Web Analytics Made Easy - Statcounter

روند معاملات فرابورس در پنج روز کاری هفته‌ای که گذشت، نشان دهنده رشد ۵۴ درصدی در حجم و افت سه درصدی در ارزش معاملات است.

به گزارش روز شنبه ایران اکونومیست از فرابورس ایران، بررسی آمار معاملات فرابورس طی هفته گذشته نشان می‌دهد در مدت مورد بررسی ۰.۸۶ درصد به ارزش بازار فرابورس اضافه‌ شده و این در حالیست که از ابتدای سال تا پایان هفته گذشته در ۵۴ روز کاری، بیش از ۱۳ درصد فرابورس بزرگ‌تر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رشد ۵۴ درصد حجم معاملات 
نگاهی به روند معاملات فرابورس نشان می‌دهد در پنج روز کاری هفته‌ای که گذشت بیش از ۱۵ میلیارد و ۷۰۵ میلیون انواع ورقه دارایی مالی به ارزشی بالغ‌ بر ۱۵۹ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در هزار و ۳۰۴ نوبت معاملاتی در بازارهای فرابورس دادوستد شد.

به‌ این‌ ترتیب رشد ۵۴ درصدی در حجم و افت سه درصدی در ارزش را شاهد بودیم. همچنین تعداد معاملات هم ۳۴ درصد بالا رفت.

بررسی ارزش معاملات به تفکیک بازارها نشان می‌دهد در مدت مورد بررسی، ارزش معاملات در بازار اول بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بود که نسبت به هفته ماقبل ۱۲۷ درصد رشد داشت.

در بازار دوم هم طی این مدت ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان معاملات به ثبت رسید که بازهم ۸۴ درصد افزایش را به ثبت رساند. در بازار پایه نیز طی این مدت ۲ هزار و ۷۸۰ میلیارد تومان انواع سهام مورد دادوستد قرار گرفت که نسبت به هفته ماقبل رشدی ۹۱ درصدی داشت.

سه صنعت پرطرفدار در میان سرمایه‌گذاران خرد 
این گزارش حاکیست در مدت مورد بررسی، ارزش معاملات خرد بازار سهام فرابورس بالغ‌ بر ۶ هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان بوده که صنعت محصولات شیمیایی با معاملاتی به ارزش ۷۴۸ میلیارد تومان، ۱۲ درصد از ارزش معاملات خرد را به خود اختصاص داد.

سرمایه‌گذاری‌ها نیز طی این مدت معاملات خردی به ارزش ۷۰۰ میلیارد تومان داشتند و ۱۱ درصد از کل ارزش معاملات سهام را در اختیار داشتند.

پس‌ از آن نیز گروه فلزات اساسی از جمله صنایعی بود که برای سرمایه‌گذاران خرد جذابیت داشته و با ارزش معاملات خرد ۵۴۰ میلیارد تومانی، هشت درصد ارزش معاملات خرد را به خود اختصاص داد.

۴۹ درصد ارزش بازار در اختیار سه گروه 
در ادامه این گزارش نگاهی به ارزش کل بازار به تفکیک صنعت تا پایان هفته منتهی به ۲۷ خردادماه داریم. اطلاعات منتشر شده از این متغیر نشان می‌دهد در دوره مورد بررسی مجموع تعداد سهام در فرابورس یک هزار و ۶۹۳ میلیارد برگه و ارزش بازار فرابورس ۱.۹ میلیون میلیارد تومان است.

در این میان صنعت محصولات شیمیایی باارزش بازاری بالغ‌ بر ۴۱۷ هزار میلیارد تومان، ۲۱ درصد از سهم از کل ارزش بازار را در اختیار دارد. رتبه دوم هم متعلق به اوراق تأمین مالی باارزش بازاری بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی است که ۱۸ درصد ارزش بازار را به خود اختصاص داده و سومین صنعت بزرگ بازار نیز گروه بیمه و صندوق بازنشستگی به‌جز تأمین اجتماعی است که ۱۰ درصد ارزش بازار فرابورس را در اختیار دارد.

بازار دوم، بزرگ‌ترین بازار فرابورس 
در پایان بررسی ارزش بازارهای فرابورس به تفکیک نوع بازار نشان می‌دهد در مدت موردبررسی ۴۹ درصد ارزش بازار در اختیار بازار دوم و ۱۹ درصد در اختیار بازار پایه است. همچنین بازار اوراق مالی اسلامی نیز ۱۸ درصد ارزش بازار فرابورس را تصاحب کرده است.

 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: فرابورس

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: فرابورس ارزش بازار فرابورس ارزش معاملات خرد معاملات فرابورس درصد ارزش بازار نشان می دهد میلیارد تومان مدت مورد رشد ۵۴ درصد مورد بررسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۶۶۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز منفی شاخص‌های بازار سرمایه

رباب وفایی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه متاسفانه حدود ۸۰ درصد نماد‌ها سرخ پوش شدند. کاهش ارزش معاملات سهام و حق تقدم به زیر ۳ همت و بی رمقی و کم تحرکی در تابلوی معاملات مشهود است. 

این کارشناس بازار سرمایه می‌گوید:سهامداران بازار این بار اسیر بی تصمیمی دولت و مجلس در مورد نرخ نیما و مالیات شرکت‌های تولیدی هستند ارزش معاملات بازار بورس در پایان امروز به حدود ۳ هزار و ۵۴۶ میلیارد تومان رسید. حقوقی‌ها ۳۰۸ میلیارد تومان از حقیقی‌ها خرید کردند.

او افزود: امروز تعداد نماد‌های مثبت ۱۶۰ نماد و تعداد نماد‌های منفی ۶۵۲ نماد بوده است"فولاد" با ۱۸۷۵ واحد، "فملی" با ۶۷۷ واحد و "شپنا" با ۶۴۴ واحد بیش‌ترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشته‌اند در نهایت شاخص کل با کاهش ۱۲ هزار و ۲۲۶ واحدی به ارتفاع ۲,۲۶۸,۸۴۵ واحد رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز منفی شاخص‌های بازار سرمایه
  • بازار رمزارز‌ها / سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
  • بورس همچنان ریزشی؛ سهامداران نگران شدند
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • نماد سپرده‌گذاری مرکزی در بازار توافقی فرابورس معامله می‌شود
  • سکه ۴۰ میلیون تومان شد ؛ کاهش قیمت طلا ادامه دارد ؟
  • حقوقی‌ها از بازار سرمایه دست کشیدند/ بورس سرخ‌پوش شد!
  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته
  • مرگ ۱۷۸ نفر در حوادث هفته گذشته در کشور/ بیش از ۱۳۰۰ تن مصدوم شدند
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل