Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-02@03:47:51 GMT

قالیباف رکورددار تخریب توسط سیاه‌نویس ها

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۶۹۴۳۱

قالیباف رکورددار تخریب توسط سیاه‌نویس ها

افرادی که با پرونده‌سازی و ادعاهای بدون سند و با فتنه‌گری و درآمیختن حق و باطل به‌دنبال بی‌آبرو کردن افراد و برخی چهره‌ها بودند تا رقیبی را که نمی‌توانند در میدان شکست بدهند با سایه‌نویسی و در پستوها ترور سیاسی کنند. همچنان‌که در اطلاعیه سپاه پاسداران آمده است: «افراد بازداشت‌شده درصدد بودند از طریق انتشار اسناد طبقه‌بندی‌شده، اعتماد بخشی از مخاطبان را کسب کرده و سپس با انتشار اخبار گزینشی و کذب، در میان مسوولان کشور ایجاد اختلاف کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

یکی از تکنیک‌های عملیات روانی برای ارائه اخبار جعلی و هدفمند بود. این کانال‌های زرد برای باورپذیرکردن اخبار جعلی خود حجم زیادی از اطلاعات غلط و درست را به هم دوخته و نهایتا ادعایی را مطرح می‌کنند تا مخاطب تصور کند این حجم از اطلاعات نمی‌تواند از طرف منبع خبری بی‌اطلاعی صادر شود و از سوی دیگر برای مخاطب امکان راستی‌آزمایی فوری و راحت این اطلاعات وجود نداشت.

هر کدام از این کانال‌ها به‌تنهایی حداقل چندصد محتوای حاوی توهین، نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی و افترا داشته‌اند اما مدت مدیدی به کار خود بدون مشکل ادامه دادند و سهل‌انگاری‌هایی که تا به امروز برای برخورد مناسب با این افراد رخ داد، هم باعث تجری مرتکبان و هم افزوده شدن به دایره آسیب‌دیدگان شد که قابل جبران هم نیست؛‌ به‌عنوان مثال چندی پیش ازسوی این کانال‌ها، خبری مبنی بر درگیری لفظی میان علی لاریجانی و سعید جلیلی در جلسه مجمع تشخیص مصلحت منتشر شده بود که بعد مجمع، این خبر را تکذیب کرد.

یکی از محورهای تخریب همیشگی این کانال‌ها، خبرهای مربوط به مجلس و بویژه هیات رییسه آن بود، دروغ‌پراکنی علیه قالیباف با هدف تضعیف او بوده است. مروری ساده در کانال‌های سیاه‌نویس نشان می‌دهد که قالیباف از بین چهره‌ها فردی بوده که مورد بیشترین تخریب این کانال‌ها قرار گرفته است؛ خطی که همواره ازسوی اصولگرایان تندرو و عدالت‌خوارها نیز دنبال می‌شود. در همین زمینه کانال سرائر در خبری کذب قالیباف را مانع صدور کارت زرد مجلس به عبدالملکی، وزیر مستعفی کار و تعاون معرفی کرده و مدعی شده بود افراد نزدیک به قالیباف در مجلس مانع کارت زرد نمایندگان به وی شدند. این درحالی است که بیش از همه رییس مجلس خواهان تحول در کابینه بود و تلاش داشت بدون آنکه وزیری استیضاح شود، دولت خود برای تغییر در کابینه دست‌به‌کار شود.

از سوی دیگر، کانال نیمه‌محرمانه نیز با هدف اختلاف‌افکنی میان دولت و مجلس سعی داشت انتشار خبر سفر خانواده قالیباف به ترکیه را به افراد نزدیک رییس‌جمهور نسبت دهد و اینگونه عنوان کنند این افشاگری به دلیل تلاش‌های قالیباف برای استیضاح وزیر کار بوده است؛ ادعایی که خبر کانال سرائر را برای تلاش افراد نزدیک به قالیباف برای جلوگیری از کارت زرد عبدالملکی رد می‌کند. این کانال سال گذشته نیز در زمان انتخابات ریاست‌جمهوری خبر کناره‌گیری قالیباف از انتخابات ریاست‌جمهوری را عملیات فریب می‌خواند و تاکید می‌کند که این خبر برای دور کردن افکارعمومی از قالیباف و انداختن توپ در زمین رئیسی است تا از تخریب‌ها برای ورود به انتخابات در امان بماند.

یا خبر دروغ خلع درجه شدن سردار آبرومند که ازسوی قالیباف به‌عنوان دستیار رییس مجلس در حوزه خدمت و پیشرفت منصوب شده بود. یکی از این کانال‌های زرد مدعی شده بود که سردار آبرومند به دلیل نقشش در پرونده هلدینگ یاس خلع درجه شده است؛ خبر کذبی که با واکنش سخنگوی سپاه مواجه شد و سردار رمضان شریف خبر منتشره پیرامون خلع درجه معاون هماهنگ‌کننده سابق سپاه، گفت: عملیات روانی و خبرسازی‌های کذب علیه سپاه مذموم و محکوم به شکست است و خبر جعلی و ساختگی یک کانال تلگرامی در این خصوص به‌شدت تکذیب می‌شود.

یا جنجالی که درباره تغییرات جداول بودجه 1400 ازسوی این کانال‌های زرد به‌پا شد و مدعی جابه‌جایی کلان در بودجه شدند تاجایی‌که رسانه‌های رسمی را هم تحت‌تاثیر قرار دادند اما درنهایت رسانه‌های دولتی از مجلس بابت این خبر عذرخواهی کردند.

پروژه اختلاف‌افکنی میان قالیباف و سعید محمد از دیگر سیاه‌نمایی‌های این رسانه‌ها بود تاجایی‌که خبر زدند سعید محمد گزارش مفصلی از قالیباف به شورای نگهبان ارائه کرده است. مدعی شده بودند که پرونده‌ تخلفات مالی عیسی شریفی، معاون شهردار در زمان قالیباف هم ازسوی سعید محمد جمع و آشکار شده است و سعیدمحمد با افشای تخلفات عیسی شریفی به دنبال انتخابات۱۴۰۰ است؛ شایعاتی که با حضور سعید محمد در هیات قالیباف نقش‌برآب شد و مجتبی توانگر، نماینده مجلس در توییتی درباره آن نوشت: ‌ماه‌ها گفتند که ‎سعیدمحمد، فلان و بهمان از قالیباف دارد، حالا با حضور سعید محمد در هیات دکتر قالیباف در مشهد، معلوم شد همه آن حرف‌ها چیزی جز توهم، فضاسازی و اختلاف‌افکنی رسانه‌ای نبوده!

حال دستگیری عاملان اینگونه خبرسازی‌ها و عملیات روانی علیه نهادها و اشخاص که به‌ویژه در موسم انتخابات شدت می‌یابد، امر پسندیده‌ای است که می‌تواند در ادامه جلوی هرگونه اقدام خلاف عرف و اخلاق ازسوی برخی به‌ظاهر فعالان حوزه رسانه را بگیرد. فعالان حوزه مجازی باید زین پس متوجه اقدامات خود باشند و به ارائه اطلاعاتی که وهن کشور را در پی دارد، نپردازند.

 محسن پیرهادی، نماینده مجلس در واکنش به دستگیری این سایه‌نویسان گفته است: اگر مجازات عاملان و آمران، سنگین و بازدارنده نباشد، بیم تجری سایرین به ارتکاب چنین خبط و خطاهایی می‌رود و بیم بزرگ‌تر، در صورت عدم دفاع از مجنی‌علیهم و اعاده حیثیت و جبران خسارت معنوی مناسب، دلسرد شدن افرادی است که با آبروی آنان بازی شده است. فرایند دادرسی باید عادلانه و درعین‌حال بدون مماشات و مسامحه باشد و هر کسی در هر جایگاه و منصبی چنانچه مباشر، معاون یا مسبب این جرائم بوده‌اند از وکیل تا وزیر باید مجازات و تشهیر شوند؛ البته همگان می‌دانند که با شدیدترین مجازات‌ها نیز آبروی ازدست‌رفته بی‌گناهان زیادی که طعمه نانجیبان شدند، بازنخواهد گشت و تنها در محکمه عدل الهی و روز جزا مرّ عدالت جاری خواهد شد.

 

 

منبع: فردا

کلیدواژه: قالیباف اخبار جعلی تخریب قالیباف سیاه نویس ها کانال ها سعید محمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۶۹۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام نمایندگان جلسه مجلس را تعطیل کردند؟

جلسه نوبت عصر امروز مجلس به دلیل به حد نصاب نرسیدن تشکیل نشد که اسامی ۳۵ نماینده غایب یا متاخر توسط یکی از اعضای هیأت رئیسه مجلس قرائت شد.

به گزارش ایسنا، جلسه نوبت عصر روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ صحن مجلس حدود ۴۰ دقیقه بعد از آغاز به کار، به دلیل غیبت تعدادی از نمایندگان و نرسیدن به حد نصاب جلسه با اعلام محمدباقر قالیباف رئیس مجلس پایان یافت.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس، گفت: تعداد نمایندگان حاضر در مجلس برای رای گیری به حدنصاب نرسیده است و نمی‌توانیم بررسی بودجه را دنبال کنیم لذا پایان جلسه را اعلام می‌کنم.

وی گفت که جلسه بعدی مجلس فردا (سه‌شنبه) برای ادامه بررسی بخش دوم بودجه تشکیل می‌شود. این در حالیست که از روز گذشته اعلام شده بود که جلسات صحن مجلس تا پایان رسیدگی به بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در ۲ نوبت برگزار خواهد شد.

قالیباف همچنین از اعضای هیأت رئیسه مجلس خواستار قرائت اسامی غایبان و متاخران جلسه شد که علی کریمی فیروزجایی عضو هیأت رئیسه مجلس اسامی آن‌ها را به شرح زیر قرائت کرد:

- عبدالجلال ایری

- امیرحسین بانکی پور

- علی جدی

- حسین حسین‌زاده

- جعفر راستی

- رجب رحمانی

- جلیل رحیمی جهان آبادی

- جلال رشیدی کوچی

- ابراهیم رضایی

- محمدرضا رضایی کوچی

- مجتبی رضاخواه

- یعقوب رضازاده

- منصورعلی زارعی

- علیرضا زندیان

- قاسم ساعدی

- محمد سبزی

- حسن شجاعی

- مهدی شریفیان

- منصور شکرالهی

- مهدی طغیانی

- فرهاد طهماسبی

- روح‌الله عباسپور

- محمود عباس زاده

- بهزاد علیزاده

- ابوالفضل عمویی

- محسن فتحی

- حسین گودرزی

- محمدرضا مبلغی

- حسن محمدیاری

- غلامرضا مرحبا

- اردشیر مطهری

- محمدطلا مظلومی

- فاطمه مقصودی

- سید محمد موحد

- سید کاظم موسوی

بر اساس ماده ۷۱ آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، انعقاد رسمی جلسات و اعتبار اخذ رأی منوط به حضور حداقل دو سوم مجموع نمایندگان در صحن است؛ بنابراین از مجموع ۲۸۶ نماینده فعلی (با حساب ۴ نماینده‌ای که در طول این ۴ سال به هر دلیلی از مجلس جدا شدند)، برای رسمیت یافتن جلسه نوبت عصر روز دوشنبه صحن مجلس باید ۱۹۱ نفر در جلسه حاضر می‌شدند.

دیگر خبرها

  • دوراهی قالیباف برای رسیدن به صندلی ریاست
  • مانور لاکچری قالیباف در هتل بزرگ تهران
  • تصویری از ۳ کاندیدای اصلی برای ریاست مجلس دوازدهم
  • پیش‌نویس لایحه جامع حمایت از نخبگان ایرانی آماده شد
  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد/ اعلام آمادگی نمایندگان خانه ملت برای حمایت از نخبگان
  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد
  • ۲ تصویر جالب از گپ و گفت ۳ کاندیدای ریاست مجلس دوازدهم
  • خبر مهم قالیباف درباره حقوق بازنشستگان
  • کدام نمایندگان جلسه مجلس را تعطیل کردند؟
  • این ۳۵ نماینده مجلس باعث تعطیلی مجلس شدند