Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان غربی رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: ۳۲ هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت چغندرقند رفته است.

کرامتی در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه در سال زراعی جاری ۳۲ هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت چغندرقند رفته است، تصریح کرد : پیش بینی می شود از این میزان کشت چغندرقند بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن چغندر قند برداشت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: پیرانشهر، بوکان، میاندوآب، نقده و اشنویه به ترتیب بیشترین میزان کشت چغندرقند را به خود اختصاص داده اند.

وی با اشاره به اینکه استان رتبه اول کشت چغندر قند در کشور را دارد، اظهار کرد: در حال حاضر ۵ کارخانه قند در ارومیه، خوی، نقده، پیرانشهر و میاندوآب فعال هستند و یک کارخانه نیز در مدت زمان نزدیک افتتاح می شود.

کرامتی یادآور شد: از ۳۲ هزار هکتار اراضی زیر کشت چغندر قند در استان، ۱۴ هزار و  ۶۰۰ هکتار از این اراضی در حوزه دریاچه ارومیه هستند که با توجه به بحران کم آبی و خشکسالی دریاچه ارومیه برنامه ریزی ها در جهت کاهش مصرف آب بکار گرفته شده است.

 وی گفت: برای مدیریت و کاهش مصرف آب در کشت محصول چغندر قند اقداماتی از جمله تغییر فصل کشت چغندر از بهاره به پاییز، استفاده از ارقامی با نیاز آبی کمتر و تغییر آرایش کشت چغندر بصورت کشت مربعی در دستور کار قرار گرفته و در حال اجرا است که در صورت مشخص شدن نتایج مثبت در تمامی اراضی  چغندر قند این طرح ها اجرا می شود.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: با وجود کاهش ۳۶ درصدی بارندگی ها و کاهش آب، نیاز است با مدیریت صحیح و جایگزین کردن ارقام کم آب بر، امنیت غذایی مردم را که امری مهم است، تامین کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی خواص چغندر کشت چغندرقند چغندرکاران آذربایجان غربی کشت چغندرقند کشت چغندر چغندر قند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۶۸۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در استان گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ محمد برزعلی افزود: پیش بینی می‌شود امسال در بیش از یک میلیون تُن گندم و ۱۱۰ هزار تُن کلزا و یکصد هزار تُن جو در استان برداشت شود.

علی اکبر مهقانی، معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی گلستان نیز از کشاورزان خواست: محصولات خود را فقط به مراکز مجاز تحویل دهند.

مریم برزنونی رئیس اداره فناوری و مکانیزه جهادکشاورزی گلستان هم با بیان اینکه سه هزار کمباین آماده برداشت محصولات کشاورزی در استان است، خاطرنشان کرد: پیش بینی سوخت کمباین‌ها از هم اکنون انجام شود.

وی تاکید کرد: حمل محصولات در ماشین‌های بدون کاور ممنوع است.

دیگر خبرها

  • ۵۵۰ هزارهکتار اراضی زراعی آذربایجان غربی دارای سند تک برگ شده اند
  • صدور سند تک برگ برای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان‌غربی
  • چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان غربی در مهاباد افتتاح شد
  • افتتاح چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان‌غربی در مهاباد
  • برداشت حدود ۹۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان
  • افزایش دمای هوا در آذربایجان‌غربی
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در گلستان
  • آذربایجان‌غربی گرمتر می‌شود
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در استان گلستان