Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اتحادیه مرکزی تعاونی‌‌های روستایی و کشاورزی گفت: برای سال زراعی آینده نیز تولید محصول گندم به صورت کشت قراردادی توسط ۳۳  اتحادیه استانی و بیش از هزار و ۱۰۰ اتحادیه شهرستانی انجام می شود. - اخبار اقتصادی -

محمد ایزدپناه معاون بازرگانی اتحادیه مرکزی تعاونی‌‌های روستایی و کشاورزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: این اتحادیه در راستای حمایت از تولیدکنندگان بخش کشاورزی و عمل به وظایف خود، در سال گذشته 130 هزار تن از انواع  محصولات کشاورزی مختلف خریداری، حمل و بازاررسانی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود : در این راستا محصولات مختلفی از جمله برنج، گوجه فرنگی، خرما، زعفران، گندم، سیب درختی از شهرهای مختلف به صورت توافقی از کشاورزان خریداری شده است که این روند در سال جاری نیز ادامه دارد.

معاون اتحادیه مرکزی تعاونی‌های روستایی و کشاورزی کشور با بیان اینکه در راستای سیاست های دولت سیزدهم  برای سال زراعی آینده برنامه های وسیعی برای کشت قراردادی محصولات کشاورزی وجود دارد گفت: بر این اساس قبل از اینکه کشاورزان اقدام به کشت کنند، باید مشخص شود که محصول خود را چگونه و با چه قیمتی بفروش می‌رسانند.

وی با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم کشت قراردادی و خرید توافقی به تدریج جایگزین خرید تضمینی گندم خواهد شد و تا مرحله برداشت از تولید کننده حمایت می‌شود، اظهار داشت: برای سال زراعی پیش رو کشت قراردادی محصولاتی مانند کلزا و ذرت در دستور کار است، به طوری که این تشکل قرار است برای هر کدام از این محصولات به اندازه 100 هزار تن به صورت قراردادی خریداری کند و از کشاورزان که قرارداد دارند در قالب تامین سرمایه در گردش و کود و سم حمایت و محصولات آنها را خریداری می‌کند.

وی افزود: خرید برنج با قیمت توافقی برای امسال نیز در دستور کار قرار دارد و این محصول در مرحله شلتوک از کشاورزان خریداری می شود اما برای سال زراعی آینده این محصول نیز به صورت کشت قراردادی با اولویت گیلان انجام می‌شود.

ایزدپناه گفت: برای سال زراعی آینده نیز تولید محصول گندم به صورت کشت قراردادی توسط 33  اتحادیه استانی و بیش از هزار و 100 اتحادیه شهرستانی انجام می شود.

وی در پایان یادآور شد:  این تشکل با داشتن پنج و نیم میلیون بهره بردار بزرگترین تشکل کشور به حساب می‌آید و در تمام روستاهای کشور نمایندگی دارد به همین منظور امیدواریم که برای سال زراعی آینده در کشت قراردادی گندم نقش آفرینی موفقی داشته باشیم  و بتوانیم کشور را دوباره به سمت خودکفایی در تولید این محصول استراتژیک ببریم.

4 میلیون تُن کالای اساسی در بنادر وجود دارد/افزایش 30 درصدی تولید نهاده‌های دامی با کشاورزی قراردادی وزیر جهاد کشاورزی: جنگ اوکراین لزوم تولید داخلی کالاهای اساسی را نشان داد/ تأمین محصولات آب‌بَر با کشت فراسرزمینی دلار 4200 حذف نمی‌شد ارز مورد نیاز واردات کالاهای اساسی 2 برابر می‌شد توزیع 2.5 میلیون تن انواع کالاهای اساسی در کشور از ابتدای امسال

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کالاهای اساسی کشاورزی کالاهای اساسی کشاورزی برای سال زراعی آینده روستایی و کشاورزی کشت قراردادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۶۹۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید تضمینی گندم و کُلزا در کهگیلویه و بویراحمد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: برنامه‌ریزی لازم برای خرید تضمینی گندم و کُلزای کشاورزان این استان انجام شده و در این زمینه مشکلی نداریم. - اخبار استانها -

سید علی معتمدی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج، اظهار داشت: تمهیدات لازم جهت خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان کهگیلویه و بویراحمد انجام گرفته و هشت مرکز ویژه خرید تضمینی در استان پیش‌بینی و تجهیز شده و خرید تضمینی «کُلزا» نیز طبق دستور مقام عالی وزرات به بخش خصوصی واگذار شده‌ است.

وی عنوان کرد:  امسال 89 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته که از این مقدار 69 هزار هکتار دیم و مابقی به صورت آبی بوده و سطح زیر کشت جو نیز 28 هزار هکتار است که پیش‌بینی می‌شود تولید قابل ملاحظه‌ای در گندم و جو داشته باشیم.

معتمدی‌پور با بیان اینکه سال گذشته 70 درصد نیاز گندم مصرفی از داخل استان تامین شد، ابراز کرد: در سال زراعی جاری که با نام «جهش تولید با مشارکت مردم» توسط مقام معظم رهبری نام‌گذاری شده‌، برنامه‌ریزی هدفمند برای به‌کارگیری امکانات مورد نیاز برای برداشت به موقع و در کمترین زمان ممکن گندم به‌ عنوان یک محصول راهبردی و شاخص‌ترین محصول در امنیت غذایی انجام گرفته‌است.

وی با اشاره به اینکه در سال‌جاری و به‌خصوص در زمان تعطیلات هیچ‌گونه مشکل و کمبودی در زمینه تأمین و توزیع کالاهای اساسی در استان مشاهده نشد، افزود: در سال گذشته میزان 20 هزار تن مرغ در استان تولید شد که نسبت به تولید 13 هزار تنی در سال 1401، افزایش 30 درصدی را شاهد بودیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد این را هم گفت که این موفقیت جز با برنامه‌ریزی درست، ترمیم زیرساخت‌ها و پای کار بودن تمام مدیران به دست نیامد و ضروری است که بار دیگر نیز با هم‌افزایی و تلاش مضاعف در کنار هم در برداشت گندم و انجام مسئولانه رسالت تأمین امنیت غذایی در استان موفقیتی دیگر را رقم بزنیم.

معتمدی پور با بیان اینکه از سال‌جاری حواله سوخت کمباین‌ها منوط به ارائه کارت معاینه فنی و همچنین معرفی‌نامه از مراکز جهاد کشاورزی با امضای کارشناس پهنه، به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی محول شده‌است، افزود: کار برداشت گندم و جو در استان توسط 321 دستگاه کمباین با 71 دستگاه بومی و مابقی غیربومی و از استان فارس صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیش بینی برداشت افزون بر ۶ هزار تن غلات در گراش
  • پرورش حلزون با احتیاط؛ استاندارد این صنعت هنوز تدوین نشده
  • کشت قراردادی مهم‌ترین ابزار برای اجرای الگوی کشت
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • مبارزه علیه سن مادر در ۲۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان همدان
  • با کشت هر گونه محصولات زراعی با آب غیرسالم برخورد می‌شود
  • برگزاری همایش روز ملی گندم و نان در نظرآباد
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی
  • خرید تضمینی گندم و کُلزا در کهگیلویه و بویراحمد