Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایگور سچین، رئیس شرکت روسنفت تاکید کرد اروپا با اعمال تحریم‌ها علیه روسیه در زمینه انرژی دست به خودکشی می‌زند و استقلال و رقابت خود را در برابر آمریکا از دست می‌دهد.

براساس گزارش ریانووستی سچین در مصاحبه‌ای در حاشیه مجمع بین المللی اقتصاد پترزبورگ گفت: در نتیجه تحریم‌های ضد روسیه، اروپا برای همیشه ذهنیت و فرصت‌های خود برای تبدیل شدن به یک قطب سیاسی و یا یک قطب اقتصادی رقیب و جایگزین برای آمریکا را از دست داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس این غول انرژی روسی معتقد است که اروپا با کنار گذاشتن نفت و گاز روسیه به گران‌ترین منطقه انرژی جهان تبدیل شده و رقابت پذیری آن را تضعیف می‌کند. او این اقدام اروپا را خودکشی خوانده و اعلام کرد خودکشی انرژی از سوی اروپا عواقب بلندمدتی خواهد داشت. جهان در حال حاضر شاهد کاهش پتانسیل اقتصادی آن، از دست دادن رقابت پذیری و زیان مستقیم برای سرمایه گذاران در اروپا است.

شایان ذکر است حمله روسیه به اوکراین، تحریم‌های اعمال شده از سوی آمریکا و اروپا علیه این کشور از عوامل مهمی محسوب می‌شوند که قیمت انرژی در جهان را افزایش داده‌اند زیرا روسیه از جمله صادرکنندگان بزرگ نفت در جهان است.

نفت کالایی است که در بازار‌های جهانی معامله می‌شود. آمریکا هرگز مقادیر قابل توجهی نفت از روسیه وارد نکرده است، اما اروپا به طور سنتی به روسیه وابسته بوده است. تصمیم اخیر اتحادیه اروپا برای ممنوعیت ورود نفت از روسیه موجب افزایش قیمت نفت در سطح جهانی شده است.

چندی پیش قیمت هر بشکه نفت خام به بیش از ۱۲۰ دلار در هر بشکه بسته شد. این رقم در ماه گذشته کمتر از ۱۰۰ دلار در هر بشکه بود. گلدمن ساکس اخیرا پیش بینی کرد میانگین قیمت هر بشکه نفت خام برنت بین ماه‌های ژوئیه تا سپتامبر، ۱۴۰ دلار در هر بشکه خواهد بود.

در همین حال اوپک و متحدانش، تولید نفت خود را به شدت کاهش داده اند، زیرا تقاضا برای نفت در ماه‌های اولیه شیوع همه گیری کاهش یافت و بسیاری از مشاغل در جهان تعطیل شدند. برخی از کشور‌های تولیدکننده نفت در تلاش برای افزایش قیمت، تولید خود را کاهش دادند. این در حالی است که ظرفیت تولید و پالایش نفت آمریکا هنوز به طور کامل به سطح قبل از همه گیری نرسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قاره اروپا تحریم روسیه تحولات اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۶۴۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ |برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۵۴ سنت معادل ۰.۶۱ درصد کاهش به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، قیمت نفت در روز چهارشنبه برای سومین روز پیاپی کاهش یافته است. افزایش ذخایر نفت خام و تولید نفت آمریکا به عنوان بزرگترین مصرف کننده نفت دنیا به همراه بالا رفتن امید نسبت به قرارداد آتش بس در خاورمیانه از عوامل افزایش قیمت نفت بوده است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 54 سنت معادل 0.61 درصد کاهش به 87 دلار و 86 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 80 سنت معادل 0.98 درصد کاهش 81 دلار و 13 سنت معامله می‌شود.

رشد 15 درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشتهابراز امیدواری وزیر نفت برای آغاز صادرات گاز به پاکستان

آمار موسسه نفت آمریکا نشان می‌دهد ذخایر نفت خام این کشور 4.906 میلیون بشکه در هفته گذشته افزایش داشته ،در حالی که ذخایر بنزین و میعانات گازی آن کاهش یافته است.
آمار رسمی اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان می‌دهد ذخایر بنزین این کشور 1.483 میلیون بشکه و ذخایر میعانات گازی 2.87 میلیون بشکه پایین آمده است.
تولید نفت آمریکا هم در ماه فوریه تا 13.15 میلیون بشکه در روز افزایش داشته در حالی که در ژانویه برابر با 12.58 میلیون بشکه در روز بوده است.
انتظار بسته شدن یک قرارداد آتش بس بین رژیم صهیونیستی و حماس به دنبال از سرگیری مذاکرات صلح توسط مصر قیمت نفت را پایین آورده است. پایان این جنگ می‌تواند نگرانی در مورد گسترش درگیری و مختل شدن عرضه نفت خاورمیانه را کاهش دهد.
به نظر می‌رسد تولید اوپک صد هزار بشکه در روز در آوریل کاهش یافته و به 26.49 میلیون بشکه در روز رسیده است که نشان دهنده صادرات کمتر ایران، عراق و نیجریه و تعهد به سایر اعضا به قرارداد تولید اوپک پلاس است.
انتهای پیام/57

دیگر خبرها

  • فشار آمریکا و متحدانش به امارات برای جلوگیری از دور زدن تحریم‌های روسیه
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نفت برنت به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید
  • کاهش قیمت نفت توقف‌بردار نیست
  • سیاست‌های بروکسل علت اصلی گرانی گاز در اروپا
  • برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ |برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • کاهش یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • پیشنهادات اروپایی برای رونالدینیوی قطری‌ها
  • روسیه: با اعمال تحریم‌های احتمالی اروپا گاز گران‌تر می‌شود