Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا شاه پسند ظهر یکشنبه در جلسه شورای مهارت استان زنجان گفت: فارغ التحصیلان دانشگاهی برای ورود به بازار کار، از سهمیه مهارت آموزی سازمان فنی و حرفه‌ای به طور رایگان استفاده می‌کنند.

وی به اجرای طرح "کهاد" اشاره کرد و ابراز داشت: در این طرح که با تعامل وزارت علوم و سازمان فنی و حرفه‌ای اجرا می‌شود، دانشجویانی که در حال تحصیل هستند، مهارت لازم را برای ورود به بازار کار کسب می‌کنند و اولویت اول در این طرح تناسب مهارت ارایه شده با رشته تحصیلی دانشجو و اولویت دوم تناسب آموزش‌ها با علایق دانشجویان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: در سطح عرضه کسانی هستند که آموزش داده و مهارت ایجاد می‌کنند و در تقاضا نیز بنگاه‌هایی پذیرای آنها هستند که تعادل بین این ۲ ایجاد نشده است.

شاه پسند تاکید کرد: طرح تکاپو و سامانه اشتغال ایرانیان به تازگی راه اندازی شده است نیز می‌تواند در این خصوص راهگشا و چراغ راهی باشد.

وی مهارت آموزی در محیط واقعی کار را یکی دیگر از رویکردهای سازمان فنی و حرفه‌ای اعلام کرد و ابراز داشت: در این رویکرد ظرفیت‌های جدیدی ایجاد می‌کنیم تا این ظرفیت‌ها کمک کند افراد دسترسی کافی را برای ورود به بازار کار داشته باشند و طرح نخلستان نیز با رویکرد مهارت آموزی به فارغ التحصیلان دانشگاهی در این سازمان اجرا می‌شود که در این طرح افرادی که ایده‌ای دارند ورود پیدا کرده و در راستای ایده‌های خود آموزش ببینند.

معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور افزود: در اجرای طرح نخلستان بیشتر به مهارتهای دانش بنیان فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها توجه می‌شود.

شاه پسندتصریح کرد: ۵۲ درصد از ورودی‌های حوزه مهارت آموزی سازمان فنی و حرفه‌ای کشور، فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها هستند که این نشان می‌دهد در حوزه آکادمیک قابلیت‌های حرفه‌ای برای ورود به بازار کار در افراد ایجاد نمی‌شود.

وی مهارت آموزی به کادر وظیفه نیروهای مسلح، معتادان بهبود یافته و افراد دارای معلولیت‌های ویژه، آزاد شدگان از زندان، دانش آموزان و دانشجویان را از جمله گروههای مخاطب اضافه شده به این سازمان اعلام کرد و گفت: ۲۰ گروه جدید به مخاطبان قبلی که در ماموریت اصلی این سازمان بودند، اضافه شده است و این می‌طلبد که ظرفیت‌های جدیدی هم در مسوولیت‌های اجتماعی و هم ظرفیت‌های سازمانها، موسسات و بنگاه‌های صنعتی و خدماتی شناسایی و از آنها استفاده شود.

شاه پسند با بیان اینکه ورود به مهارت آموزی در محیط واقعی کار از سوی وزارتخانه به استان‌ها ابلاغ شده است، اظهار داشت: مهارت آموزی در محیط واقعی کار کمک می‌کند که فرد با رسم و رسوم بنگاهداری نیز آشنا شود که این امر در داخل کارگاه‌ها امکان پذیر نیست.

همچنین به اجرای طرحی با عنوان "مشاغل مهارت محور کم سرمایه بر " اشاره کرد و گفت: در اجرای این طرح ۵۰۷ شغل که با سرمایه کمتر از ۱۰ میلیون تومان قابلیت راه اندازی دارند شناسایی شده است.

شاه پسند افزود: در این راستا با کمیته امداد تفاهمنامه ای منعقد شده است تا ۵۰۰ هزار نفر آموزش‌های لازم را فرا گیرند و تسهیلات ویژه ای نیز جهت کمک به اشتغال آموزش دیدگان پیش بینی شده است.

وی یادآورشد: پیگیری و رهگیری اشتغال مهارت آموزان این سازمان نشان می‌دهد، آموزش ۵۸ درصد از این افراد سال گذشته منتج به اشتغال آنان شده است.

کد خبر 5518167

منبع: مهر

کلیدواژه: فنی و حرفه ای مهارت آموزی بوشهر کرمانشاه خراسان رضوی خطبه های نماز جمعه مشهد سفر استانی کشاورزی آمار کرونا اردبیل سیدابراهیم رئیسی ویروس کرونا اصفهان همدان برای ورود به بازار کار سازمان فنی و حرفه ای فارغ التحصیلان مهارت آموزی شاه پسند ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۷۱۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر آموزش و پرورش: ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم

رضامراد صحرایی اظهار داشت: ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم، ما به قله نزدیک شده ایم و کسی که می‌تواند این الگو شدن را رقم بزند نظام تعلیم و تربیت کشور است.

به گزارش ایرنا، گزیده‌ای از سخنان صحرایی، وزیر آموزش و پرورش در مراسم نماز جمعه تهران به شرح زیر است:

- بعد از ۱۲ سال اولین آیین نامه اجرایی برای اجرای سند تحول بنیادین از هیات دولت بیرون آمد، آیین نامه توسعه و تقویت مهارت‌های دانش آموزان.

- هر دانش آموز متوسطه یک مهارت که از مهر امسال اجرایی خواهد شد.

- امروز امتحانات نهایی تعیین کننده امتیاز ورود به دانشگاه هستند و مرجعیت به معلم و مدرسه و کتاب برگشته است.

- اجرای مصوبه شورای علمی و فرهنگی باعث شده است که شاهد حضور بیش از پیش دانش آموزان مناطق محروم در دانشگاه‌های سراسر کشور باشیم.

- همه حکمرانی و اداره کشور برخاسته از آموزش و پرورش است.

- کشور ما پیشرفت نخواهد کرد الا از طریق آموزش و پرورش.

- ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم، ما به قله نزدیک شده ایم و کسی که می‌تواند این الگو شدن را رقم بزند نظام تعلیم و تربیت کشور است.

دیگر خبرها

  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت در چابهار
  • جای خالی معلمان ماهر مجازی
  • مهارت‌آموزی در کنار تحصیل در مدارس ضروری است
  • وزیر آموزش و پرورش: ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم
  • تلاش برای استخدام طلبه های زن در آموزش و پرورش
  • برای جذب فارغ‌التحصیلان حوزه علمیه با آموزش و پرورش وارد گفت‌وگو شدیم
  • مسابقات ورزشی جام شهدای مهارت در البرز پایان یافت
  • ۹۶ درصد اشتغال تعهد شده در سال ۱۴۰۲ ایجاد شده است
  • راه‌اندازی آموزش نیروگاه برق خورشیدی در بوشهر
  • امسال برای اشتغال فارغ‌التحصیلان برنامه ریزی شده است