Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-30@22:54:50 GMT

ذرت‌های آلوده سم‌زدایی شد

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۷۱۳۹۴

به گزارش  اتاق خبر به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، عبدالحمید اجتهادی رییس سازمان جمع‌آوری و فروش سازمان اموال تملیکی با بیان اینکه بدون اینکه ملکی اضافه شود همان انبارهای موجود ساماندهی و تجهیز شد، گفت: با این اقدام بیش از پنج هزار متر به ظرفیت انبارها اضافه شد و به این ترتیب ظرفیت انبارها سه برابر شده که مطلقا در گذشته وجود نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چیزی حدود 13 میلیارد تومان بودجه به انبارها اختصاص داده شده و با این بودجه ظرفیت انبارها سه برابر شده است. به دنبال این کار بحث کد گذاری شناسنامه گذاری و بحث حفظ کیفیت کالاهایی که در اختیار سازمان است دنبال شده است. این کالاها یا یه ضبط دولت درمی‌آید با به صاحب کالا باز می‌گردد که در هر صورت باید کیفیت آن حفظ شود.

وی افزود: با توجه به دستور رییس جمهور قرار شد تا ظرف سه ماه ساختار سازمان اصلاح شود و بحث ساماندهی انبارها را نیز مطرح کردند. 23 اسفند ماه سال 1400 ساختار اموال تملیکی رونمایی شد و این مسئله سرآغاز تحول نظام سازمان اموال تملیکی شده است. ظرف همان سه ماه تعیین شده اصلاح ساختار و ساماندهی انبارهای سازمان اموال تملیکی انجام شده است. با توجه به گزارشات مسیولین کشور شاهد تجمیع انبارها در استانها هستیم. در بحث فروش اقدامات خوبی صورت گرفته است. با برگزاری حراج های حضوری و الکترونیک انحصار مزایده‌ها شکسته شده است. روز به روز در تمام زمینه ها در دولت سیزدهم رکوردشکنی می‌کنیم. 

رییس سازمان اموال تملیکی با بیان اینکه در بحث تعیین تکلیف، میزان پارتی ها، درصد فروش و تعداد مزایده ها رکورد های جدید ثبت شده است، گفت: در اردیبهشت سال 1400، 91 میلیارد تومان بوده که در سال جاری به حدود 290 میلیارد تومان رسیده است. همچنین رقم مربوط به مزایده‌های انجام شده برابر 78 میلیارد تومان در خرداد 1400 بوده است که این رقم در خرداد 1401 به بیش از 315 میلیارد تومان رسیده است. رییس جمهور در سفر به هرمزگان دستورات ویژه ای داشتند. کل فروش در استان هرمزگان 74 میلیارد تومان بوده که این موضوع از زمان حضور رییس جمهور در هرمزگان تا 23 خرداد ماه رشد 722 درصدی داشته است. در بحث اظهارنامه های کالاهای متروکه نیز رشد 700 درصدی را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: در موضوع تعیین تکلیف کالا در سال 1400 در استان بوشهر، رشد 80 درصدی را نسبت به سال قبل داشتیم و بیش از 8 هزار میلیارد تومان کالا را تعیین تکلیف کردیم. در گذشته به این دلیل که برخی دستگاه ها توجه کافی را نداشتند مجبور شدیم حجم زیادی از کالا را امحا کنیم که اگر زودتر رسیدگی می‌شد شاید می‌توانستیم از این کالا ها استفاده کنیم. البته باید توجه داشت که تعداد انحدام کالاها حدود 80 درصد بوده است که این عدد در خصوص استان بوشهر بیش از 1000 درصد بوده است. از مهر ماه سال 1400 تا امروز بیش از 80 درصد افزایش فروش را نسبت به مدت مشابه داشتیم. پنج استان اهداف اصلی هستند که نسبت فروش در این استانها به مراتب بیشتر بوده است. در بحث استرداد نیز که براساس رای مراجع رسیدگی کننده است، رشد 93 را شاهد بودیم. به هر حال وقتی استرداد افزایش پیدا کرده است یعنی اقدامات دستگاه های رسیدگی کننده جدیت لازم را نداشته‌اند. وقتی دستگاه ها کالایی را به عنوان قاچاق در نظر می‌گیرند باید ضوابط لازم را در نظر بگیرند تا حجم انبارها بی‌دلیل پر نشود و هزینه های اضافه به دولت تحمیل نشود.

اجتهادی در پاسخ به سوال تسنیم در خصوص تعیین تکلیف ذرت های آلوده، مشکلات امحا و صادرات آن و برکناری یکی از مدیران استان خوزستان به دستور وزیر اقتصاد گفت: ذرت‌های آلوده موجو در بندر امام خمینی127 هزار تن بوده که 100 هزار تن آن در گذشته صادر شده است. بحث اینکه بخواهند یقه کشور ما را بگیرند مطرح نیست چرا که این کالاها سم زدایی شده است. در مثال دیگر آزبستی که در غرب کشور وجود داشت به دلیل قوانین موجود در کشور امکان استفاده نداشت اما به دلیل قوانین کشورها دیگر امکان صادرات وجود داشت.

وی تاکید کرد: ماهیت ذرت‌ها کاملا تغییر کرده است. با توجه به اینکه معیارهای مصرف داخل کشور را نداشته است بحث صادرات مطرح شده. برای مدیر مذکور نیز تودیع گرفته شد و قرارداد مربوط به این حوزه با مشکلات زیادی همراه بود. البته تنها مشکل آن استان مربوط به ذرت نبوده و اقدامات مربوط به سازماندهی انبارها نیز انجام نشده بود. مراجع کشورهای دیگر نیز مجوز واردات کالا را صادر می‌کنند و تا پیش از آن امکان بارگیری کالا در ایران وجود ندارد. استاندارهای کشور ما بسیار سخت است و به همین سبب بسیاری از کالا امحا می‌شوند.

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: سازمان اموال تملیکی میلیارد تومان تعیین تکلیف ذرت ها سال 1400

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۷۱۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سایبری: از USB نامطمئن استفاده نکنید، بدافزار خطرناک PlugX در حال گسترش است

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از زومیت، میلیون‌ها دستگاه در سراسر دنیا در برابر بدافزار رهاشده PlugX USB آسیب‌پذیرند. این بدافزار خطرناک، تکثیرپذیر است و ردپای آن در بازه‌ای ۶ ماهه از سپتامبر ۲۰۲۳ (شهریور ۱۴۰۲) در حدود ۲٫۵ میلیون آدرس IP آشکار شده است.

بنا بر گزارش مؤسسهٔ امنیتی سکویا (Sekoia) بیش از ۸۰ درصد از تمامی دستگاه‌های آلوده‌شده به بدافزار PlugX USB مربوط به ۱۵ کشور بوده‌اند که نیجریه، هند، چین، ایران، اندونزی، بریتانیا، عراق و آمریکا به‌ترتیب در رتبه‌های اول تا هفتم قرار گرفته‌اند. بدافزار PlugX USB درمجموع کامپیوترهای ۱۷۰ کشور را آلوده کرده است.

بدافزارهای USB پیشین، معمولاً کشورهایی را تحت تأثیر قرار می‌دادند که بین دستگاه‌های آن‌ها شباهت‌هایی مشاهده می‌شد، مثلا بدافزار RETADUP بیشترین نرخ نفوذ به سیستم‌ها را در کشورهای اسپانیایی‌زبان ثبت کرده بود؛ اما این گفته برای PlugX USB صدق نمی‌کند.

محققان شرکت سکویا می‌گویند که بدافزار PlugX USB از طریق دستگاه‌های ذخیره‌سازی یواس‌بی (فلش‌مموری) به‌راحتی بین سیستم‌ها منتقل می‌شود. بررسی‌های سکویا نشان می‌دهد که روزانه حدود ۹۰هزار تا صدهزار دستگاه به PlugX USB آلوده می‌شوند.

سکویا از شرکت‌های امنیتی و دولت‌ها درخواست کرده تا از طریق راهکاری خاص که به ارسال دستور متنی وابسته است، به حذف PlugX USB از کامپیوترها کمک کنند؛ اما این راهکار کاملاً کارساز نیست و امکان آلوده شدن مجدد سیستم‌ها وجود دارد؛ زیرا PlugX USB از طریق دستگاه‌های یواس‌بی بین سیستم‌ها منتقل می‌شود.

بدافزار PlugX حداقل از سال ۲۰۰۸ استفاده می‌شده و عمدتا برای جاسوسی و دسترسی به سیستم‌ها از راه دور کاربرد داشته است. حتی از آن برای حمله به دولت‌ها و سازمان‌های سیاسی در آسیا و سپس غرب استفاده شده است. محققان باور دارند که کد منبع PlugX در سال ۲۰۱۵ فاش شده است.

فعلاً راهکار مشخصی برای مقابله با PlugX وجود ندارد. تنها توصیه مفید، آن است که از اتصال دستگاه‌های ناشناس USB به کامپیوتر خود جلوگیری کنید.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901335 ذوالفقار دانشی

دیگر خبرها

  • بیماری هزار چهره‌ای که همه را گرفتار می‌کند
  • طرح شناسه کالا در سازمان اموال تملیکی استان تهران اجرایی شد
  • هشدار به ایرانی‌ها؛ بد‌افزار خطرناک PlugX در حال نفوذ به کامپیوتر‌ها است
  • سال گذشته بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کردیم
  • هشدار سایبری: از USB نامطمئن استفاده نکنید، بدافزار خطرناک PlugX در حال گسترش است
  • سردار زهرایی: بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کرده‌ایم
  • عملیات امحای مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • عملیات امحاء مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • توزیع عادلانه امکانات در مدارس کرمانشاه با رویکرد محرومیت‌زدایی
  • ضرب‌الاجل منطقه آزاد قشم برای ثبت انبارهای کالا