Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام علی اکبر انصاری راد در گفتگو با خبرنگار مهر در تشریح دستاوردهای سازمان تبلیغات اسلامی در هرمزگان بیان داشت: سازمان تبلیغات اسلامی نقش بسیار مهمی در عرصه فرهنگ دینی دارد. تبلیغ اسلام ناب محمدی از مهم‌ترین رسالت‌های سازمان تبلیغات اسلامی است. سیاست‌های سازمان تبلیغات اسلامی براساس اندیشه حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری تدوین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام انصاری راد خاطرنشان کرد: تبیین انحطاط و بطلان مکتب‌های الحادی و انحرافی و مبارزه با آفت‌های التقاط و تحجر با تکیه بر جامعیت اسلام و گسترش کمی و کیفی تبلیغات دینی مردمی و برانگیختن احساس مسئولیت عمومی در قبال اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از اهداف سازمان تبلیغات اسلامی است.

وی عنوان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی با توجه به برخورداری از خبرگزاری مهر، کتاب، رساله، اعزام مبلغان دینی و ساماندهی هیات‌های مذهبی، در مسائل اجتماعی ورود یافته و در بخش کاهش آسیب‌های اجتماعی به راه اندازی قرارگاه و پایگاه اجتماعی مبادرت کرده و توجه به موضوع خانواده، مساله جمعیت و نسل جوان را در دستور کار خود قرار داده است. این سازمان با سیاست گذاری، برنامه ریزی، هدایت، تاسیس مراکز اطلاع رسانی و اعزام مبلغ به مناطق مختلف روستایی و شهری، اشاعه فرهنگ اسلامی را بر عهده دارد، با توجه به اینکه سازمان تبلیغات اسلامی شبکه‌های مختلف تبلیغی را بر عهده دارد از این رو بنا بر تاکید مقام معظم رهبری در جهت تبلیغ گام دوم انقلاب پیش قدم شده است.

به گفته حجت الاسلام انصاری راد، در دوره جدید سازمان تبلیغات اسلامی مسجد محوری و محوریت امام محله با جدیت پیگیری می‌شود و آسیب‌های اجتماعی محله با نقش آفرینی درست و رابطه صحیح امام و امت بر طرف می‌شود. از جمله فعالیت‌های دیگر سازمان تبلیغات اسلامی، توسعه، گسترش و ساماندهی فعالیت‌های قرآنی است که برنامه‌های متنوعی در این حوزه در دست اجراء است.

ماموریت تبلیغات اسلامی راهبری زیست بوم فرهنگی تبلیغی از طریق گفتمان سازی و هسته‌های مردمی است

وی خاطرنشان کرد: تبلیغات اسلامی هرمزگان در دوره جدید که مهم‌ترین ماموریت آن راهبری زیست بوم فرهنگی تبلیغی جمهوری اسلامی ایران از طریق گفتمان سازی و هسته‌های مردمی هستند، لذا در این دوره چهار ساله برنامه‌های متفاوتی در زمینه آموزش، فرق و مذاهب، تشکل‌ها، قرآنی، اعزام، رسانه، بانوان در دستور کار خودش قرار داده است که همه این برنامه‌ها با الهام از فرمایشات صریح مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی انجام خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان تصریح کرد: خوشبختانه استان هرمزگان در حوزه فرهنگ وضعیت خوبی را تجربه می‌کند اما باید برای مقابله با جریانات مختلف انحرافی و فرهنگی تدبیری اندیشیده شود که این مهم نیز با تلاش روحانیون و طلاب محقق خواهد شد.

حجت الاسلام انصاری راد ابرازداشت: شبکه تبلیغ همواره از بدو پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و بعد از آن نیز در دوره هشت سال دفاع مقدس تا هم اکنون به عنوان پیش قراولان عرصه تمدن و فرهنگی دینی و فعالیت‌های گسترده اجتماعی نقش موثری از خود به نمایش گذاشته اندو اهداء بیش از چهار هزار شهید روحانی در جنگ و خط دفاع از حرم و حریم حکومت اسلامی حاکی از آن است. لذا امروزه نیز این نیروی ارزشی در کنار مردم از مرکز مسجد با هدایت‌های حکیمانه رهبر فزانه انقلاب جزو موثرترین عنصر فرهنگ ساز اجتماعی قرار دارد و می‌طلبد با یک برنامه ریزی مهندسی شده درجهت توانمند سازی همه جانبه ایشان، این جایگاه را درحوزه تاثیرگزاری اجتماعی ارتقاء دهیم.

وی ابرازداشت: تبلیغات اسلامی هرمزگان دوشادوش همسنگران خود در سایر استان‌ها تحت منویات رهبری عزیز با اجرای سیاست‌های مرکزی سازمات تبلیغات کشور با اعزام‌های فصول تبلیغی و برگزاری گارگاه های متعد متناسب به نوع نیاز جامعه تبلیغی و اجتماع هدف مردمی و همچنین اعزام متخصصین حوزه‌های مختلف اجتماعی در سطح استان تمام اهتما خود را در جهت تحقق مفاد بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به کار گرفته است که ریز برنامه‌های چهارساله ارسالی به پیوست موید آن می‌باشد. امید است ذل توجهات حضرت ولی عصر عج و در سایه سار رهنمودهای عزیزرهبر فرزانه انقلاب در عرصه تبلیغ اسلام ناب صاحب توفیق روز افزون باشیم.

وی ابراز داشت: تمامی افراد در مناصب مختلف شغلی نسبت به وضعیت کنونی جامعه مسئول هستند و در صورت کم کاری باید در پیشگاه خداوند پاسخگو باشند. جامعه تبلیغ باید در چنین شرایطی به دولت کمک کند حضرت آقا فرمودند دولت کار بزرگی را انجام می‌دهد و همه موظف به همکاری هستند. مقام معظم رهبری، وظیفه سنگینی تحت عنوان جهاد تبیین بر عهده همگان گذاشتند لذا این وظیفه در شرایط حساس کنونی که به نوعی جراحی اقتصادی برای قطع سودجویان غیر منصف پدید آمده را باید به نحو احسن انجام دهیم.

جامعه روحانیت و تمامی دلسوزان انقلابی فعال اجتماعی در خط مقدم تنویر افکار عمومی

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان بیان داشت: درحال حاضر کشور به تنویر افکار عمومی نیاز دارد و خط مقدم تنویر افکار عمومی، جامعه روحانیت و تمامی دلسوزان انقلابی فعال اجتماعی هستند که حضرت آقا از آنها توقع دارند که این کار بزرگ را به سرانجام مقصد برسانند. امید است در سایه الطاف کریمانه حضرت باری تعالی و تحت توجهات خاصه حضرت ولی عصر (عج) منصور باشیم.

وی در تشریح فعالیت‌های حوزه تشکل‌های دینی، اظهارداشت: فعالیت‌های حوزه تشکلهای دینی وسیع و گسترده است و به نوعی ستون فقرات ادارات کل تبلیغات اسلامی محسوب می‌شود. راهبری جلسات تشکلهای میانی تخصصی شورای هیئت مذهبی و کانون مداحان و مجمع کانون‌های فرهنگی تبلیغی، مدیریت سامانه طوبی، برگزاری انتخابات مهم شورای هیئات مذهبی و مجمع کانون‌های فرهنگی و تبلیغی، صدور مجوز فعالیت برای هیئات مذهبی، کانون‌های فرهنگی تبلیغی و انجمن‌های اسلامی، هماهنگی و مدیریت دیدار مداحان استان با مقام معظم رهبری در هر سال، مدیریت مناسبت‌های مذهبی و انقلابی از جمله دهه فجر، ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی، همکاری در برگزاری همایش بین المللی پیر غلامان، صدور بیانیه‌های مناسبتی پیرامون دهه فجر، ۹ دی، فاطمیه، محرم و…، همکاری در برگزاری کارگاه‌های آموزش مدیریت هیئت مذهبی در شهرستان‌ها از جمله فعالیت‌های این حوزه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: ایفای نقش مؤثر تشکل‌های مذهبی در کاهش آسیب‌های اجتماعی از دیگر توفیقات حوزه تشکل‌های دینی سازمان است. همکاری با دارالقرآن‌الکریم، حج و زیارت، ستاد بازسازی عتبات در خصوص مواکب اربعین، ستاد دهه فجر، شورای هماهنگی تشکل‌های دانش‌آموزی و به‌ویژه همکاری مناسب با کمیته فرهنگی اربعین نیز از جمله فعالیت‌های ۴ ساله‌ی تشکلهای دینی است.

کد خبر 5518107

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری تبلیغات اسلامی هرمزگان امام جماعت مسجد بوشهر کرمانشاه خراسان رضوی خطبه های نماز جمعه مشهد سفر استانی کشاورزی آمار کرونا اردبیل سیدابراهیم رئیسی ویروس کرونا اصفهان همدان تبلیغات اسلامی هرمزگان سازمان تبلیغات اسلامی مقام معظم رهبری فرهنگی تبلیغی حجت الاسلام انصاری راد برنامه ها تشکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۷۱۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آشنایی جامه هدف بهزیستی با معیارهای انقلاب با جهاد تبیین

به گزارش خبرنگار مهر، حامد رضایی صبح چهارشنبه در همایش جهاد تبیین و مسئولیت پذیری اجتماعی ویژه کارشناسان اورژانس اجتماعی ادارات بهزیستی اظهار کرد: هدف از اجرای این همایش آشنایی با معیارهای انقلاب اسلامی پیرامون مسائل و آسیب‌های اجتماعی است

وی گفت: توجیه و آشنایی با معیارهای انقلاب، باورهای فرهنگی، مذهبی و لزوم جهاد و مبارزه با استکبار و مسئولیت پذیری عموم جامعه در قبال آسیب‌های اجتماعی، تهاجم فرهنگی و نفوذ فرهنگی دشمن در باورها و اعتقادات جامعه از جمله نکات و مسائل مهم در سطح جامعه هستند.

مدیرکل بهزیستی استان تصریح کرد: برگزاری چنین دوره‌هایی برای تمامی کارکنان و کارمندان به منظور تبلیغ لزوم رعایت حجاب و عفاف مطابق موازین دینی از طریق آموزش و درونی سازی باورها و اعتقادات زنان موثر است.

وی تاثیر حضور و عملکرد کارکنان اورژانس اجتماعی در زمینه آسیب‌های اجتماعی نظیر طلاق و اعتیاد، کودک آزاری و …را مهم ارزیابی کرد و گفت: اطلاع رسانی به موقع و شفاف سازی اقدامات در زمینه مسائل اجتماعی و خدمات ارائه شده به جامعه هدف مورد تاکید است.

در پایان این همایش از روانشناسان و همکاران فعال با اهدای هدایای مناسب و لوح سپاس تکریم و تجلیل شد.

کد خبر 6094356

دیگر خبرها

  • توزیع ۵۰۰ بسته پوشاک در بین فقرا و نیازمندان کردستانی
  • پویش دست‌های مهربان در کردستان برگزار شد
  • آشنایی جامه هدف بهزیستی با معیارهای انقلاب با جهاد تبیین
  • کارکرد انتقادی و راهبری فیلم های مستند کمرنگ شده است
  • رشد ۵۰درصدی تشکل های مردم نهاد چهارمحال و بختیاری
  • نقض قوانین از طریق دوستیابی مجازی با هوش مصنوعی
  • تولید اثر فاخر سینمایی از زندگی محیط بان شهید «هوشنگ نصیری»
  • ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل
  • پویش «مشهد مهربان»، عامل یکپارچه‌سازی اجتماعی مشهد مقدس
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد