Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-02@02:37:40 GMT

موارد ابتلا به ویروس کرونا در چین کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۷۰۵۰۰

موارد ابتلا به ویروس کرونا در چین کاهش یافت

مقام‌های چین روز یکشنبه اعلام کردند موارد ابتلا به ویروس کرونا در سراسر این کشور روز گذشته ۱۵۹ نفر گزارش شده که در مقایسه با روز قبل از آن، ۴۵ مورد کاهش داشته است.

به گزارش روز یکشنبه ایران اکونومیست از خبرگزاری «شینهوا» کمیسیون بهداشت چین اعلام کرد روز گذشته ۱۵۹ مورد ابتلا به ویروس کرونا در کشور ثبت شده که در این میان ۱۲۳ مورد بدون علائم بیماری بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آمار برای روز قبل تر ۲۰۴ مورد ابتلا ثبت شده که ۱۶۹ نفر بدون هیچ علائمی بودند. 

با توجه به اینکه دولت چین با اجرای قرنطینه های سخت وگسترده در برخی شهرها، رویکرد "کووید صفر" را با هدف رساندن میزان شیوع این بیماری به صفر دنبال می کند، امار و ارقام یاد شده در این خبر اگرچه با توجه به جمعیت انبوه چین چندان قابل توجه به نظر نمی رسد، اما اهمیت زیادی در روند کنترل شیوع کرونا در این کشور دارد.

در این میان هیچگونه گزارش مرگ و میر نیز ثبت نشده است و بدین ترتیب شمار مرگ ناشی از ویروس کرونا ۵ هزار و ۲۲۶ نفر باقی مانده است.

در  دو شهر مهم چین آمار بدین ترتیب آمده است: پکن پایتخت این کشور هیچ مورد ابتلای جدیدی ثبت نکرده است، شانگهای از ابتلای ۳ مورد جدید خبر داده است. 

چین از ابتدای همه گیری ویروس کرونا سیاست کووید-صفر اتخاذ کرد و در مقابله با این همه گیری با توجه به جمعیت بالای این کشور موفق عمل کرد.

 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: ویروس کرونا ، چین ، کرونا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ویروس کرونا چین کرونا ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۷۰۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری، طی پیامی ۱۱ اردیبهشت ماه، روز جهانی کارگر را به تلاش گران عرصه تولید و توسعه کشور، تبریک گفت و اظهار کرد: تحرک و کوشش کارگران و کارآفرینان برای به حرکت آوردن چرخ های تولید، صنعت و اقتصاد کشور، خوداتکایی، عزت، استقلال و خوکفایی را به ملت ایران تقدیم کرده است.

فخاری بیان کرد: هر کجا که این قشر صبور و زحمتکش حضور یافت، مشاهده کردیم که چگونه راه پیشرفت، فراهم و علم و دانش به کار گرفته و دستاوردهای شگرف رقم خورده است.

استاندار تهران با اشاره به اینکه کارگران و کارآفرینان عزیز در شرایط سخت تحریمی و جنگ اقتصادی، پای کار سازندگی و رونق تولید در کشور ایستادند و اجازه ندادند که موتور حرکت پیشرفت میهن عزیزمان متوقف شود، افزود: شرایط دشوار کرونا نیز عرصه دیگری برای پایمردی کارگران بود، آنان در زمان عصیان کرونا جان بر کف گرفتند و نگذاشتند کارخانه ها و خط تولید در کشور دچار خدشه شود.

وی در ادامه ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای کارگر و ادای احترام به ارواح بلند آنان، این روز را به همه کارگران اثربخش، زحمتکش و عزیز کشور، خاصه کارگران ارزشمند، متعهد و مسوولیت پذیر استان تهران و خانواده های محترم آنان تبریک گفت.

استاندار تهران با اشاره به شعار سال که به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» مزین شده است عنوان کرد: نقش کارگران و کارآفرینان در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور بی بدیل و انکار ناپذیر است و امیدوارم با همدلی، همراهی و همت همیشگی زحمتکشان عرصه کار و اقتصاد شاهد تحقق این شعار باشیم.

کد خبر 6092707

دیگر خبرها

  • پیشنهادات مهم دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه ریزی کشور
  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند