Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز مطالعات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی با اشاره به چالش‌های اصلی این رژیم در مرحله فعلی و آینده، نگرانی اسرائیلی‌ها از قدرت ایران و حزب‌الله را ابراز کرد.

به گزارش ایران اکونومیست، در حالیکه کارشناسان و محافل مختلف صهیونیستی همواره در تحلیل‌های اخیر خود سناریوهای دردناکی برای این رژیم در هر جنگ آینده ترسیم می‌کنند، «عاموس یادلین»  رئیس مرکز مطالعات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و رئیس پیشین دستگاه اطلاعات نظامی این رژیم  درباره چالش‌های بزرگ و نگران کننده اسرائیل در پایان سال صحبت کرد که مربوط به  هراس صهیونیست‌ها از قدرت ایران و حزب الله است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در گفتگو با شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه اسرائیل در رابطه با پرونده هسته‌ای ایران دچار سردرگمی شده است، گفت، تقابل در جبهه‌های مهم برای ما نگران کننده خواهد بود و ما در شرایطی هستیم که نمی‌دانیم به چه سیاستی روی بیاوریم.

عاموس یادلین که از فرماندهان اسبق نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی است در ادامه سوال کرد که آیا ما باید از احیای توافق هسته‌ای که ایران را تبدیل به یک قدرت هسته‌ای می‌کند و پول‌های زیادی در اختیار این کشور  قرار می‌دهد حمایت کنیم یا از عدم احیای این توافق. واقعا سیاست رسمی اسرائیل کدام است؟ اما اگر در صورت عدم احیای توافق مذکور ایران به سمت غنی سازی اورانیوم تا 90 درصد پیش برود چه باید بکنیم؟

در همین زمینه وبسایت مانیتور آمریکا مقاله‌ای از «بن کسپیت» نویسنده و تحلیلگر صهیونیست منتشر کرده بود که وی در آن تاکید داشت، سران اسرائیلی در رابطه با پروژه هسته‌ای ایران بسیار سردرگم هستند و نمی‌توانند تصمیم بگیرند که احیای توافق هسته‌ای به نفع اسرائیل است یا عدم احیای آن.

«امیر بوحبوط»  کارشناس امور نظامی رژیم صهیونیستی نیز  ماه گذشته در گفتگو با وب‌سایت صهیونیستی والا تاکید کرد که اسرائیل بسیار می‌ترسد در برابر ایران تنها بماند، به ویژه این که آمریکا هیچگونه گزینه نظامی علیه ایران ندارد.

عاموس یادلین در ادامه گفتگوی خود با شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی اظهار داشت، اما دومین موضوع نگران کننده که سران اسرائیلی به آن توجه کافی نکرده‌اند مسئله پروژه دقت و موشک‌های نقطه زن حزب الله است، چرا که جبهه دوم رویارویی ما با  حزب الله لبنان خواهد بود و جبهه سوم سوریه است.

وی تصریح کرد، من در حال تماشای سیاست داخلی اسرائیل هستم و نمی‌دانم که واقعاً اسرائیل به کجا می‌رود و ما تا پایان سال چالش‌های بسیار بزرگی داریم. من درباره ایران و حزب الله صحبت کردم و این مسئله بسیار مهمی است.

بعد از مانور نظامی بزرگی که اخیراً ارتش رژیم صهیونیستی انجام داد مشخص شد که صهیونیست‌ها همچنان نگران توانایی‌های موشکی حزب الله لبنان هستند و از ورود به هرگونه درگیری نظامی با آن هراس دارند. به گفته مقامات امنیتی در تل آویو موشک‌های حزب الله شامل بیش از 100 هزار موشک در انواع مختلف است و همچنین این نگرانی وجود دارد که مقاومت لبنان همه موشک‌های خود را به موشک‌های نقطه زن تبدیل کند.

روزنامه صهیونیستی معاریو در گزارشی با تاکید بر اینکه اسرائیل از ترس زرادخانه موشکی حزب الله جرات ورود به جنگ جدید با مقاومت لبنان را ندارد و پیامدهای فاجعه باری برای اسرائیلی‌ها رقم خواهد خورد تاکید کرد، برآوردها نشان می‌دهد در جنگ دوم ارتش اسرائیل با لبنان حزب‌الله 15 هزار موشک داشت و چهار هزار موشک به سمت جبهه شمالی اسرائیل (فلسطین اشغالی) شلیک کرد. اما حزب‌الله امروز بیش از 100 هزار موشک در اختیار دارد.

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله چندی پیش در سخنرانی خود اعلام کرد که دشمن صهیونیستی هر تلاشی برای جلوگیری از رسیدن سلاح های پیشرفته به لبنان انجام می‌دهد اما ما این توانایی را داریم که موشک‌های خود را به سطح موشک‌های نقطه‌زن برسانیم و سال‌هاست که این کار را انجام می‌دهیم.

 

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ایران و حزب الله رژیم صهیونیستی هزار موشک هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۶۸۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۱۹ حمله حزب‌الله علیه رژیم صهیونیستی در یک ماه

یک سازمان صهیونیستی اعلام کرد که حزب‌الله لبنان طی یک ماه ۷۱۹ حمله علیه این رژیم با سلاح‌های مختلف انجام داده است.

به گزارش ایسنا، سازمان «۱۷۰۱» اسرائیل اعلام کرد که حزب‌الله لبنان در ماه چهارم میلادی ۷۱۹ حمله علیه این رژیم با سلاح‌های مختلف انجام داده است.

در اعلام جزئیات این حملات آمده است: در این ماه ۵۷۴ فروند موشک و راکت، ۱۰ موشک سنگ، ۷۴ موشک‌ ضدزرهی و ۶۱ پهپاد به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شد.

این سازمان در گزارش خود آورده است که در این حملات ۲ اسرائیلی کشته و ۳۲ نفر مجروح شدند.

یک روز پس از آغاز تجاوزات رژیم اشغالگر به نوار غزه از هفتم اکتبر، حزب‌الله لبنان اولین طرف در محور مقاومت بود که با انجام حملاتی به شمال فلسطین اشغالی، رسما به عملیات فلسطینی طوفان الاقصی ملحق شد و پس از آن مرزهای لبنان و سرزمین‌های اشغالی فلسطین به‌صورت روزانه و تقریبا ۲۴ ساعته صحنه تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی شده است.

رسانه‌های عبری گزارش دادند از زمان آغاز نبرد طوفان الاقصی و شلیک موشک از جنوب لبنان، چندین افسر و نظامی صهیونیست کشته و ده‌ها پایگاه نظامی آن‌ها توسط حزب‌الله هدف گرفته شده است و به همین دلیل کابینه تندرو «بنیامین نتانیاهو» مجبور به تخلیه هزاران شهرک‌نشین از شمال فلسطین اشغالی شد و تعدادی از شهرک‌نشینان هم خودشان از منطقه فرار کردند.

اخیرا رسانه‌های عبری فاش کردند که این شهرک‌نشینان صهیونیست حاضر به بازگشت به خانه‌هایشان نیستند و می‌گویند که کابینه نتانیاهو توجهی به سرنوشت آن‌ها نداشته و آن‌ها را رها کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی حزب الله به الجلیل اشغالی/ موشک‌باران جبل میرون+ فیلم
  • 8 زخمی در حمله جدید اسرائیل به سوریه
  • حمله رژیم صهیونیستی به اطراف دمشق هشت زخمی برجای گذاشت
  • حزب الله لبنان پادگان «برانیت» رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد
  • مقام صهیونیست: آمریکا از جنگ خسته شده است
  • مقام ارشد حماس: بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا
  • قسام با موشک «رجوم» شهرک حولیت را به آتش کشید
  • ۷۱۹ حمله حزب‌الله علیه رژیم صهیونیستی در یک ماه
  • اذعان صهیونیست‌ها به شکست آمریکا در مقابله با موشک‌های ایران
  • پشت‌پرده استعفای مقام‌های نظامی-اطلاعاتی صهیونیست‌ها