Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@03:25:22 GMT

توزیع رایگان ۴۰ کلاه ایمنی بین موتورسواران اشتهاردی

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۷۱۵۳۶

توزیع رایگان ۴۰ کلاه ایمنی بین موتورسواران اشتهاردی

پیمان بختیاری، رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، با اشاره به اهمیت رعایت ایمنی موتورسواران و کاهش سوانح رانندگی، گفت: یکی از طرح‌های مهم حوزه حمل و نقل استان، اجرای طرح ارتقای ایمنی راکبان موتور است که هرساله با برگزاری دوره‌های آموزشی و توزیع رایگان اقلام ایمنی اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اجرای این طرح موجب ارتقای فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی و کاهش آمار تلفات موتور سواران در تصادفات می‌شود، افزود: استفاده ‌نکردن از کلاه ایمنی در بیشتر تصادفات منجر به فوت شده و گاهی اوقات درمان مصدومان نیز هزینه‌های بسیار زیادی را برای خانواده‌ها به همراه دارد که فرهنگ‌سازی رانندگی ایمن و استفاده از کلاه ایمنی می‌تواند از صدمات و خسارت تا حد زیادی جلوگیری کند.

این مسؤول به برگزاری این دوره آموزشی در شهرستان اشتهارد (بخش پلنگ‌آباد) اشاره کرد و گفت: این دوره با محوریت آموزش استفاده از تجهیزات ایمنی و سلامت فنی موتورسیکلت، آگاه‌سازی از تبعات عدم رعایت قوانین و مقررات عبور و مرور در راه‌ها مانند رانندگی با سرعت بالا، سبقت غیرمجاز برگزار شد و در حاشیه آن هم ۴۰ کلاه ایمنی، برچسب ایمنی و لوازم یدکی ایمنی موتورسیکلت شامل چراغ جلو و عقب، سیم ترمز و ... نیز بین موتورسواران توزیع شد.

گفتنی است؛ از ابتدای سال تاکنون ۶ دوره آموزشی ارتقای ایمنی راکبان موتور در البرز برگزار و ۳۰۰ کلاه ایمنی هم بین شرکت‌کنندگان توزیع شده است.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: فرهنگ سازی مصدوم کلاه ایمنی موتورسیکلت کلاه ایمنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۷۱۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش خبرنگاران شهرستان‌های غرب گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ قاسم مصفا معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: ۵۰ نفر از خبرنگاران شهرستان‌های صومعه‌سرا، بندرانزلی، فومن و شفت در دوره‌ای یک روزه در صومعه سرا، آموزش‌های لازم در خصوص خبرنویسی و سواد رسانه را فراگرفتند.

قاسم مصفا با بیان اینکه این دوره با هدف ارتقای سطح دانش فنی و معلومات خبرنگاران و آشناسی آن‌ها با نحوه صحیح خبرنویسی برگزار شد، افزود: در پایان دوره به خبرنگاران گواهینامه آموزشی خبرنویسی اعطا می‌شود.

وی گفت: دراین دوره آموزشی ، خبرنگاران، ساختار خبری ، خبرنویسی ، تنظیم خبر ، سوژه یابی خبر ، اهمیت وقایع خبری و اطلاع رسانی به موقع خبر را از کارشناسان خبری امر فرا گرفتند.

دیگر خبرها

  • ۳۱۰ نفر در حوادث مربوط به موتورسیکلت در شهر مشهد جان باختند
  • سهم چهار درصدی موتورسواران از تصادفات استان زنجان
  • آموزش خبرنگاران شهرستان‌های غرب گیلان
  • دوره آموزشی آفات مکنده در یزد
  • توزیع بسته کمک آموزشی به ۵ هزار دانش آموز در تخار
  • دوره آموزشی استانی طرح ملی طوبی برگزار می‌شود
  • برگزاری دوره آموزشی تربیتی معراج در فرخ شهر
  • دوره آموزشی نقد جریان‌های دین‌گریز ایران برگزار می شود
  • ارتقای قاریان جوان در طرح ملی تلاوت شباب الرضا(ع)
  • برگزاری دوره‌های رایگان آموزش صنایع دستی در لرستان