Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، روح‌الله ذوالفقاری در نشست آنلاین با برخی از روسای پارک‌های علم و فناوری و مدیران عامل صندوق‌های پژوهش و فناوری استانی گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی در سه سال اخیر موضوع توسعه نظامات منطقه‌ای نوآوری را در اولویت کاری خود قرار داده و کمک کرده همه استان‌ها حداقل یک صندوق پژوهش و فناوری با هدف حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در استان‌ها داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون تسهیلات و تجاری‌سازی صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: صندوق از طریق ابزارهای مالی متنوع تلاش کرده است شکل‌گیری نظام تامین مالی در استان‌ها را عملیاتی کند تا شاهد این باشیم که در حوزه نوآوری صندوق‌های پژوهش و فناوری رکن اصلی را در استان خود بازی کنند.

ذوالفقاری همچنین با تاکید بر اینکه در سه سال گذشته صندوق‌های پژوهش و فناوری، نقش عمده‌ای در تحول اکوسیستم نوآوری در استان‌ها بازی کرده‌اند، تصریح کرد: در سال 1397 تنها 29 صندوق پژوهش و فناوری در 13 استان فعالیت می کردند اما هم اکنون 60 صندوق به صورت استانی و یا در حوزه تخصصی مشغول ارائه خدمات مالی و اعتباری به شرکت های دانش بنیان، خلاق و فناور هستند که سرمایه آنها به بیش از هزار میلیارد تومان بالغ می‌شود لذا انتظار ما به عنوان صندوق نوآوری و شکوفایی، ترفیع جایگاه صندوق‌های پژوهش و فناوری در نظام تامین مالی کشور است.

معاون تسهیلات و تجاری‌سازی صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به برنامه جدید صندوق نوآوری در سال "تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین" برای تقویت صندوق‌های پژوهش و فناوری استانی با هدف حمایت گسترده از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور گفت: سقف این تسهیلات جعاله 5 میلیارد تومان است و به صورت قرض‌الحسنه اعطا خواهد شد.

معاون تسهیلات و تجاری‌سازی صندوق نوآوری و شکوفایی تاکید کرد: انتظار داریم که صندوق‌های پژوهش و فناوری در استان‌ها به کمک پارک‌های علم و فناوری، برنامه‌های خود را برای هزینه کرد این تسهیلات ارائه دهند تا در حداقل زمان ممکن از آن بهره‌مند شوند.

وی در پایان اظهارامیدواری کرد که با ارائه این تسهیلات، صندوق‌‌های پژوهش و فناوری اجرای برنامه مشترک با ذی‌نفعان استانی را در دستور کار قرار داده تا بیش از پیش نقش حمایتی خود را در استان بازی کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: صندوق پژوهش و فناوری صندوق نوآوری و شکوفایی صندوق های پژوهش و فناوری صندوق نوآوری و شکوفایی استان ها دانش بنیان سازی صندوق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۷۱۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باتری‌های لیتیومی از پسماندهای خطرناک شیمیایی فلز لیتیوم تولید شد

فردین علیزاده، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان فعال در زمینه بازیافت پسماندهی خطرناک صنعتی و مستقر در پارک علم و فناوری تربیت‌مدرس، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره خطوط تولید «باتری‌های لیتیومی» گفت: ایده تولید باتری‌های لیتیومی، به‎عنوان یک محصول بازیافتی، از جایی آغاز شکل گرفت که بازیافت لیتیوم به‌عنوان یک فلز خطرناک برای محیط‌زیست، مسئله حیاتی تلقی شد.

وی در همین راستا افزود: لیتیوم داراری فلزاتی سنگینی از جمله کُبالت و نیکل است که پسماند آن برای طبیعت، بسیار خطرناک بوده و به یک روش اصولی برای بازیافت نیازمند است.

علیزاده درباره ابداع شیوه نوین بازیافت فلز لیتیوم توسط متخصصان این شرکت دانش‌بنیان توضیح داد: تکنولوژی مورد استفاده توسط تیم متخصصان که در نهایت لیتیوم را به باتری، تبدیل می‌کند، هیچ‌گونه پساب مضر و خطرناکی برای طبیعت ندارد.

این فناورحوزه مواد شیمیایی به فناوری‌های به‌کار گرفته‌شده در فرآیند تولیدباتری‌های لیتیومی اشاره کرد و ادامه داد: زمانی که مواد شیمیایی اساس کار یک چرخه تولید قرار می‌گیرند، نمی‌توان گفت از یک فناوری خاصی استفاده کرده‌ایم.

وی افزود: در فرآیند تولید باتری‌های لیتیومی، عوامل موثری مانند دما، زمان و مواد شیمیایی گوناگون، تاثیرگذار هستند که تعیین فرمول تولید و نحوه چگونگی به‌کارگیری آنها، توسط کارفرما تعیین می‎شود.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان درخصوص کاربرد باتری‌های لیتیومی در صنایع گوناگون اضافه کرد: این باتری‌های لیتیومی، برای صنایع تولید اسباب‌بازی، خودرو‌های الکترونیکی و تولید گوشی موبایل و به‌طورکلی هر صنعت یا چرخه تولیدی که نیاز به باتری دارد، می‌توان از باتری‌های لیتیومی بازیافتی استفاده کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تمدید زمان ارسال درخواست تسهیلات حمایتی شرکت های دانش بنیان
  • خودکفایی در تامین نانوکاتالیست‌ ضروری در تولید بنزین
  • نوآوری‌ها و محصولات دانش‌بنیان حوزه معدن تجاری‌سازی می‌شوند
  • خودکفایی در تأمین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • سقف ۱۵ میلیارد تومانی تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان صنعت هوانوردی
  • باتری‌های لیتیومی از پسماندهای خطرناک شیمیایی فلز لیتیوم تولید شد
  • ظرفیت ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان برای رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی کشور
  • رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی با کمک ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان
  • باید ضمانت نامه‌های بانکی شرکت‌های دانش بنیان تسهیل شود/بودجه اندک در مقایسه با دانشگاه‌ها
  • سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود