Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون پیشگیری بهزیستی استان خراسان رضوی گفت: ۱۵ مرکز توانبخشی معلولین جسمی حرکتی، ذهنی، حسی و بیماران روانی مزمن در این استان با توجه به انجام سقط‌های برنامه‌ریزی شده تعطیل شدند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس ، غلامحسین دلبری ظهر امروز در کارگاه بازآموزی مشاورین ژنتیک تحت نظارت بهزیستی خراسان رضوی که در مرکز علمی‌کاربردی علوم بهزیستی و تامین اجتماعی مشهد برگزار شد با بیان اینکه 604 مورد سقط برنامه‌ریزی شده، سال 1400 در خراسان رضوی انجام شده است اظهارداشت: در واقع با این سقط‌ها 15 مرکز توانبخشی معلولین جسمی حرکتی، ذهنی، حسی و بیماران روانی مزمن تعطیل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تبیین ضرورت غربالگری معلولیت گفت: فعالیت‌هایی که در مراکز توانبخشی انجام می‌گیرد مورد بازدید مسئولین و گروه‌های مختلف قرار می‌گیرد و درباره‌ آن گفت‌وگوی زیادی صورت می‌گیرد اما کارهای بسیار مهمی که در پیشگیری از بروز معلولیت در بهزیستی انجام می‌شود و بروز معلولیت در جامعه را کاهش می‌دهد مورد توجه مردم و مسئولان نیست.

گام بلند سپاه استان خراسان شمالی برای جوانی جمعیت/ مراکز «نفس» با هدف کاهش سقط جنین راه‌اندازی شد + فیلم بنگاه‌های زیرزمینی سقط جنین؛ محور نشست مجلس با وزارت اطلاعات «کورمار»؛ داستان والدینی که فرزندان خود را می‌بلعند/ سقط جنین خلاف قانون طبیعت است

دلبری با قدردانی از مشاورین و متخصصین ژنتیک استان که در مراکز مختلف به مردم خدمت می‌کنند افزود: 18 مرکز مشاوره ژنتیک در استان تحت نظارت بهزیستی فعالیت می‌کنند که 11 مورد آنها در مشهد هستند، در تربت حیدریه و نیشابور هر کدام 2 مرکز و همچنین در کاشمر، سبزوار و زاوه، یک مرکز فعالیت دارند.

وی از بررسی 1168 پرونده‌ مطرح شده در کمیته‌ تخصیص کمک به افراد مشاوره‌گیرنده در سال گذشته خبر داد و گفت: به 6 هزار نفر از مراجعین کم‌بضاعت، یارانه مشاوره و آزمایش پرداخت شده و در این قسمت 9 میلیارد تومان هزینه شده است.

معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی تلاش برای بالابردن میزان پیشگیری از معلولیت در سال جاری در استان را یکی از اهداف این معاونت ذکر کرد و گفت: به کارشناسان گفته‌ایم که به هر مراجعی که بضاعت مالی لازم را ندارد اعم از اینکه مددجوی بهزیستی هست یا نیست، در حدود اعتبارات موجود کمک کنند تا بار معلولیت جامعه به حداقل برسد.

انتهای پیام/281/ن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۶۴۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت:  در حوزه معاونت بهداشتی با توجه به رایگان بودن خدمات در کلیه مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، ۹۰۷ نفر جدید؛ دارای مشکلات روانپزشکی شناسایی شدند که برای این افراد سه هزار و ۴۰۰ خدمت روانشناختی توسط روانشناسان مراکز خدمات جامع سلامت ارائه شده است.

دکتر محمد سالاری افزود: با توجه به اهمیت ارتقای سواد سلامت روان و تاثیر آن بر بهزیستی و کیفیت زندگی انسان ها برای حدود سه هزار و ۵۰۰ نفر آموزش انفرادی و برای بیش از ۱۰ هزار نفر به صورت گروهی جلسات آموزشی مهارت های زندگی، مهارت های فرزندپروری، نوجوان سالم و خودمراقبتی توسط روانشناسان معاونت بهداشتی برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در مرکز مشاوره مبتنی بر سبک اسلامی– ایرانی معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه حدود ۲ هزار خدمت روانشناختی، روانپزشکی، مددکاری، تحصیلی و آموزشی برای هزار و ۶۶۵ دانشجوی مراجعه کننده به این مرکز ارائه شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار ادامه داد: مرکز آموزشی درمانی واسعی به عنوان تنها بیمارستان دارای بخش روانپزشکی در غرب خراسان رضوی، با ۴۶ تخت فعال شامل ۲ بخش مجزای روانپزشکی زنان و مردان، در زمینه بستری بیماران روانپزشکی خدمت رسانی می کند.

دکتر سالاری افزود: در سال گذشته هزار و ۶۶۰ بیمار در این ۲ بخش بستری و از خدمات روانپزشکی بهره مند شده اند که تمامی این خدمات برای تسریع در روند درمان اختلالات، افزایش مهارتها و کاهش احتمال عود بیماری صورت گرفته است.

به گفته وی در بیمارستان فوق تخصصی حشمتیه سبزوار نیز خدمات روانشناختی و سلامت معنوی به بیماران بستری در بخش‌های مختلف از جمله اطفال و قلب با تشخیص و درخواست پزشک ارائه می شود و در کلینیک ویژه دانشگاه نیز سه هزار و ۳۸۲ بیمار به صورت سرپایی از خدمات روانپزشکی بهره برده اند.

دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با ۴۵ مرکز خدمات جامع سلامت فعال، ۳۱ پایگاه شهری و یک پایگاه روستایی، ۱۹۵ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیر پوشش به بیش از نیم میلیون نفر جمعیت شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی می‌دهد.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • ارائه بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • برنامه ریزی برای برگزاری یادواره ملی شهدای ترور خراسان رضوی
  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • چند خبر کوتاه از شهرستان های سبزوار و سرخس
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • ابلاغ برنامه‌ ارتقای بهره‌وری دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • خراسان رضوی هفته ای سرد و بارانی را پیش رو خواهد داشت
  • ابلاغ برنامه‌های ارتقای بهره‌وری به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی