Web Analytics Made Easy - Statcounter

جبرییل نوکنده   در آیین رونمایی از آجرهای ۲ هزار و ۸۰۰ ساله تپه قلایچی بوکان گفت: این آجرها به عنوان نماینده بوکان و ایران در کشور چین خواهد بود تا در نمایشگاهی که در این کشور برگزار خواهیم کرد، در معرض دید عموم قرار گیرد.

او با ابراز خوشحالی از برگزاری نمایشگاه آجرهای استردادی محوطه قلایچی بوکان در خاستگاهش گفت: برگزاری این نمایشگاه فرصت مناسبی است تا مردم این منطقه از نزدیک این دستاورد بزرگ فرهنگی را که با حمایت کشور سوییس به ایران بازگردانده شده است، مشاهده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس کل موزه ملی ایران ضمن قدردانی از اهتمام سفیر ایران در سوییس در استرداد این آثار تاریخی و فرهنگی گفت: این اقدام بشردوستانه در واقع به نوعی بازگرداندن بخش مهمی از تاریخ کشور ایران به شمار می آید که منجر به حمایت و صیانت بخشی از میراث بشری شده است.

نوکنده، با بیان اینکه ۳۰ سال طول کشید که این آثار به ایران مسترد شود، گفت: در همین راستا در تلاش هستیم تا با رایزنی و نیز با همکاری دستگاه دیپلماسی، ۵۱ اثر تاریخی کشور را استرداد کنیم.

او همچنین با قدردانی از شورای اسلامی شهر بوکان و مجموعه اداری این شهرستان در همکاری برای برپایی این نمایشگاه اگفت: در صورت افتتاح موزه این شهرستان این آمادگی داریم تا در غنی سازی آن نهایت همکاری را با مسوولان آن داشته باشیم.

نوکنده می گوید: موزه ملی ایران تمام تلاش خود را به کار خواهد بست تا نسبت به تجهیز و غنی سازی موزه های کشور اقدام کند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آجرهای قلایچی موزه ملی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۶۷۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رایگان از موزه هنرهای معاصر در روز معلم

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، فردا چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت، همزمان با روز معلم، بازدید از نمایشگاه «بر فراز دشت» در موزه هنر‌های معاصر تهران برای معلمان و استادان دانشگاه، رایگان خواهد بود.

بر این اساس، آموزگاران و استادان دانشگاه با ارائه کارت شناسایی معتبر می‌توانند به صورت رایگان از موزه هنر‌های معاصر تهران و نمایشگاه «بر فراز دشت» دیدن کنند.

این نمایشگاه تا ۱۶ اردیبهشت جاری (به جز شنبه ۱۵ اردیبهشت) از ساعت ۹ الی ۱۸ برای بازدید عموم علاقه‌مندان برقرار است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نمایش موقعیت های سرمایه گذاری گیلان در ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • آیین نامه خودروهای کارکرده هنوز در دولت است
  • اکسپو ۲۰۲۴، «نمایش امنیت» ایران
  • بازدید رایگان از موزه هنرهای معاصر در روز معلم
  • توانمندی صنعت قم برای تولید انواع کفش در نمایشگاه اکسپو به نمایش درآمد
  • حضور سفیران و مقامات بین المللی در همایش و نمایشگاه ملی ژئوماتیک
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری زنجان با سوریه
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امضای تفاهم نامه های همکاری است
  • ایران هلث ۱۴۰۳ محفل توسعه تعاملات بین المللی فناورانه
  • نمایش توانمندی‌های استان کرمان در ایران اکسپو ۲۰۲۴