Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@06:03:36 GMT

نظارت بر عملکرد ضابطان قضایی در اردبیل تشدید می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۶۹۳۴۳

نظارت بر عملکرد ضابطان قضایی در اردبیل تشدید می‌شود

گروه استان‌ها - رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: ‌نظارت و بازرسی ‌بر عملکرد ضابطین قضایی به منظور حفظ حقوق شهروندی تشدید می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین کثیرلو رئیس کل دادگستری استان اردبیل صبح امروز در دیدار با مسئولان استان اردبیل در آستانه هفته قوه قضائیه اظهار داشت: تکیه بر فرهنگ ناب اسلامی و افزایش کفه ترازوی آن در حوزه‌های مختلف در جامعه، با تکیه بر مقوله پیشگیری از وقوع جرم با آموزه‌های دینی، کاهش اختلافات و به تبع آن کاهش پرونده‌های قضایی را به دنبال دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: استفاده از ظرفیت بسیار غنی فضای مجازی در فرهنگ‌سازی رعایت قانون، باید از اولویت‌های نهادهای فرهنگی قرار گیرد و این قانونمداری از مسئولان آغاز شود و همه اقدامات پیوست قانونی داشته باشد.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل در ادامه گفت: ‌نظارت و بازرسی ‌بر عملکرد ضابطین قضایی به منظور حفظ حقوق شهروندی تشدید می‌شود.

وی افزود: افزایش فعالیت همه‌جانبه، برنامه‌ریزی شده و به موقع وظایف شامل بازرسی از زندان و بازداشتگاه‌ها، بازرسی از دادسراها و دادگاه‌های کیفری و نیز بازرسی از کلانتری‌ها، پایگاه‌ها و اماکن فراجا سبب صیانت و کاهش مراجعان به تشکیلات قضایی و در نهایت باعث ایجاد خوشبینی و رضایت در بین آحاد مردم و مخصوصاً اربابان رجوع  می‌شود.

کثیرلو تصریح کرد: بازدیدهای بدون اعلام وقت قبلی و پیگیری میزان پرداختی برای زندانیان شاغل و تطابق آن با آیین نامه قانونی از دیگر تاکیدات استانی است.

رییس قوه قضائیه: تمرکز دشمن  بر مخدوش کردن وجهه مراکز و مراجعی است که مأوای مردم هستندقوه قضائیه شعب تخصصی ویژه برای رسیدگی به پرونده‌های حوزه تولید ایجاد می‌کندرئیس دادگستری کرمان: مردم باید به راحتی با مسئولان قضائی ارتباط داشته باشند

وی ضمن اشاره به آغاز رسمی عملیاتی شدن راه‌اندازی تلفن ارتباط مستقیم برای تمام زندانیان در سراسر استان اردبیل گفت: نتایج راه اندازی این خط تلفن در مرکز استان بسیار مطلوب بود که مقرر شد تمام زندان های استان نیز اقدام مشابه را انجام و نتیجه را مرکز استان گزارش کنند.

در ادامه عبدالله بحرالعلومی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل اظهار کرد: ظرفیت فضای مجازی برای مطالبه گری قانونمداری در جامعه باید مورد توجه نهادهای فرهنگی قرار گیرد و اصل رعایت قانون باید از مسئولین آغاز شده و همه اقدامات آنان پیوست قانونی داشته باشد.

وی ضمن تبریک فرارسیدن هفته قوه قضائیه گفت: در تلاش هستیم تا از حوزه فرهنگ و هنر در بخش‌های مختلف برای گسترش فرهنگ دینی در جامعه بهره ببریم.

بحرالعلومی به آسیب‌های فضای مجازی نیز اشاره کرد و گفت: این فضا در ایام شیوع بیماری کرونا بیشتر در دسترس خانواده‌ها قرار گرفت که باید در ایام پسا کرونا به دنبال ترمیم شکاف‌های فرهنگی ایجاد شده باشیم.

انتهای پیام/142/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس استان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۶۹۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری کارچاق کن سابقه دار در گرگان

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان رئیس کل دادگستری گلستان گفت: این فرد قربانیان خود را از بین خانواده های زندانیان انتخاب می کرد و با این ادعا که در دادگستری نفوذ دارد و می تواند مرخصی برای مددجویان زندان بگیرد ، از آنان کلاهبرداری می کرد و بین 20 تا 30 میلیون تومان از هر فرد پول می گرفت.
حیدر آسیابی درباره نحوه شناسایی و دستگیری این  کارچاق کن گفت:  مبارزه با فساد به ویژه افرادی که آبروی دستگاه قضایی را خدشه دار می کنند یکی از برنامه های مستمر  دادگستری استان است  و در همین راستا علاوه بر پایش محیط های بیرونی و فضای داخلی حوزههای قضایی استان ، کارچاق کن ها و کارشناسان متخلفانی که سالهای گذشته دستگیر شده اند نیز،  دوره ای پایش می شوند    تا از جرایم احتمالی دوباره آنها جلوگیری شود .
حیدر آسیابی افزود: کارشناسان حفاظت و اطلاعات ارشد دادگستری استان در یکی از همین رصدها، متوجه رفت و آمدهای مشکوک این کارچاق  که چند سال پیش دستگیر و دوره محکومیت خود را گذرانده بود ، شدند و پس از چند ماه رصد،  از  فعالیت های مجرمانه او پرده برداشتند.
وی ادامه داد: این فرد دستگیر شده و با صدور قرار بازداشت موقت ، فعلا در زندان است .
رئیس کل دادگستری گلستان بار دیگر به مردم توصیه کرد: فریب مدعیان نفوذ در دستگاه قضایی را نخورند و با اعتماد به این افراد علاوه بر این که فرصت دفاع قانونی در فرآیند رسیدگی پرونده های خود را از دست ندهند ،  خسارت مالی هم نبینند.
تلفن گویای 1580  حفاظت و اطلاعات دادگستری استان گلستان در طول شبانه روز ، آماده دریافت گزارش های مردمی درباره متخلفان و کارچاق هاست.

دیگر خبرها

  • افتتاح دوره دوم کارآموزی قضایی در دادگستری استان آذربایجان غربی با ۳۹ نفر 
  • دیدار چهره به چهره رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با بیش از ۱۳۰نفر 
  • بازگشت ویسنته دل‌بوسکه به فوتبال اسپانیا
  • بازرسی از کارگاه های پرخطر تشدید می‌شود
  • دستگیری کارچاق کن سابقه دار در گرگان
  • کشف بیش از یک تن نان خشک در مشهد
  • دستگاه قضایی آخرین ملجأ و پناهگاه مردم است
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • نیمی از پرونده‌های قضایی گرمسار الکترونیکی شد
  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود