Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس جمعیت هلال احمر کشورمان که ژنو سفر کرده در دیدارها و جلسات متعددی شرکت کرده که از جمله آن می‌توان به دیدار با رییس جمعیت ملی عربستان سعودی با موضوع عملیات حج، اعلام آمادگی برای اشتراک گذاری تجارب در حوزه تغییرات اقلیمی در دیدار با دبیرکل فدراسیون بین المللی و ... اشاره کرد.

به گزارش ایسنا، پیرحسین کولیوند در حاشیه سفرش به ژنو دیدارهای مختلفی با مدیران و مسئولان داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در یکی از این دیدارها با مدیر منطقه‌ای آسیا - اقیانوسیه فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال‌احمر دیدار کرد و با تاکید بر اینکه تجهیزات و امکانات هلال‌احمر ایران در زمینه امدادونجات به‌روز است، از جلسه مذاکره با شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در این زمینه استقبال کرد.

بر اساس آنچه که پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر اعلام کرده، کولیوند در حاشیه نشست روسای جمعیت‌های ملی منطقه‌ای، با الکساندر ماتیو، مدیر منطقه ای آسیا-اقیانوسیه فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال‌احمر دیدار و در خصوص تجارب هلال‌احمر ایران در حوزه امداد و نجات و به‌ویژه بحث جست‌وجوی کشته‌شدگان و همچنین افراد زنده در زیر آوار گفت‌وگو کرد. او در ادامه، پیشنهاد کرد که جلسه‌ای با حضور شرکت‌های دانش بنیان ایرانی و فدراسیون در زمینه تولید و ارائه طرح‌های مربوط به آخرین دستاوردهای ایران در حوزه طراحی و تولید تجهیزات امداد و نجات و جست‌وجوی افراد در زیر آوار تشکیل و از این دستاوردها در سطح بین‌المللی استفاده شود.

مدیر منطقه آسیا-اقیانوسیه فدراسیون نیز در این دیدار تاکید کرد که تجارب و تکنولوژی جمعیت هلال‌احمر ایران در زمینه امداد و نجات و جست‌وجوی افراد در زیر آوار کاملأ  به‌روز است. ماتیو همچنین از پیشنهاد کولیوند برای تشکیل جلسه و اطلاع از آخرین دستاوردهای ایران در زمینه تولید تجهیزات به‌روز امدادی استقبال کرد و  مقرر شد جلسه‌ای در این رابطه در فدراسیون و با حضور جمعیت هلال‌احمر ایران و تیم کارشناسی آن برگزار شود.

همکاری ۱۲۰ هزار جوان نخبه با جمعیت هلال احمر ایران

حضور در در نشست روسای جمعیت‌های ملی منطقه آسیا-اقیانوسیه از دیگر برنامه‌های کولیوند در این سفر بود. او در این نشست با اشاره به پیشرفت‌های حاصل در بیانیه مانیل، بر فعالیت و نقش موثر جوانان هلال‌احمر در اجرای طرح‌های مربوط به کاهش آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد و گفت: جوانان داوطلب هلال‌احمر ایران با حضور میلیونی خود و با ایجاد خانه‌های هلال توانستند گام‌های موثری در خصوص کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش توان امدادی و آموزشی بردارند که از افتخارات کشور به حساب می‌آید.

رئیس جمعیت هلال‌احمر ایران تصریح کرد: امروز ۱۲۰ هزار نفر از جوانان نخبه کشور با جمعیت هلال احمر در رشته های مختلف همکاری می‌کنند.

کولیوند همچنین با اشاره به نقش فعال بانوان در فعالیت‌ها و اقدامات جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: در این جمعیت، بانوان در رده‌های مختلف حضور فعال و پرنگی دارند. حضور بانوان در شورای عالی جمعیت هلال‌احمر و دیگر پست‌ها و مناصب عالی مدیریتی و نقش آنان در برنامه‌ریزی،   نشان از پویایی و نشاط هلال‌احمر ایران دارد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر به نقش آفرینی اعضای تیم‌های سحر یعنی سامانه حمایت‌های روانی در حوادث و بلایا نیز اشاره کرد و افزود: اعضای تیم‌های سحر هلال‌احمر که غالب آنها بانوان هستند در بحران‌ها و در جهت کاهش آسیب پذیری‌ها و افزایش سطح تاب آوری بسیار موفق عمل می‌کنند.

دیدار با رییس جمعیت ملی عربستان

رییس جمعیت هلال احمر کشورمان همچنین در حاشیه نشست روسای منطقه‌ای جمعیت‌های ملی آسیا و اقیانوسیه با رئیس جمعیت ملی عربستان سعودی نیز دیدار و گفت‌وگو کرد. بر اساس آنچه که سایت جمعیت هلال احمر اعلام کرده کولیوند دراین دیدار در خصوص عملیات پزشکی حج و چالش‌های پیش رو گفت‌وگو کرده است.  همچنین در این دیدار مقرر شده تا در زمان حج، دو رئیس جمعیت هلال احمر ایران و عربستان دیدار کنند و در خصوص نحوه خدمات و دیگر اقدامات و گسترش همکاری‌ها، گفت و گو کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر ایران در نشست روسای جمعیت‌های ملی منطقه‌ای آسیا- اقیانوسیه که با محوریت موضوع توافق نامه سویل ۲ در ژنو برگزار شد هم شرکت کرد و با تذکراتی بر ضرورت اجرای دقیق توافق نامه‌ها تاکید کرد. کولیوند در این نشست ضمن تقدیر از تهیه سند مذکور با اشاره به ضرورت برخورداری توافقات از ضمانت اجرایی دقیق و قابل اجرا گفت: اهمیت دادن به مدیریت دانش و ضرورت های آن باید در توافق نامه ها مورد توجه قرار گیرد.

وی با تذکر این نکته که تهدیدات جدید و مخاطرات نوین هر روز رو به گسترش بوده و قابل پیش‌بینی نیست ادامه داد: توافقات باید منطبق بر شرایط روز و بر اساس مخاطرات جدید قابلیت تغییر داشته باشد چرا که انعطاف پذیری توافق نامه موضوعی بسیار مهم است که باید بدان توجه شود.

گفتنی است که توافق نامه سویل  درخصوص آن دسته از فعالیت‌های بین المللی اعمال می‌شود که در آن بخش‌های نهضت به صورت دوجانبه یا به صورت چند جانبه با همدیگر همکاری می‌کنند. منظور از فعالیت‌های بین‌المللی بخش‌های نهضت ناظر بر فعالیت های جمعیت‌های ملی، کمیته بین المللی صلیب سرخ و فدراسیون بین المللی جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر است.

آمادگی هلال احمر برای اشتراک گذاری تجارب در حوزه تغییرات اقلیمی

رئیس جمعیت هلال احمر ایران همچنین در دیدار با دبیرکل فدراسیون بین المللی از آمادگی برای اشتراک گذاری تجارب ایران در حوزه تغییرات اقلیمی خبر داد و گفت:‌جمعیت هلال احمر ایران در زمینه تغییرات اقلیمی تجارب ارزشمندی دارد و با توجه به اقدامات متعدد و مختلفی که در این رابطه در داخل کشور ایران انجام داده است، آماده است تا بعنوان مشاور در خصوص بحث تغیرات اقلیمی ایفای نقش کند. جمعیت هلال احمر ایران برای مشارکت فعال و بر عهده گرفتن مسوولیت کمیته نوآوری و همچنین مدیریت دانش فدراسیون بین المللی آمادگی لازم را دارد.

جاگان جاپاگان دبیرکل فدراسیون بین المللی نیز با ابراز خوشحالی و استقبال از این پیشنهادهای گفت: موارد موردنظر رئیس جمعیت هلال احمر ایران توسط دبیرخانه فدراسیون به صورت جدی مورد توجه قرار گرفته و پیگیری خواهد شد.

همچنین کولیوند در دیدار با رئیس صلیب سرخ کنگو برای ایجاد یک مرکز درمانی در این کشور این کشور رایزنی کرد. در این دیدار رئیس صلیب سرخ این کشور کنگو (برازاویل) خواستار ایجاد یک مرکز درمانی توسط هلال احمر ایران در این کشور شد و کولیوند نیز با اشاره به فعالیت های برون مرزی جمعیت هلال احمر در حوزه درمان به تشریح شرایط برای ایجاد مراکز درمانی در خارج از کشور پرداخت و گفت: درخواست رئیس صلیب سرخ کنگو را با دید مثبت و ایجابی بررسی خواهیم کرد و نتیجه آن را در قالب انعقاد یک تفاهم نامه همکاری میان طرفین تنظیم و به امضا می‌رسانیم.

گفتنی است که تاکنون جمعیت هلال احمر ایران ۲۱ تفاهم نامه با جمعیت های ملی آفریقایی در حوزه درمان دارد که از این تعداد ۱۲ تفاهم نامه در اوگاندا، بنین، بوتسوانا، زننگبار، جیبوتی، زامبیا، سنگال، سودان، سومالی، کمور، کنگو و لسوتو منقضی شده و ۹ تفاهم نامه با تانزانیا، زیمباوه، ساحل عاج، سیرالئون، غنا، کنیاف مالی، موریتانی و نیجر معتبر است.

تصویب پیشنهاد رییس جمعیت هلال احمر ایران

در نخستین روز از این سفر پیشنهاد رئیس جمعیت هلال‌احمر ایران درباره همگرایی جمعیت‌های ملی در امدادرسانی به مهاجران مورد تصویب قرار گرفت. این پیشنهاد در نشست فوق‌العاده هیأت حاکمه فدراسیون بین‌المللی که با حضور ۲۰ جمعیت ملی عضو هیأت حاکمه ازجمله جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران به ریاست رئیس فدراسیون بین‌المللی، روسای کمیته‌ها و کمیسیون‌های اساسنامه‌ای فدراسیون بین‌المللی تشکیل شد، گزارشی از کمیته‌های انطباق و میانجیگری و همچنین کمیته انتخابات ارائه شد.

در این نشست، موضوعات مختلفی مورد بررسی، بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت که از آن‌جمله می‌توان به گزارش کمیسیون حسابرسی و خطر، انتخاب حسابرس خارجی برای فدراسیون بین‌المللی و دیگر موضوعات مرتبط اشاره کرد. این نشست آخرین جلسه حضور جمعیت هلال‌احمر ایران در هیأت حاکمه بود، چراکه اعضای هیأت حاکمه جدید طی نشست پیش رو انتخاب خواهند شد و فهرست جمعیت‌های ملی کاندیدا تصویب می‌شود.

پیشنهاد رئیس جمعیت هلال‌احمر ایران برای تغییر در قطعنامه پیشنهادی در شورای نمایندگان مبنی بر استفاده از ظرفیت همه اعضای نهضت به‌خصوص کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ به‌منظور حمایت از جمعیت ملی درگیر در عملیات امدادرسانی به مهاجران به‌عنوان نقش مکمل مورد استقبال و تصویب قرار گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پیرحسین کولیوند جمعیت هلال احمر ایران جمعیت هلال احمر شورای عالی جمعیت هلال احمر رئیس جمعیت هلال احمر ایران جمعیت هلال احمر ایران فدراسیون بین المللی جمعیت های ملی تغییرات اقلیمی ایران در زمینه نشست روسای تفاهم نامه توافق نامه هیأت حاکمه رییس جمعیت صلیب سرخ جمعیت ملی فعالیت ها منطقه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۶۹۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

️کشف جسد غرق شده فنوجی توسط هلال احمر

سیدمحمد مهدی سجادی مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: ساعت ۱۴:۲۵ دقیقه روز چهارشنبه ۵اردیبهشت ماه گزارشی مبنی بر غرق شدگی نوجوان ۱۵ ساله جهت امدادرسانی به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان اعلام شد.

 بلافاصله یک تیم ۶ نفره امدادی از جمعیت هلال احمر شهرستان فنوج با تجهیزات سیلاب به رودخانه تنگه اعزام شدند.

 با تلاش نیرو‌های امدادی ساعت ۱۵:۱۰ دقیقه همان روز، پیکر نوجوان در رودخانه پیدا و تحویل عوامل قضایی و انتظامی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر استان اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • ایستادگی مردم غزه برگرفته از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • دیدار وزیر دفاع ایران با همتای بلاروسی
  • امدادرسانی به ۵۱۱ نفر در سیل خراسان جنوبی
  • امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ نفر در سیل و آب‌گرفتگی ۱۲ استان
  • امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ نفر در سیل و آبگرفتگی ۱۲ استان
  • سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) رسید / تخلیه آبگرفتگی صحن مزار
  • ️کشف جسد غرق شده فنوجی توسط هلال احمر
  • نجات ۱۸ نفر از سیل در روستای شادکام بافق در استان یزد
  • جسد مرد ۶۰ ساله طارمی پیدا شد