Web Analytics Made Easy - Statcounter

بررسی‎‌ها نشان می‌دهد چسبندگی بالای قیمت دلار در کانال سی هزار تومان، کاهش قیمت به کمتر از این میزان را دشوار کرده است.
بانک مرکزی حالا مجوزی برای دخالت حداکثری در بازار ارز دریافت کرده است. با هدف مهار قیمت در بازار ارز و بازگشت آرامش به این بازار که از نیمه اردیبهشت درگیر نوسانی جدی است، بانک مرکزی اقداماتی ویژه را در دستور کار قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از یک سو اعلام ممنوعیت معاملات فردایی و برخورد امنیتی و پلیسی با سرشاخه‏‌ها در این حوزه و از سوی دیگر اعلام آزادی ورود دلار به ایران به هم میزان، از جمله اقداماتی بود که در دستور کار قرار گرفت.
در عین حال بانک مرکزی به صرافی‌‏ها اجازه داد علاوه بر صادرکنندگان، نسبت به خرید ارز از همه اشخاص حقیقی و حقوقی با نرخ توافقی به منظور فروش به متقاضیان اقدام کند.
طبق اعلام رییس کانون صرافان ارز در صرافی‌ها به صورت توافقی در کانال 30 هزار تومان معامله می‌شود.

رشد بهای ارز در 9 ماه گذشته قابل توجه بوده و هر دلار امریکا از محدوده 25 هزار تومان به کانال سی هزار تومان ورود کرده است.
با وجود اقدامات مهم بانک مرکزی در حوزه عرضه، فعالان بازار، کاهش قیمت در این حوزه را دور از ذهن می‌دانند و معتقدند فشار اخبار منفی و عدم تغییر شرایط بسیار بالاست.

گذشته از اجرای سیاست بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز، اتفاق مهم دیگری در عرصه معادلات جهانی رخ داده است .
وزارت خزانه‌ داری آمریکا تحریم‌‎های جدیدی علیه ۲ شخص حقیقی و ۹ شخص حقوقی مرتبط با ایران وضع کرد. وزیر امور خارجه آمریکا در این باره گفته است: در نبود یک توافق، ما از اختیارات تحریمی‌مان برای محدود کردن صادرات نفت و محصولات نفتی و محصولات پتروشیمی به خارج از ایران ادامه خواهیم داد.
در کنار این خبر مثبت دیگری نیز در روزهای اخیر به نقل از وزیر نفت منتشر شده است. وی از توافق ایران و عراق برای پرداخت بدهی این کشور به ایران خبر داد و تاکید کرد این طلب وصول شده است.
صرافان در پاسخ به این سئوال که قیمت دلار تا چه میزان تحت تاثیر اخبار جدید امکان کاهش را دارد می‌گویند: بازار ارز با چسبندگی بالای قیمتی روبروست و در این فضا انتظار برای کاهش قیمت دلار به میزان زیاد چندان دقیق و درست نیست .
صرافان معتقدند دلار با ماندگاری در محدوده بالاتر از سی هزار تومان نسبت به کف‌سازی قیمتی در این محدوده اقدام کرده است.
به این ترتیب کف قیمتی دلار در این کانال قرار گرفته و کاهش بهای ارز به کمتر از سی هزار تومان شکسته شدن کف قیمتی تلقی می‌شود. سقف قیمت دلار نیز در شرایط کنونی 32 هزار تومان اعلام شده و بهای ارز در این شرایط در این محدوده امکان معامله را داراست.

223223

کد خبر 1642512

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: دلار ارز بازار طلا و ارز سی هزار تومان بانک مرکزی بازار ارز قیمت دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۶۲۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید روند کاهشی نرخ‌ها در بازار/ دلار بدون خریدار؛ سکه به ۴۰ میلیون تومان رسید

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در معاملات امروز (یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403) بازار آزاد ارز تهران، نرخ دلار آمریکا به عبور از مرز 60 هزار تومان به دامنه پنجاه هزار تومان کاهش یافته است. روندی که به گفته کارشناسان ارزی و فعالان بازار تحت تاثیر عوامل مختلفی نظیر تخلیه هیجانات و ریسک های سیاسی و منطقه ای، اخباری مبنی بر احتمالاتی مبنی بر شروع مذاکرات هسته‌ای و همچنین آمار خوب صادرات نفتی شکل گرفته است و پیش بینی ها از تداوم آن طی روزهای آتی حکایت دارد.

از سوی دیگر؛ نرخ اسکناس دلار آمریکا در معاملات مرکز مبادله ارز و طلای ایران به عنوان نرخ مورد تایید سیاست گذار ارزی به رقم 44359 تومان رسیده است و نرخ حواله دلار این مرکز این 41418 تومان شده است. همچنین قیمت اسکناس یورو در مرکز مبادله 47454 و نرخ حواله یورو نیز 44308 تومان تعیین شده است.

کاهش قیمت دلار در بازار آزاد ارز در حالی است که خبرها از این بازارها نشان می دهد که خریداری در بازار حضور ندارد و بسیاری نیز به دنبال فروش دلارهای خانگی هستند. 

سکه به ۴۰ میلیون نزدیک شد

اتحادیه طلا و جواهر تهران اعلام کرده است تا ساعت 18 و 30 دقیقه امروز، قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با افت یک میلیون و 700 هزار تومانی به رقم 40 میلیون تومان رسیده است که این نرخ نسبت به قله 46 هزار تومانی هفته های اخیر، کاهش معناداری دارد. هرچند علاوه بر افت نرخ ارز، عامل دیگری نیز در ریزش بهای سکه نقش دارد و آن کاهش بهای جهانی طلاست.

همچنین هر قطعه سکه تمام طرح قدیم به رقم 37 میلیون تومان کاهش داشته است و هر نیم سکه نیز 23 میلیون و 500 هزار تومان ارزش گذاری شده است. هر ربع سکه نیز در بازار تهران 14 میلیون و 300 هزار تومان قیمت گذاری شده است.

 

 

دیگر خبرها

  • ۴ دلیل ریزش قیمت‌ها در بازار ارز و سکه و نقره داغ شدن خریداران
  • ریزش قیمت دلار در روز‌های آینده ادامه خواهد داشت
  • تشدید روند کاهشی نرخ‌ها در بازار/ دلار بدون خریدار؛ سکه به ۴۰ میلیون تومان رسید
  • دلار و سکه تا کجا کاهش پیدا می کنند؟
  • تداوم ریزش قیمت دلار و سکه در معاملات ۸ اردیبهشت
  • سیگنال مهم دبی و عربستان به دلار تهران
  • روز حساس برای سکه‌ بازان؛ شرط مهم برای کاهش قیمت سکه
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • رشد قیمت دلار در بازار غیررسمی، ارتباط چندانی با بانک مرکزی ندارد