Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمال گلی با اشاره به اینکه وزارت ارشاد در ماه‌های اخیر سخت‌گیری‌های بسیاری در محتوای آثار سینمایی داشته، تأکید کرد که تضمینی برای بهتر شدن شرایط در صورت بازگشت شبکه نمایش خانگی به وزارت ارشاد وجود ندارد.

جمال گلی تهیه‌کننده سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: دغدغه ما تهیه‌کننده‌ها درباره اینکه نظارت بر محتوای شبکه نمایش خانگی بر عهده وزارت ارشاد باشد یا ساترا و تلویزیون به نوع نگاه این دو نهاد مربوط می‌شود و از آنجا که امروز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ساز و کار درستی در نظارت بر محتوای آثار سینمایی و صدور مجوزها ندارد و یک فیلم 90 دقیقه‌ای با مشکلات بسیاری مواجه می‌شود هیچ تضمینی وجود ندارد که نظارت بر محتوای شبکه نمایش خانگی بر عهده وزارت ارشاد قرار بگیرد و وضعیت بدتر نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گلی تصریح کرد: مشکل ما با ساترا مشخص است و سینماگران بر این عقیده‌اند که سخت‌گیری‌های بسیاری وجود دارد اما اگر نظارت بر محتوای شبکه نمایش خانگی به وزارت ارشاد برگردد ممکن است سخت‌گیری‌ها به همان شکل ادامه داشته باشد و یا حتی وضعیت بدتر شود.

وی افزود: نظارت بر شبکه نمایش خانگی توسط ساترا یک اراده حکومتی است و به نظر می‌رسد طبق قانون تولیدات نمایشی در قالب سریال باید زیر نظر تلویزیون باشد و ما نمی‌توانیم تأثیر چندانی در این مسئله داشته باشیم. باید مشکلی که با نظارت ساترا داریم را پیگیری کنیم و بدانیم که اگر این مسئولیت از ساترا به وزارت ارشاد منتقل شود وضعیت بهتر می‌شود، وگرنه از نظر من این تصمیم اتفاق مثبتی را رقم نمی‌زند. از طرفی نظارت ساترا مزایایی دارد که نباید نادیده بگیریم. در وزارت ارشاد معمولاً افرادی هستند که سینماگران را به دو گروه خودی و غیرخودی تقسیم می‌کنند و منافع جمعی نقشی در آن ندارد اما در ساترا اینگونه نیست و اتفاقاً فرآیند دریافت مجوز در ساترا بسیار ساده‌تر از وزارت ارشاد است.

تهیه‌کننده سریال «ریکاوری» در ادامه با حمایت از عملکرد ساترا گفت: من عملکرد ساترا را در این مدت مثبت می‌دانم. نظارتی که بر محتوا وجود دارد هم تا حدی منطقی است و اگر تصور ما بر این است که در نمونه‌هایی مثل حجاب قرار است ساترا سخت‌گیری‌های زیادی داشته باشد و پوشش بازیگران را کاملاً تلویزیونی کند باید به این نکته هم توجه داشته باشیم که اصلاً نوع پوشش چه تأثیری در کیفیت و جلب نظر مخاطب دارد؟ ما باید به مسائل کلان‌تر و جدی‌تری فکر کنیم و مطالبات خود را در آن زمینه دنبال کنیم و به دنبال شکل‌گیری شرایطی باشیم که لابی‌ها و روابط دوستانه در فراهم شدن شرایط کار و تولید تأثیرگذار نباشد و همه بتوانند در شرایطی عادلانه با موقعیتی یکسان اثری که مدنظر دارند را تولید کنند و در این شرایط فرق چندانی ندارد که وزارت ارشاد بر محتوای آثار نظارت داشته باشد یا تلویزیون.

انتهای پیام //

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تلویزیون سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر مشکلات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جمال گلی شبکه نمایش خانگی نظارت بر محتوای وزارت ارشاد سخت گیری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۶۷۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فقط شورای عالی امنیت ملی می‌تواند کنسرت‌ها را لغو کند

نوربخش گفت: یکی از مهم ترین اتفاقاتی که سال گذشته توسط رئیس جمهور رخ داد تدوین، تصویب و ابلاغ «سند موسیقی» بود. اصل اینکه در نظام جمهوری اسلامی ایران موسیقی صاحب یک سند شده، خود به تنهایی اتفاق بزرگی است. به عنوان مثال در همین مساله کنسرت سال گذشته شهر اصفهان علیرضا قربانی که موجب لغو کنسرت این خواننده شد، اگر ماجرای تدوین و ابلاغ سند موسیقی نبود قطعا ما نمی‌توانستیم موفق به از سرگیری کنسرت‌های این هنرمند در اصفهان شویم. چون در این مسیر هیچ مقامی در هیج جای کشور نمی‌تواند مجوز صادر شده از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را نادیده بگیرد.

وی افزود: درواقع آنچه در سند موسیقی روی آن تاکید شده، مبتنی بر چنین الزامی است که هیچ نهادی غیر از شورای عالی امنیت ملی، نمی‌تواند کنسرت هر چهره شناخته شده یا کمتر شناخته‌ای در عرصه موسیقی را که مجوز برگزاری اجرای خود را از مراجع رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اخذ کرده باشد، لغو کند. در این چارچوب تنها مرجعی که بر اساس قانون می‌تواند روی لغو یک اجرای زنده موسیقایی اقدامات لازم به عمل آورد، شورای عالی امنیت ملی آن هم با «ذکر دلیل» است و گرنه هیچ نهاد یا دستگاه دیگری نمی‎تواند کنسرت دارای مجوز وزارت ارشاد را متوقف کند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • فقط شورای عالی امنیت ملی می‌تواند کنسرت‌ها را لغو کند
  • مراکز فرهنگی کشور معطل خرابی مهر وزارت ارشاد!
  • حملات ضدفرهنگی پدافند شایسته می‌طلبد
  • چه کسی ناظر بر ابتذال جاری در آپارات است؟
  • لزوم نظارت، حمایت و هدایت، پس از صدور مجوز مؤسسات فرهنگی
  • ابراهیم رئیسی دوباره از «گشت ارشاد مدیران» گفت؛ در دستور باشد!
  • دلایل حذف یک سریال از پلتفرم‌های ایرانی
  • رئیسی : گشت ارشاد مدیران در دستور کار وزرا باشد
  • رئیسی: گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد
  • چرا پخش سریال حشاشین پس از انتشار ممنوع شد؟/ ممیزی سریال‌های خارجی پسینی است