به مجتمع نفریحی سیترا (پلاژحسینی) شهرستان نوشهر مراجعه کنند.

او می‌گوید:همه مشمولانی که مرکز آموزش آن‌ها داخل استان (شهید ادیبی مرزن آباد، شهید قاسمیان و کفایت آموزش سپاه استان) و همچنین شهید کچوئی کرج و قرارگاه خاتم الانبیاء یزد ثبت شده است، می‌بایست به طور انفرادی به مراکز آموزش اعزام شوند و نیاز به حضور در محل اعزام استان نمی‌باشد.

به گفته سرهنگ کریم پور با توجه به عدم اعطای مرخصی در دوره رزم مقدماتی همراه آوردن کارت تزریق واکسن کرونا، برگ اعزام به خدمت، برگ اعلام محل مراجعه مشمول، برگه واکسیناسیون و مدارک مربوط به شرایط خاص شامل مدارک تاهل، فوت والدین، جانبازی پدر، خانواده درجه ۱ شهدا، فرزند نظامی شاغل و وابسته در روز اعزام ضروری است.

مشمولان قبل از ورود به مراکز آموزش، بهداشت فردی از قبیل کوتاه نمودن موی سر، گرفتن ناخن‌ها و. را رعایت و وسایل شخصی، بهداشتی، قاشق و چنگال، لیوان و لباس گرم و. را به همراه داشته و از حضور و استقرار خانواده‌ها برای بدرقه مشمولان در محل اعزام اکیداً خودداری کنند.

به گفته سرهنگ کریم باستناد ماده ۵۸ قانون خدمت وظیفه عمومی مشمولان خدمت وظیفه عمومی که برای رسیدگی و یا اعزام برای طی دوره ضرورت احضار می‌شوند چنانچه در مهلت یاموعد مقرر خودرا معرفی نکنند غایب شناخته شده و پس از دسنگیری درصورتی که طبق مقررات این قانون قادر به خدمت و بلامانع تشخیص داده شوند به خدمت اعزام و با آنان به ترتیب زیر رفتار می‌شود:

۱- چنانچه مدت غیبت اولیه در زمان صلح کمتر از سه ماه و در زمان جنگ کمتر از ۱۵ روز باشد با سه ماه اضافه خدمت و بیش از سه ماه در زمان صلح و بیش از ۱۵ روز در زمان جنگ با ۶ ماه اضافه خدمت برای آنان اعمال می‌شود.

۲- برای مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنان در زمان صلح از یکسال و در زمان جنگ از دو ماه تجاوز کند علاوه بر اعمال اضافه خدمت مذکور، فراری محسوب شده و به مراجع صالح قضایی معرفی خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خدمت سربازی وظیفه عمومی مراکز آموزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۶۳۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان

محمد قورزایی  در جلسه تخصصی حمایت از مهارت آموختگان مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای که با هدف تحقق شعار "جهش تولید با مشارکت مردم" برگزار شد، اظهار کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مناسب‌ترین راهکار برای تحقق شعار سال و ایجاد اشتغال پایدار است.

وی با اشاره به مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهدای وحدت در حاشیه شهر زاهدان، افزود: کارگاه‌های آموزشی کم سرمایه‌بر و زود بازده مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای مانند؛ تولیدات نان و شیرینی‌جات و دارو‌های گیاهی بستری مناسب برای اشتغال جوانان سیستان و بلوچستان است.

جلیل شهریاری مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه ضمن تقدیر از حمایت‌های سپاه سلمان از آموزش‌های مهارتی در بحث تولید و اشتغال گفت: عرصه مهارت آموزی، پروسه اشتغال و درآمد را برای جوانان این استان هموار کرده است و کمک سازمان‌های مختلف مانند بسیج سازندگی این امر را تسریع می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • وضعیت سنجش رسانه‌های خدمت عمومی در ایران
  • افزایش استعفای دسته جمعی پرستاران / سلامت مردم در خطر است
  • افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت مراکز جوارکارگاهی
  • آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش‌آموزان کردستانی از ۱۵ اردیبهشت
  • آزمون نهایی طرح ملی «زندگی با آیه ها» در آستارا برگزار شد
  • حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • استخدام ۴۵۶ نفر در دانشگاه فرهنگیان
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت
  • استخدام بیش از هزار و ۵۰۰ معلم در چهارمحال و بختیاری