Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی فرجی ـ تهیه‌کننده ـ در نشست خبری سریال «حکم رشد» در پاسخ به انتقادهایی مبنی بر رواج خشونت در این سریال، تاکید کرد که این سریال پاک و پاکیزه پخش شده و ترویج خشونت در آن نداشته‌اند و با وجود اینکه از سریال به عنوان یک مجموعه پلیسی یاد می‌شود، اما هیچ صحنه درگیری و ترویج لات بازی در آن وجود نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 به گزارش ایران اکونومیست، نسشت خبری سریال «حکم رشد» با حضور عوامل سریال از جمله مهدی فرجی تهیه کننده، حسن لفافیان کارگردان، حمید ابراهیمی، حسین احمدی نیا، مجتبی فلاحی، علیرضا مهران، آزیتا ترکاشوند و نیلوفر شهیدی بازیگران سریال پیش از ظهر یکشنبه (۲۹ خرداد ماه) در ساختمان روابط عمومی کل صدا و سیما برگزار شد.

به ساخت فصل دوم فکر نکرده‌ایم

مهدی فرجی درباره‌ی انتقادها مبنی بر ترویج خشونت در «حکم رشد» اظهار کرد: اتفاقا یکی از انتقادها این بود که چرا سریال با وجود اینکه پلیسی است اما هیچ‌گونه درگیری در آن وجود ندارد. شاید برای بیان برخی مطالب نیاز به تصویر کشیدن این چهره‌ها داشتیم اما ترویج لات بازی نکردیم بلکه ترویج اقتدار خانواده، مادر، پلیس و امنیت کردیم که به نظرم موفق بوده ایم. این سریال قهرمان داشت و وجه جوانمردی، احترام به والدین، انصاف، رعایت حرمت مردم و نامردی نکردن در بین شخصیت های موافق و مخالف در آن دیده شد.

وی با بیان اینکه پلیس در سریال «حکم رشد» پلیس مقتدری بود، گفت: ارتباط ما با همکاران نیروی انتظامی این معنی را در بر داشت که نسبت به کاراکتر پلیس حس مثبت ایجاد شد و آن را دوست داشتند.

فرجی درباره‌ی ساخت فصل دوم «حکم رشد» نیز یادآور شد: خیلی ها می‌گویند فصل دوم را بسازید اما به آن فکر نکرده‌ایم.

ادامه دارد

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: سریال حکم رشد

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سریال حکم رشد مهدی فرجی حکم رشد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۷۱۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلایل حذف یک سریال از پلتفرم‌ها ایرانی

همشهری آنلاین: مهدی سیفی مدیرکل نظارت و تطبیق ساترا گفت: سریال «حشاشین» محصول کشور مصر است و روایت آن از تاریخ اسلام متضمن تحریف‌های فراوانی است که به نظر می‌رسد با رویکرد سیاسی مغرضانه تولید شده است. بر همین اساس طبق نظر شورای صدور مجوز ساترا انتشار سریال «حشاشین» (The Assassins)، در رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران مورد تایید نیست.
همچنین در این زمینه امید علی مسعودی؛ عضو شورای سواد فضای مجازی ساترا درباره این سریال و لزوم حذفش از پلتفرم ها می گوید: «پخش سریال حشاشین محصول شبکه تلویزیونی مصر از ماه مبارک رمضان از این شبکه و پلتفرم های نمایش خانگی در ایران و کشورهای عرب زبان آغاز شد و همچنان این سریال در حال کسب مخاطب بیشتر از طریق سکوهای نمایش خانگی است. سریال حشاشین با بودجه ای ۱۲ میلیون دلاری ساخته شده و یکی از پرخرج‌ترین سریال‌های تاریخ کشورهای عرب زبان به شمار می‌رود. این سریال دست روی کاراکتری گذاشته که تاریخ درباره آن روایات متعددی را مطرح کرده و تاکنون دستمایه ساخت بازی‌های ویدیویی مشهوری با نام «اساسینز کرید» (فرقه آدمکشی) و تولید فیلم و سریالی به همین نام بر اساس این بازی و حتی نوشته شدن یک سری رمان و کمیک بوک (داستان مصور) از روی آن بوده است.» وی در ادامه یادآور می شود:«نوجوانان جهان با دنیای دروغینی که کمپانی فرانسوی بازیسازی یوبیسافت از جهان حشاشین ساخته آشنایی دارند و متاسفانه فریب قصه‌های دروغ این بازی و مشتقات آن (کتاب‌ها و سریال و…) را خورده‌اند. پیش از این بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ ای اقدام شایسته‌ای در برابر دروغ‌هایی که در این فرنچایز بازی ویدیویی مطرح شده انجام نداده بود و حالا با تولید و انتشار سریال مذکور از شبکه نمایش خانگی ساترا نیز در معرض آزمونی تازه قرار گرفته است.
برجسته کردن فرقه ها از پروژه‌های مهم صهیونیسم جهانی به شمار می‌رود و تصور می‌شود که تولید و پخش چنین سریال پر هزینه‌ای نیز با همین سیاست‌ها همسو باشد. این سریال با پخش در ایام ماه مبارک رمضان که ماه همدلی مسلمانان است، سعی کرد تا اختلافات مذهبی مسلمانان را به تبلور بکشد. یکی از اهداف سریال حشاشین این بود که ترور و سرآغاز ترور را به اسلام و به خصوص به شیعه‌ها ربط دهد. شاهد این نظریه آن است که در این سریال تاکید میشود که تروریست از جهان عرب متولد نشده است بلکه شهرهای ری، قم و اصفهان را منشاء تروریست معرفی میکند. »
همچنین مسعودی در بخش دیگر صحبت هایش تصریح می کند:«تولید و انتشار این سریال که از نظر تاریخی محلی از اعراب ندارد و اشکالات ریز و درشتی به فیلنامه آن وارد است در پلتفرم های نمایش خانگی ایرانی همراه با انتشار در پلتفرم های عرب زبان، این ضرورت را بیشتر از گذشته مطرح کرد که لازم است انتشار تمام سریال های خارجی نیز همچون سریال های داخلی ناچار به اخذ مجوز از سازمان تنظیم مقررات رسانه های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا) شود.
حالا که شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال تدوین آیین نامه محتوایی شبکه نمایش خانگی است پیشنهاد میکنم در این آیین نامه انتشار سریال های خارجی نیز مشمول ممیزی پیشینی شود چون زمانی که سریالی خارجی از شبکه نمایش خانگی پخش میشود، قطعا حتی اگر بعدا از شبکه نمایش خانگی حذف شود، دیگر این حذف کارایی لازم را نخواهد داشت، ضمنا توجه به این نکته ضروری است که پیشگیری بهتر از درمان است و چنانچه سریال های خارجی قبل از پخش ممیزی شوند، این امر آسیب کمتری برای خانواده های ایرانی خواهد داشت. »

کد خبر 847539 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها مصر خبر مهم فیلم و سریال ایرانی فیلم و سریال خارجی

دیگر خبرها

  • دلایل حذف یک سریال از پلتفرم‌های ایرانی
  • خلاصه بازی فوتسال ایران و تایلند +فیلم
  • دلایل حذف یک سریال از پلتفرم‌ها ایرانی
  • برای کار التماس نمی‌‌کنم
  • احتمال کاهش عرضه لپ تاپ؛ بازار راکد و متقاضی بلاتکلیف است
  • جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات | برخورد با ترویج خشونت در فضای مجازی در دستور کار
  • انجام ۶ عملیات مردم‌یاری پایگاه هوانیروز کرمانشاه طی هفته گذشته
  • تراکتور از ذوب‌آهن انتقام گرفت
  • اعلام ترکیب پرسپولیس برای بازی با آلومینیوم
  • تداوم پایداری جوی تا نیمه هفته آینده در مازندران