Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، اسحاق شفیعی پیش از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: شهرستان اردستان با وجود ۴۷۵ رشته قنات، رتبه دوم از لحاظ تعداد قنوات در میان شهرستان‌های استان اصفهان را دارد.

وی افزود: طول این قنوات ۲۶۵ کیلومتر است که از این نظر رتبه اول استانی را داریم.

سرپرست جهاد کشاورزی اردستان گفت: شهرستان اردستان در مجموع دارای ۱۷ هزار و ۸۹۵ هکتار اراضی کشاورزی است که حدود ۱۲ هزار هکتار اراضی زراعی و پنج ۵ هزار و ۴۰۰ هکتار اراضی باغی را شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: تعداد افراد تحت پوشش و بهره‌بردار از جهاد کشاورزی در این شهرستان حدود هفت هزار نفر هستند که متوسط مالکیت هر افراد حدود ۱.۷ هکتار است.

شفیعی تصریح کرد: یک مدیریت جهاد کشاورزی در اردستان و یک مرکز خدمات جهاد کشاورزی در زواره، مهاباد و روستای نیسیان وجود دارد که ارائه خدمات به باغداران، کشاورزان، مرغداران و دامداران انجام می‌شود.

وی بیان کرد: گندم، جو، ذرت و صیفی‌جات از مهمترین محصولاتی است که در شهرستان اردستان کشت می‌شود که میزان تولید مجموع آن به طور گیاهان ۲۷۰ هزار و چهارصد تن می‌باشد.

بیشترین سطح باغات در اردستان مربوط به انار است

سرپرست جهاد کشاورزی اردستان یادآور شد: بیشترین سطح باغات در این شهرستان مربوط به انار است که حدود هزار و ۱۵۰ هکتار است که رتبه اول استانی را در سنوات گذشته در اختیار داشته است.

شفیعی خاطرنشان کرد: متأسفانه در سنوات گذشته به علت کم آبی و بیماری‌های فراوان رتبه اول را از دست داده ایم و اکنون در رتبه سوم هستیم همچنین سطح این محصول نیز از دو هزار و ۹۰۰ هکتار به یک هزار و ۱۵۰ هکتار تغییر پیدا کرده است.

وی ادامه داد: رتبه بعدی باغات مربوط به پسته است که حدود دو هزار و ۹۵۰ هکتار پسته در شهرستان اردستان داریم و بقیه باغات نیز شامل گردو، بادام و انگور بوده که میزان تولید محصولات باغی در کل سال حدود ۱۱ هزار و ۹۴۳ تن می‌باشد.

سرپرست جهاد کشاورزی اردستان در خصوص تعداد دام در این شهرستان، تصریح کرد: شهرستان اردستان حدود ۳۵۰۰ رأس دام سنگین دارد و بالغ بر ۱۴۰ هزار رأس دام سبک که به صورت داشتی و پرواری در دامداری‌های شهرستان و به صورت گله‌داری در مراتع نگهداری می‌شود.

۱۸ درصد تولید کل گوشت سفید استان اصفهان مربوط به اردستان است

شفیعی با اشاره به رتبه اول اردستان در تولید مرغ در سطح استان‌، تاکید کرد :۱۸ درصد تولید کل گوشت سفید استان اصفهان مربوط به اردستان است، در گذشته تعداد واحد فعال مرغداری ۹۶ واحد بود که در حال حاضر ۱۲۳ واحد مرغداری فعال گوشتی داریم.

وی بیان کرد: میزان جوجه‌ریزی به صورت میانگین در هر دوره پرورش چهار میلیون و ۸۰۰ قطعه در شهرستان اردستان است که رقم بسیار بالایی را به خود اختصاص داده است.

سرپرست جهاد کشاورزی اردستان خاطرنشان کرد: کاری را که در طی چند سال گذشته شروع کردیم بحث تولید و کشت گیاهان دارویی است که جزو گیاهان کم آب محسوب می‌شود و به صورت کشت‌های کم آب در توسعه کشت قرار گرفته و تسهیلات کم‌بهره نیز در نظر گرفته شده است.

شفیعی ادامه داد: تأسیس گلخانه‌ها شامل گلخانه‌های کوچک مقیاس و بزرگ مقیاس می‌شود که با توجه به کم آبی در شهرستان و افت سفره‌های آب زیرزمینی می‌تواند در بحث تولید بسیار مفید باشد.

وی تصریح کرد: در زمینه ادوات کشاورزی، حدود چهارده هزار و ۵۳۳ میلیون ریال تسهیلات کم‌بهره به بهره برداران پرداخت کرده‌ایم.

سرپرست جهاد کشاورزی اردستان بیان کرد: در خصوص اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در سال گذشته با توجه به وجود اعتبارات کم در استان، حدود ۴۷۸ هکتار طرح انجام دادیم که مبلغ اعتبار بلاعوض دولتی که در شهرستان آوردیم حدود ۷۷ میلیارد تومان بود.

شفیعی خاطرنشان کرد: در حال حاضر هم حدود ۵۰۰ هکتار در دست اقدام است که امید می‌رود کارهای اداری و مطالعاتی آن انجام شود و به مرحله اجرا برسد.

کد خبر 5517214

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی تولید مرغ اردستان دامداری بوشهر کرمانشاه خراسان رضوی خطبه های نماز جمعه کشاورزی اردبیل سفر استانی مشهد اصفهان آمار کرونا سیدابراهیم رئیسی سازمان تبلیغات اسلامی ویروس کرونا سرپرست جهاد کشاورزی اردستان شهرستان اردستان استان اصفهان رتبه اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۶۴۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی در استان قزوین 

جمشید زمانی مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۲۰ تن گوشت منجمد با قیمت هر کیلوگیرم ران ۲۸۵ هزار تومان، سردست ۲۷۵ هزار تومان، راسته ۲۷۰ هزار تومان، گردن ۲۶۵ هزار تومان و قلوه‌گاه ۲۴۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

وی افزود: این میزان گوشت منجمد گوسفندی با هماهنگی انجمن واردکنندگان فرآورده‌های خام دامی و از طریق شرکت تعاونی مصرف جهاد کشاورزی استان خریداری و عرضه می‌شود.

زمانی بیان کرد: این طرح با هدف تنظیم بازار، حمایت و دسترسی آسان و به صرفه شهروندان و تعادل بخشی به توازن عرضه و تقاضا توزیع شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • آغاز توزیع تخم نوغان در شهرستان شفت
  • پیش‌بینی برداشت ۳۰ هزار تن گندم مازاد از مزارع آبدانان
  • جنگ علوفه شروع شده است
  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی در استان قزوین 
  • تولید مازاد بر نیاز مرغ در استان قزوین
  • سلسله قطب تولید کلزای لرستان
  • از برداشت موز تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • افزایش تولید خرما با گرده افشانی نخیلات در فسا