Web Analytics Made Easy - Statcounter

۴۰ کشته در حمله گروه تروریستی الشباب در شهری در مرکز سومالی، تاکید کمیته مشترک نظامی لیبی ( ۵-۵ ) به عدم بازگشت جنگ به این کشور و گرسنگی ۱۵ میلیون سودانی از جمله خبرهای آفریقا به شمار می‎روند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‎الملل خبرگزاری تسینم، در حمله گروه الشباب به شهری در مرکز سومالی دست کم 40 تن کشته و 16 نفر هم مجروح شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عناصر گروه تروریستی الشباب از 4 محور به شهر « بحدو» واقع در ایالت «غلمدغ» حمله کردند که با مقاومت ساکنان این شهر و نیروهای دولتی مواجه شدند و با به جای گذاشتن تعدادی کشته و مجروح مجبور به فرار شدند.

به نوشته روزنامه «سومالی جدید» حمله گروه الشباب به شهر بحدو با عملیات انتحاری شروع شد و درگیری شدیدی بین عناصر این گروه تروریستی و افراد مسلح از علمای اهل سنت، ساکنان شهر و شبه نظامیان دراویش ( وابسته به نیروهای  دولتی در ایالت غلمدغ) به وجود آمد.

به گفته وزیر اطلاع رسانی ایالت غلمدغ، گروه الشباب تعدادی خودروی بمب گذاری شده با خود آورده بود و می‎خواست آنها را در آغاز حمله به شهر بحدو منفجر کند که موفق به این کار نشد.

گروه الشباب مسئولیت حمله به شهر بحدو را به عهده گرفت و اعلام کرد: در این عملیات 9 تن از عناصر این گروه جان خود را از دست داده اما از طرف مقابل 27 تن کشته شده‌اند. این در حالی است که مقامات محلی اعلام کردند: در حمله به شهر بحدو دست کم 40 تن از نیروهای دو طرف به همراه شهروندان جان خود را از دست دادند و 16 نفر هم مجروح شدند.

سومالی کشوری در شاخه آفریقا قرار دارد و به صورت فدرالی اداره می‎شود اما آز آنجایی که گروه تروریستی الشباب ( متحد القاعده ) سال‎هاست در این کشورفعالیت دارد،  سومالی از ثبات و امنیت برخوردار نیست. با وجود این ، دولت موگادیشو توانسته است طی سالیان اخیر بخش‎های زیادی از خاک سومالی را از لوث وجود این گروه تروریستی پاک کند.

توافق بر سر عدم بازگشت به جنگ داخلی در لیبی

کمیته مشترک نظامی لیبی ( 5-5 )  که حفظ و نظارت بر روند آتش بس این کشور را به عهده دارد، در نشست اخیر خود بر سیاسی نکردن تشکیلات نظامی، عدم بازگشت به جنگ و حمایت از تلاش‎ها برای ایجاد یک دولت مدنی تاکید کرد.

به نوشته پایگاه خبری «  الوسط لیبیا» ستاد مشترک نیروهای وابسته به دولت وحدت ملی لیبی با انتشار بیانیه‎ای در صحفه خود در فضای مجازی « فیسبوک» اعلام کرد: اقدامات مثبتی در راستای تداوم ثبات و امنیت کشور صورت گرفته‎ است لذا تشکیلات نظامی از آرمان‎های ملت لیبی در خصوص برپایی یک دولت مدنی از طریق انتقال مسالمت آمیز قدرت حمایت می‎کند.

در این نشست که در پایتخت مصر و با حضور نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور لیبی برگزار شد، سرتیپ « عبدالرزاق ناظوری » رئیس ستاد مشترک نیروهای وابسته به دولت وحدت ملی خواستار یکپارچه سازی تشکلات نظامی و اخراج مزدوران بیگانه از لیبی شد.

نشست لیبیایی‎ها درباره قانون انتخابات به کجا رسید؟

بر اساس این بیانیه، شرکت کنندگان در نشست قاهره بر حرمت خون مردم لیبی، عدم بازگشت به جنگ ( داخلی ) تاسیس یک ارتش نیرومند و به دور از گرایش‎های سیاسی که ماموریتش دفاع از کشور و ملت باشد، تاکید کردند.

نشست کمیته مشترک نظامی ( 5-5) در قاهره در حالی برگزار شد که هیئتی از نمایندگان پارلمان لیبی با هیئتی از شورای عالی دولت در همین شهر و تحت نظارت سازمان ملل سرگرم گفت‎وگو درباره تعیین اصول و چارچوب قانون انتخابات لیبی هستند.

براساس گزارش‎های منتشر شده از این نشست، لیبیایی‎ها به توافق کامل در خصوص قانون انتخابات خیلی نزدیک شده‎اند.

گرسنگی 15 میلیون سودانی

برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل اعلام کرد: 15 میلیون سودانی هم اکنون با ناامنی شدید غذایی روبرو هستند که یک میلیون آنان کودکند و از سوء تغذیه رنج می‎برند.

به نوشته روزنامه «سودان تریبون» چاپ خارطوم، برنامه جهانی غذا با بیان اینکه 650 هزار کودک سودانی با سوء تغذیه دست و پنجه نرم می‎کنند، اعلام کرد: در صورتی که کمک‎هایی غذایی به این کودکان نرسد،  انتظار می‎رود نیمی از آنان فوت کنند لذا شایشته است سازمان‎های بین‎المللی حامی کودکان به کمک کودکان گرسنه سودانی به شتابند.

براساس بیانیه برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل،  نزدیک به یک سوم مردم سودان با ناامنی شدید غذایی روبرو هستند و این سوء تغذیه در سراسر این کشور از جمله اقلیم دارفور به چشم می‎خورد.

بیش از دو دهه است که درگیری‎ها مسلحانه در دارفور همچنان ادامه دارد. این درگیری‎ها زیر ساخت‎های این اقلیم را نابود کرده ‎است.

سازمان خوار و بار و کشاورزی سازمان ملل در مارس 2022 پیش بینی کرد: با فرا رسیدن  سپتامبر آینده 18 میلیون سودانی با گرسنگی شدید دست و پنجه نرم خواهند کرد چراکه این کشور با کمبود محصولات کشاورزی ( خشکسالی و جنگ اوکراین ) روبروست و این مسئله بر روی دسترسی به غذا و فرصت‎های معیشتی مردم تاثیر منفی به جای می‎گذارد.

سودان در سال گذشته زارعی توانست 5 میلیون و 100 تن غلات تولید کند که این میزان تولید کفاف نیاز غذایی دو سوم از مردم این کشور را  تامین می‎کند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: گروه تروریستی الشباب میلیون سودانی گروه الشباب سازمان ملل عدم بازگشت حمله گروه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۶۳۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله ناکام گروهک تروریستی جیش الظلم به یگان تکاوری نصرت آباد

 لحظاتی پیش تبادل آتش و درگیری بین یگان تکاوری نصرت آباد و گروهگ تروریستی جیش الظلم رخ داده است و خوشبختانه از نیروهای یگان تکاوری تلفاتی گزارش نشده است.

اخبار تکمیلی متعاقبا اعلام خواهد شد .

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • حمله گروهک تروریستی جیش الظلم به یگان تکاوری نصرت آباد
  • حمله ناکام گروهک تروریستی جیش الظلم به یگان تکاوری نصرت آباد
  • داعش فراخوان داد/ به جای فلسطین در افغانستان جهاد کنید!
  • فراخوان داعش؛ به جای غزه در افغانستان «جهاد» کنید
  • فراخوان داعش؛ به جای غزه در افغانستان «جهاد» کنید
  • ضرورت مبارزه ایران و افغانستان با داعش به عنوان تهدید مشترک
  • داعش مسئولیت حمله تروریستی به نمازگزاران شیعه در هرات را برعهده گرفت
  • سازمان همکاری اسلامی حمله تروریستی به مسجدی در هرات را محکوم کرد
  • مذاکرات اطلاعاتی- امنیتی ترکیه و سومالی
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه