Web Analytics Made Easy - Statcounter

بین الملل تابناک: صد و شانزدهمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

هشدار ناتو و انگلیس درباره طولانی شدن جنگ اوکراین ۱۴۰۱/۰۳/۲۹ - ۱۲:۳۲

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در مصاحبه‌ای هشدار داد، جنگ روسیه در اوکراین ممکن است سال ها طول بکشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخست‌وزیر انگلیس هم با تاکید بر ادامه حمایت‌ها از اوکراین از یک طرح چهار بندی درباره اینکه چگونه لندن و متحدانش می‌توانند به بهترین شکل از اوکراین حمایت کنند، خبر داد.

 استولتنبرگ به هفته نامه آلمانی بیلد آم زونتاگ گفت: ما باید خود را برای این واقعیت آماده کنیم که ممکن است جنگ سال‌ها طول بکشد. ما نباید در حمایت از اوکراین حتی اگر هزینه آن بالا باشد تردید کنیم.

وی افزود: این حمایت به ارتش و در زمینه نظامی محدود نمی‌شود، بلکه فراتر از آن و شامل حمایت از قیمت انرژی و مواد غذایی می‌شود.

استولتنبرگ افزود: عرضه جدیدترین تسلیحات به نیروهای اوکراینی شانس آزادسازی منطقه دونباس از کنترل روسیه را افزایش می‌دهد.

قرار است سران ناتو در نشستی که اواخر ماه جاری در مادرید برگزار می‌شود درباره ارسال بسته کمکی به اوکراین تصمیم‌گیری کنند. استولتنبرگ پیش از این گفته بود انتظار می‌رود نشست سران ناتو در مادرید بسته کمکی به اوکراین را تصویب کند که به این کشور کمک می‌کند تا به تجهیزات استاندارد ناتو مجهز شود.

انگلیس
همزمان بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، از متحدان غربی خواست تا برای جنگ طولانی در اوکراین آماده شوند. جانسون در این اظهارات که در بازگشت از یک سفر اعلام نشده از کی‌یف، ایراد شد، به متحدان غربی خود گفت: "برای یک جنگ طولانی در اوکراین آماده شوید".

نخست‌وزیر انگلیس با هشدار درباره اینکه ممکن است درگیری اوکراین طولانی شود، از کشورهای غربی خواست تا حمایت از کی‌یف را افزایش دهند. وی هشدار داد که اوکراین نباید به پذیرش "صلح بد" تشویق شود، زیرا این صرفا به معنای مقدمه‌ای برای حمله جدید روسیه است.

بمباران دونتسک توسط نیروهای اوکراینی ۱۴۰۱/۰۳/۲۹ - ۱۲:۳۱

مقامات محلی بامداد یکشنبه اعلام کردند که پنج غیرنظامی در بمباران اوکراین به شهر دونتسک در شرق این کشور کشته شدند.

به گزارش گاردین، مقامات محلی در بیانیه ای که در تلگرام منتشر شد، اعلام کردند: در نتیجه بمباران جمهوری خلق دونتسک توسط ارتش اوکراین ۱۲ نفر دیگر زخمی شدند.

نیروهای طرفدار روسیه نیز در بیانیه‌ای اعلام کردند که بیش از ۲۰۰ گلوله توپ با کالیبر ۱۵۵ میلی‌متری روز شنبه بر چندین منطقه دونتسک شلیک شد.

دونتسک در منطقه دونباس در شرق اوکراین واقع شده است و بخشی از جمهوری خودخوانده دونتسک است و از سال ۲۰۱۴ تا حدی توسط جدایی طلبان طرفدار روسیه کنترل می شود.

انگلیس: پیروزی روسیه در جنگ فاجعه بار خواهد بود

«بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس تاکید کرد که غرب همچنان باید به حمایت از اوکراینی‌ها ادامه دهند.

وی که این سخنان را پس از بازگشت از سفر به اوکراین و دیدار با «ولودمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین مطرح می‌کرد، افزود: «پیروزی ولادیمیر پوتین (رئیس جمهور روسیه) در اوکراین فاجعه آمیز خواهد بود».

جانسون تاکید کرد: «هرگز نباید اوکراین را به پذیرش صلح بد تشویق کرد چون این موضوع به راحتی زمینه حمله دیگر روسیه را فراهم می‌کند».

از سوی دیگر «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه روز جمعه گفت در حالی که لندن می‌خواهد روسیه را به زانو در بیاورد، هیچ راهی برای بهبود روابط روسیه و انگلیس وجود ندارد.

وی که با شبکه بی‌بی‌سی درباره وضعیت وخیم روابط میان روسیه و انگلیس صحبت می‌کرد، گفت: «من فکر نمی‌کنم هیچ فضایی برای مانور دادن وجود داردچون هم "بوریس جانسون" نخست وزیر و هم "لیز تراس" وزیر امور خارجه انگلیس آشکارا گفته‌اند ما باید روسیه را شکست دهیم. ما باید روسیه را به زانو در آوریم».

وزیر امور خارجه روسیه در پاسخ به این سوال که مسکو در حال حاضر انگلیس را چگونه می‌بیند گفت: «کشوری که یک بار دیگر تلاش می‌کند تا منافع مردمش را برای جاه‌طلبی‌های سیاستمداران قربانی کند، سیاستمدارانی که فقط درباره انتخابات آتی و نه چیز دیگری فکر می‌کنند».

رئیس روس‌نفت: کشورهای اروپایی در حال خودکشی هستند

«ایگور سچین» رئیس شرکت نفتی «روس‌نفت» گفت که کشورهای اروپایی با اعمال محدودیت علیه روسیه، در حال شلیک به پاهای خود هستند.

وی که در مجمع بین‌المللی اقتصادی سنت‌پترزبورگ صحبت می‌کرد، گفت: «اروپا با اعمال تحریم‌ها علیه روسیه در حال خودکشی انرژی است».

پیشتر نیز «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه گفته بود که تحریم‌ها شمشیر دو لبه بود و سران کشورهای اروپایی با اعمال محدودیت‌ها علیه روسیه، ضربه چشمگیری به اقتصادهای خود وارد آورده‌اند.

وی افزود که خسارت‌های مستقیم اتحادیه اروپا از تحریم‌ها می‌تواند از 400 میلیارد دلار در یک سال فراتر رود و هزینه آن نیز بر دوش شهروندان اتحادیه اروپا خواهد بود.

تلاش اوکراین برای یافتن منابع جایگزین سوخت

روزنامه فایننشال تایمز نوشت: حمله روسیه باعث آسیب به مسیرهای سنتی عرضه سوخت در اوکراین شده است و کی‌یف را مجبور به یافتن منابع جایگزین کرده است.

این روزنامه انگلیسی افزود: کمبود شدید بنزین در اوکراین این کشور را مجبور کرده به دنبال منابع جایگزین سوخت باشد.

در اوکراین محاصره دریایی روسیه مانع از واردات از کشورهای آذربایجان و رومانی، از طریق دریای سیاه شده است. این در حالیست که کشور بلاروس که قبلا تامین کننده اصلی سوخت اوکراین بود دیگر سوختی را به این کشور تحویل نمی دهد. این تصمیم بعد از آن اتخاذ شد که الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس به ولادیمیر پوتین همتای روس خود اجازه داد از کشورش به عنوان پایگاهی برای حمله به کی یف استفاده کند.

اولکساندر کوباکوف وزیر زیرساختارهای اوکراین در مصاحبه با فایننشال تایمز گفت: این کشور جنگ زده اکنون سوخت را از هر جایی که می تواند تامین می کند. همه واردات ما از اتحادیه اروپا است. ما قبلا سوخت را از نزدیک ترین کشورها و بنادر به اوکراین در لهستان و رومانی تهیه می کردیم اما اکنون از بلژیک و هلند آن را وارد می کنیم.

اکنون روزانه ۲۳۰ کامیون سوخت وارد اوکراین می‌شوند، این در حالیست که توافق‌های جدید این کشور با اتحادیه اروپا و لهستان با هدف آسان تر کردن روند گمرکات و رویه‌های کنترل مرزی است که کامیون‌ها را کیلومترها در صف منتظر نگه می دارد.

حملات هوایی در ماه آوریل تنها پالایشگاه نفت اوکراین در مرکز این کشور را تخریب کرد. این پالایشگاه در تولید حدود ۴۰ درصد از مجموعه عرضه نفت و بنزین این کشور نقش داشت. حملاتی که روسیه با هدف آسیب به مسیرهای تامین نیاز ارتش اوکراین انجام داده به تعداد دیگری از انبارهای سوخت در این کشور آسیب رسانده است.

کمبود سوخت همچنین باعث بسته شدن جایگاه های بنزین در سراسر اوکراین شده و خطر سرگردان شدن رانندگان را در بر دارد.

برخی از اوکراینی‌ها به بازار سیاه پر رونق و آنلاینی روی آورده اند که توسط شرکت کریگزیلیست (Craigslist)، اداره می‌شود و صدها آگهی طبقه ‌بندی‌ شده فروش کارت‌های جیره‌بندی، کپسول‌های بنزین یا حتی بطری‌های آب مصرف‌شده پر از سوخت را ارائه می دهد.

به گفته معاون دفتر رئیس جمهوری اوکراین، قبل از جنگ، این کشور فقط ۵ درصد از سوخت مورد نیاز خود را از طریق مرزهایش با لهستان، مجارستان، اسلواکی و رومانی را وارد می کرد. ولی اکنون این رقم به ۱۰۰ درصد رسیده است. کی‌یف تاکنون ظرفیت واردات خود از مرزهای اتحادیه اروپا را ۱۰ برابر کرده و به دنبال آن است در آینده آن را به دو برابر افزایش دهد.

انهدام پایگاه نظامی و سامانه موشکی اوکراین

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته، ارتش این کشور صدها پایگاه نظامی اوکراین را هدف قرار داده و پست های فرماندهی، سکوهای موشکی و انبارهای تسلیحات غربی را منهدم کرده است.

ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز شنبه در یک نشست خبری گفت: ”تسلیحات هوایی و زمینی با دقت بالا در مناطق کرمنچوک و لیزیچانسک، تأسیسات فناوری پالایش نفت و تاسیسات ذخیره سوخت برای تامین تجهیزات نظامی اوکراین در دونباس را ویران کردند.”

وی افزود: هوانوردی عملیاتی و تاکتیکی ۶۲ منطقه تجمع پرسنل و تجهیزات نظامی اوکراین را بمباران کرد که در نتیجه آن بیش از ۱۶۰ نازی تندرو کشته و سامانه موشکی ضد هوایی Buk-M۱ در نزدیکی شهر کامیشواخا در جمهوری خلق لوگانسک منهدم شد.

سخنگوی وزارت دفاع توضیح داد که سامانه‌های پدافند هوایی روسیه یک هواپیمای سوخو-۲۵ اوکراینی را در منطقه کامیشواخا و یک هلیکوپتر Mi-۲۴ را در منطقه آرخانگلسک سرنگون کردند و هشت پهپاد اوکراینی را در شهرهای بورووینکی در جمهوری خلق لوگانسک سرنگون کردند.

وی همچنین با اشاره به اینکه چهار موشک بالستیک اوکراینی (توچکا او) در مناطق استاخانوف، کالینوف و آلمازنایا جمهوری خلق دونتسک رهگیری شد.

کوناشنکوف افزود: نیروهای موشکی و توپخانه روسیه ۱۸۰ منطقه تمرکز نیروی انسانی و تجهیزات نظامی را بمباران کردند و ۱۶ پست فرماندهی و ۳۲ موقعیت توپخانه را منهدم کردند.

وی تأکید کرد که در مجموع از آغاز عملیات ویژه نظامی بالغ بر ۲۰۶ هواپیما، ۱۳۲ هلیکوپتر و ۱۲۴۱ هواپیمای بدون سرنشین، ۳۴۳ سامانه موشکی ضد هوایی، ۳۶۱۳ تانک و سایر خودروهای جنگی زرهی منهدم شده است.

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: متروپل آبادان حجت الله عبدالملکی جنگنده اف 14 جنگ اوکراین روسیه اروپا آمریکا چین متروپل آبادان حجت الله عبدالملکی جنگنده اف 14 نخست وزیر انگلیس ولادیمیر پوتین اتحادیه اروپا سامانه موشکی رئیس جمهور جمهوری خلق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۷۰۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله گسترده روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در سه منطقه/ اعزام خلبانان اوکراینی به فرانسه برای آموزش جنگنده اف-۱۶

بین الملل تابناک: هفتصد و هفتاد و نهمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

واکنش ماسک به وعده «پیروزی» اوکراین ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۰:۵۱

کارآفرین آمریکایی در واکنش به اظهار امیدواری واشنگتن نسبت به پیروزی اوکراین بر روسیه، در پیامی کنایه‌آمیز از کاخ سفید خواست پیروزی را تعریف کند.

«ایلان ماسک» میلیاردر آمریکایی در واکنش به ادعای کاخ سفید مبنی بر اینکه اوکراین می‌تواند در جنگ پیروز شود، از واشنگتن خواست «پیروزی» را تعریف کند.

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا روز جمعه گفت: «مقامات آمریکایی بر این باورند که اوکراین در نهایت می‌تواند در این جنگ پیروز شود. اوکراین عزم پیروزی در این جنگ را دارد و ما هم برای دستیابی به این هدف از آن حمایت خواهیم کرد.»

در همین رابطه ایلان ماسک در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: «پیروزی چه شکلی است؟»

این کارآفرین آمریکایی از آغاز جنگ اوکراین نسبت به امیدواری‌های واشنگتن به عملکرد کی‌یف تردید داشته است؛ از جمله به طرح صلح «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین که اوکراین در آن خواستار پس‌گرفتن تمامی مناطقی شده که روسیه از آغاز جنگ تحت کنترل خود درآورده است.

اعزام خلبانان اوکراینی به فرانسه برای آموزش جنگنده اف-۱۶ ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۰:۴۵

۱۰ خلبان اوکراینی که اکثر آنها هرگز پرواز نکرده‌اند، برای گذراندن دوره‌های آموزشی جامع مطابق با استانداردهای نیروی هوایی وارد فرانسه شده‌اند.

 این آموزش در پایگاهی در جنوب غرب فرانسه برگزار می‌شود و مقامات فرانسوی به دلایل امنیتی اطلاعاتی در مورد مکان خلبانان اوکراینی فاش نکردند.

به نقل از لیبراسیون، بااین‌حال، آنها که بین ۲۱ تا ۲۳ سال سن دارند، باید بعد از کریسمس سکان جنگنده اف-۱۶ آمریکایی را در دست بگیرند.

قبل از عزیمت به فرانسه، خلبانان اوکراینی سه ماه را در بریتانیا گذراندند و زبان انگلیسی را آموختند، زبانی که خلبانان ناتو از آن استفاده می‌کنند.

در مجموع، خلبانان اوکراینی دوره ۸۰ ساعت پرواز و ۵۰ جلسه شبیه‌سازی را خواهند گذراند. این آموزش سریع نصف طول دوره نیروی هوایی فرانسه است، اما کی‌یف چاره‌ای ندارد زیرا نیروی هوایی این کشور از آغاز جنگ تمام‌عیار روسیه آسیب‌دیده است و نیاز به بازسازی فوری دارد.

انتظار می‌رود اف-۱۶های آمریکایی در تابستان امسال وارد اوکراین شود. پس از اتمام دوره آموزشی خود در فرانسه، خلبانان اوکراینی، بعد از یک دوره سازگاری چهار ماهه در رومانی، از این جنگنده‌ها استفاده خواهند کرد.

سه جنگنده دیگر اف-۱۶ از هلند اخیرا به مرکز آموزشی اروپا در نزدیکی شهر فاتستی رومانی وارد شده‌اند. در حال حاضر هشت فروند اف-۱۶ در این پایگاه وجود دارد که ۳۲ فروند دیگر از نروژ وارد این پایگاه می‌شود.

ارسال مهمات غربی چاره کار نیست ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۰:۴۲

 «ولودمیر اولنیک» نماینده پیشین پارلمان اوکراین، کمبود سرباز را مهمترین چالش پیش‌روی کشورش در مسیر جنگ با روسیه دانست و گفت که ارائه مهمات به کی‌یف از سوی غرب نمی‌تواند این وضعیت را جبران کند.

 این سیاستمدار اوکراینی در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک اظهار داشت: ارائه تسلیحات جدید از سوی آمریکا نمی تواند کمبود و فرسودگی شدید نیروی انسانی را در اوکراین جبران کند.

رسانه‌های غربی نیز اذعان دارند که اگرچه کمبود مهمات تا حدودی با کمک های خارجی کاهش یافته، اما فقدان نیروی لازم در ارتش اوکراین همچنان موضوع اصلی است.

براساس اعلام وزارت دفاع روسیه، از آغاز جنگ در اوکراین نزدیک به ۵۰۰ هزار سرباز اوکراینی جان خود را از دست داده اند.

نشریه آمریکایی پولیتیکو در ماه مارس (اسفند) یکی از دشوارترین چالش های پیش روی اوکراین را در جنگ جاری با روسیه، طفره رفتن و فرار مردان جوان برای اعزام به جبهه ها دانست.

اولینیک در بخشی دیگر از مصاحبه خود با اسپوتنیک خاطرنشان کرد: بسیاری از فرماندهان [اوکراینی] از کمبود ۳۰ تا ۴۰ درصدی نیروی انسانی شکایت دارند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر نزدیک به یک میلیون و ۵۰۰ هزار مرد در رده سنی ورود به جنگ فراری هستند و حاضر به حضور در جبهه ها نیستند.

اولینیک ادامه داد: با توجه به پیشروی مداوم روسیه، اوکراین باید به سرعت ۲۰۰ هزار نیرو را بسیج کند که این امر غیرممکن است.

وی به قانونی که به تازگی از سوی ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین برای بسیج نیرو و جبران کاهش سرباز به امضا رسیده است، اشاره کرد و گفت: این امر هم بعید است وضعیت را بهبود بخشد.

این قانونگذار سابق به یک مورد دستگیری گزارش شده اشاره کرد که براساس آن یک جوان ۲۰ ساله به موجب قانون جدید دولت زلنسکی به زور به جبهه جنگ فرستاده شده است.

بخش ثبت نام ارتش اوکراین نیز تائید کرده است که براساس قانون زلنسکی در صورت مقاومت این سرباز جوان برای اعزام به جبهه ها، ممکن است اعدام شود.

اولینیک در پایان گفت: «این یک سقوط است، یک بن بست است. مردم نمی خواهند از منافع آمریکایی ها و تیم زلنسکی محافظت کنند».

فرمانده نیروهای مسلح اوکراین: وضعیت بدتر می‌شود ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۰:۴۲

فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین امروز ـ شنبه ـ اذعان کرد وضعیت میدان نبرد برای نیروهای اوکراینی همچنان «رو به خامت است و بدتر هم می‌شود.»

 اوکراین مدتهاست در میدان نبرد با کمبود نیرو و تجهیزات دست‌وپنجه نرم می‌کند و برخی از مقامات و رسانه‌های غربی طی روزهای اخیر اذعان کرده‌اند که بسته کمکی جدید آمریکا به اوکراین چندان نمی‌تواند جریان جنگ را به نفع این کشورر جنگ‌زده اروپایی تغییر دهد.

خبرگزاری تاس به نقل از «الکساندر سیرسکی» فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین نوشت: «وضعیت میدان نبرد بدتر می‌شود.»

این مقام اوکراینی این اظهارات را خطاب به متحدان غربی طی جلسه‌ گروه تماس دفاع اوکراین عنوان کرد.

او در پیام‌رسان تلگرامش نوشت: «من اعضای این ائتلاف را نسبت به وضعیت وخیم میدان نبرد که در حال بدتر شدن است، آگاه کردم.»

این اولین بار نیست که الکساندر سیرسکی نسبت به اوضاع وخیم اوکراین هشدار می‌دهد. وی پیش از این گفته بود که وضعیت جبهه شرقی «به طرز چشمگیری دشوار و بدتر شده است.»

حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه

وزیر انرژی اوکراین مدعی شد، روسیه امروز شنبه به تاسیسات انرژی این کشور در سه منطقه حمله کرده است.

خبرگزاری رویترز نوشت: جرمن گالوشچنکو (German Galushchenko) وزیر انرژی اوکراین، در پیام رسان تلگرام نوشت: در حمله روسیه به تاسیسات انرژی اوکراین در این سه منطقه، خساراتی به تجهیزات وارد و دست کم یکی از کارگران انرژی زخمی شده است.

گالوشچنکو در این پیام افزود: حملات روسیه منطقه دنیپروپتروفسک (Dnipropetrovsk) در مرکز اوکراین و مناطق لویو (Lviv) و ایوانوفرانکیفسک (Ivano-Frankivsk) در غرب این کشور را هدف قرار داده است.

آمریکا یک بسته کمک نظامی جدید ۶ میلیارد دلاری به اوکراین اختصاص داد

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که این کشور یک بسته کمک جدید به ارزش ۶ میلیارد دلار را به اوکراین اختصاص داده است.

به گزارش شبکه خبری ای بی سی نیوز، روز جمعه لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که این بزرگ ترین بسته کمک امنیتی آمریکا تاکنون است که صرف خرید سامانه های تسلیحاتی جدید برای اوکراین خواهد شد و شامل خرید موشک های پاتریوت بیشتری خواهد بود که کی یف برای مقابله با حملات موشکی روسیه به شهرهای این کشور به آن نیاز دارد.

آستین گفت: این بسته شامل سامانه های مهم رهگیری برای سامانه های دفاع هوایی NASAMS و پاتریوت اوکراین، سامانه های ضد پهپادی بیشتر و تجهیزات پشتیبانی، مقادیر هنگفتی مهمات توپخانه، مهمات تسلیحات هوا به زمین و تجهیزات پشتیبانی و نگهداری خواهد بود.

 

 

 

دیگر خبرها

  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین/منطقه دونباس اوکراین به زودی سقوط می کند
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد/ استولتنبرگ: ارسال سلاح
  • ۸۰۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • مسکو: روسیه «نووباخموتوکا» را آزاد کرد/ دفع ۱۳ ضدحمله اوکراینی‌ها
  • ما به انگلیس یا هر کشور دیگری درباره دخالت نظامی هشدار می‌دهیم
  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در سه منطقه/ اعزام خلبانان اوکراینی به فرانسه برای آموزش جنگنده اف-۱۶
  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند
  • تلگراف: انهدام تانک‌های آبرامز ناتو را آسیب پذیر کرده است