Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@02:39:24 GMT

نظارت ۵۰۰ بازرس بر عرضه مواد غذایی در مشهد

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۶۵۲۶۱

نظارت ۵۰۰ بازرس بر عرضه مواد غذایی در مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از وبدا، محمد باباخانی رییس کارگروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد، بیان کرد: طرح نظارت ویژه بر اماکن اقامتی، رستوران‌ها، فست‌فودها، نانوایی‌ها، آبمیوه فروشی‌ها و دیگر صنوف مختلف محدوده حرم مطهر رضوی و مناطق ییلاقی زیر پوشش این دانشگاه انجام می‌شود. وی بیان کرد: با توجه به شرایط خاص فصل گرما و افزایش حضور زائران بارگاه منور رضوی در مشهد، تشدید اقدامات کنترلی در حوزه کیفیت غذا و آب و بیماریهای ویروسی و واگیردار از جمله کرونا و آبله میمونی در دستور کار قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطر نشان کرد: ۲۵۰ نفر از بازرسان طرح تابستانه نظارت بر مراکز عرضه مواد غذایی و اماکن اقامتی در مشهد و ۲۴۸ نفر دیگر هم در شهرستان‌های تابعه این دانشگاه حضور دارند که این طرح از ۲۵ خردادماه آغاز شده و تا پایان تابستان ادامه دارد. 

رییس کارگروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: در قالب طرح تابستان پرونده‌های متخلفان با سرعت بیشتری پیگیری شده و برخوردهای قاطع‌تر خواهیم داشت تا درس عبرتی برای دیگران باشد،چراکه هیچ چیز مهمتر از سلامت مردم نیست و در این مسیر هیچگونه گذشت و کوتاهی‌ نخواهیم داشت.

باباخانی ادامه داد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی بلافاصله موضوع را به سامانه تلفنی ۱۹۰ گزارش کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: بازرس مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۶۵۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران نابود شد

به گزارش قدس خراسان به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، یعقوب مظفری گلوگاهی اظهار کرد: از ابتدای فروردین ماه تا کنون بیش از هزار و ۳۴۸ مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و ۷۰۱ مورد سنجش مواد غذایی انجام شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان چناران ادامه داد: در این بازدیدها، ۱۴۵ اخطار صادر شده و سه مورد متخلف به مراجع قضایی معرفی شده است.

وی با تاکید بر رعایت نکات بهداشتی در روند تهیه، توزیع و نگهدای فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی گفت: شهروندان در هنگام خرید، نکات لازم همچون شرایط نگهداری، تاریخ انقضا و برچسب اصالت کالا را مورد توجه قرار دهند.

دیگر خبرها

  • این تخم‌مرغ‌ها را مصرف نکنید
  • با این ویتامین از پوکی استخوان در امان بمانید
  • این نماد در صف عرضه اولیه قرار گرفت
  • اگر می خواهید راحت تر نفس بکشید این مواد غذایی را مصرف کنید
  • بیش از یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران نابود شد
  • مددجویان خراسان‌جنوبی هزار و ۳۶۲ متر مربع فرش به بازار عرضه کردند
  • اعتراض شماری از مسوولان فنی و کنترل کیفی کارخانه های مواد غذایی
  • افزایش نرخ تورم و قیمت مواد غذایی در اسپانیا
  • خیّران سلامت یک میلیارد ریال به حوزه سلامت شهرستان کاشمر کمک کردند
  • نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی