Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-03@00:12:51 GMT

دانلود کتاب تئوری سازمان استیفن رابینز فارسی

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۷۱۷۳۸

دانلود کتاب تئوری سازمان استیفن رابینز فارسی

اگر هدف ها محقق شوند، آیا ابزار مهم هستند؟هدف برنده شدن است، نه اینکه از آنجا بیرون بیایید و به نظر خوب ببازید!

بخشی از متن کتاب:

مشکل رویکرد سیستمی، حداقل به گفته منتقدان آن، این است که تمرکز آن بر ابزارهای لازم برای دستیابی به اثربخشی است تا خود اثربخشی سازمانی.هم رویکردهای سیستمی را هدف گرا تصور کنیم، این انتقاد ممکن است ماهیت بیشتری پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانلود کتاب تئوری سازمان استیفن رابینز اولی از اهداف نهایی استفاده می‌کند. دومی از معنی اهداف استفاده می‌کند. از این منظر، ممکن است استدلال شود که از آنجایی که هر دو از اهداف استفاده می‌کنند، می‌توانید از اهدافی نیز استفاده کنید که معنی‌دارتر هستند و (به‌رغم مشکلات اندازه‌گیری خودشان) کمی کردن آن آسان‌تر است. یعنی رویکرد دستیابی به هدف!

ارزش برای مدیران

مدیرانی که از رویکرد سیستمی برای OE استفاده می‌کنند کمتر مستعد جستجوی نتایج فوری هستند. آنها کمتر احتمال دارد تصمیماتی بگیرند که سلامت و بقای بلندمدت سازمان را با تصمیماتی که در کوتاه مدت آنها را خوب جلوه دهد عوض کند. علاوه بر این، رویکرد سیستمی، آگاهی مدیران را از وابستگی متقابل فعالیت های سازمانی افزایش می دهد. به عنوان مثال، اگر مدیریت نتواند مواد خام را در زمان مورد نیاز در اختیار داشته باشد یا کیفیت آن مواد خام ضعیف باشد، توانایی سازمان را برای دستیابی به اهداف نهایی خود محدود خواهد کرد.

مزیت نهایی برای رویکرد سیستمی، کاربرد آن است که در آن اهداف نهایی یا بسیار مبهم هستند یا از اندازه‌گیری سرپیچی می‌کنند. به عنوان مثال، مدیران سازمان‌های عمومی اغلب از «توانایی افزایش بودجه» به عنوان معیار اثربخشی استفاده می‌کنند - یک معیار ورودی را جایگزین معیار خروجی می‌کنند.

رویکرد حوزه‌های راهبردی دانلود رایگان کتاب تئوری سازمان استیفن رابینز ترجمه فارسی

دیدگاه جدیدتر در مورد OE - رویکرد عناصر راهبردی - پیشنهاد می‌کند که یک سازمان مؤثر سازمانی است که خواسته‌های آن دسته از حوزه‌هایی را که در محیط خود نیازمند حمایت برای ادامه حیات خود هستند، برآورده می‌کند. با این حال تاکید متفاوتی دارد. هر دو وابستگی های متقابل را در نظر می گیرند، اما دیدگاه حوزه‌های استراتژیک به تمام محیط سازمان مربوط نمی‌شود. این به دنبال آن است که فقط کسانی را در محیط که می‌توانند بقای سازمان را تهدید کنند، راضی کند. در این زمینه، اکثر دانشگاه‌های دولتی باید اثربخشی را از نظر جذب دانشجو در نظر بگیرند، اما نیازی نیست که نگران کارفرمایان بالقوه فارغ‌التحصیلان خود باشند. چرا؟ زیرا بقای این دانشگاه ها تحت تأثیر این نیست که فارغ التحصیلان آنها شغل پیدا کنند. از سوی دیگر، دانلود کتاب تئوری سازمان استیفن رابینز دانشگاه‌های خصوصی که هزینه‌های بسیار بیشتری نسبت به دانشگاه‌های دولتی خود دریافت می‌کنند، زمان و هزینه زیادی را صرف تلاش برای جذب فارغ‌التحصیلان خود می‌کنند. وقتی والدین پنجاه هزار دلار یا بیشتر خرج می‌کنند تا پسر یا دخترشان مدرک لیسانس بگیرند، انتظار دارند که منجر به شغل یا پذیرش در یک مدرسه عالی عالی شود. اگر این اتفاق نیفتد، دریافت درخواست‌های دانشجویان سال اول برای مدرسه خصوصی دشوارتر خواهد شد. عکس این مثال، روابط دانشگاه با قوه مقننه در ایالتی است که در آن فعالیت می‌کند. نهادهای عمومی تلاش قابل توجهی را برای جلب نظر قانونگذاران ایالتی انجام می دهند. عدم همکاری آنها مطمئناً اثرات نامطلوبی بر بودجه دانشگاه دولتی خواهد داشت. در مقابل، اثربخشی دانشگاه خصوصی تحت تأثیر این است که آیا رابطه مطلوبی با افراد کلیدی در پایتخت دارد یا خیر.

مفروضات

رویکرد دستیابی به هدف، سازمان‌ها را به عنوان موجودیت های عمدی، منطقی و هدف جویی در نظر می گیرد. رویکرد سازمان‌ها به سازمان‌ها بسیار متفاوت است. فرض می‌شود که آنها عرصه های سیاسی هستند که در آن منافع شخصی برای کنترل منابع رقابت می‌کنند. در چنین زمینه‌ای، اثربخشی سازمانی به ارزیابی میزان موفقیت سازمان در جلب رضایت بخش‌های حیاتی، که بقای آینده سازمان به آنها بستگی دارد، تبدیل می‌شود.

دانلود کتاب تئوری و طراحی سازمان رابینز

استعاره «عرصه سیاسی» همچنین فرض می‌کند که سازمان دارای تعدادی حوزه است، با درجات مختلف قدرت، که هر کدام در تلاش برای برآوردن خواسته‌های خود هستند. برای مثال، مطالعه‌ای روی شرکت‌های عمده دخانیات نشان داد که مردم شرکت‌ها را از نظر آسیب‌رسانی به سلامت سیگاری‌ها ارزیابی می‌کنند، در حالی که سهامداران توانایی شرکت‌ها را برای تولید کارآمد و سودآور سیگار ارزیابی می‌کنند. عموم شرکت‌های دخانیات را بی‌اثر ارزیابی کردند و سهامداران همان شرکت‌ها را بسیار مؤثر ارزیابی کردند. بنابراین، می‌توان گفت که اثربخشی یک شرکت دخانیات با توانایی آن در شناسایی بخش‌های مهم، ارزیابی الگوهای ترجیحی آن‌ها و برآورده کردن آنها تعیین می‌شود. ممکن است سهامداران و مصرف کنندگان از شرکت های دخانیات راضی باشند، اما اگر مردم، از طریق نمایندگان قانونگذار خود، از فروش سیگار، شرکت های دخانیات ضرر و زیان بزرگی می‌کنند!

در نهایت، رویکرد حوزه‌های استراتژیک فرض می‌کند که مدیران تعدادی از اهداف را دنبال می‌کنند و اهداف انتخاب شده پاسخی به گروه‌های ذینفعی است که منابع لازم برای بقای دانلود کتاب تئوری سازمان استیفن رابینز سازمان را کنترل می‌کنند. هیچ هدف یا مجموعه ای از اهدافی که مدیریت انتخاب می‌کند بدون ارزش نیست. هر یک به طور ضمنی، اگر نه به صراحت، برخی از حوزه‌ها را بر برخی دیگر ترجیح می دهند. برای مثال، وقتی مدیریت بیشترین اولویت را به سود می دهد، منافع مالکان را در اولویت قرار می دهد. به طور مشابه، سازگاری با محیط، رضایت مشتری و جو کاری حمایتی به ترتیب به نفع جامعه، مشتریان و کارمندان است.

دانلود کتاب تئوری سازمان رابینز ترجمه فارسی

مدیری که مایل به اعمال این دیدگاه است ممکن است با درخواست از اعضای ائتلاف مسلط شروع کند تا حوزه‌هایی را که برای بقای سازمان حیاتی می‌دانند شناسایی کنند. این ورودی را می‌توان برای رسیدن به فهرستی از حوزه‌های استراتژیک ترکیب و ترکیب کرد.

به عنوان مثال، یک شرکت بزرگ تایر مانند گودیر تایر و روبر ممکن است دارای حوزه‌های استراتژیک باشد که شامل تامین کنندگان فرآورده های نفتی حیاتی مورد استفاده در فرآیند تولید تایر می‌شود. افسران اتحادیه کارگران لاستیک متحد؛ مقامات بانک هایی که شرکت وام های کوتاه مدت قابل توجهی دارد. سازمان‌های نظارتی دولتی که لاستیک‌ها را درجه‌بندی می‌کنند و تأسیسات را برای نقض ایمنی بازرسی می‌کنند. تحلیلگران امنیتی در شرکت های کارگزاری بزرگ که در صنعت تایر و لاستیک تخصص دارند. کارگران و توزیع کنندگان دانلود کتاب تئوری سازمان استیفن رابینز لاستیک منطقه ای؛ و نمایندگان خرید مسئول خرید لاستیک در جنرال موتورز، ماک تراک، کاترپیلار و سایر سازندگان خودرو. سپس این فهرست می‌تواند برای تعیین توان نسبی هر یک ارزیابی شود. اساساً این به معنای نگاه کردن به هر حوزه سازمان از لحاظ میزان وابستگی به سازمان ما است. آیا قدرت قابل توجهی بر ما دارد؟ آیا جایگزینی برای آنچه این حوزه انتخابیه ارائه می دهد وجود دارد؟ این حوزه‌ها از نظر تأثیری که بر عملیات سازمان دارند چگونه مقایسه می‌شوند.

کتاب تئوری سازمان ساختار، طراحی و کاربردها

ویرایش جدید

تایپ شده با کیفیت بالا

فرمت:پی دی اف

نویسنده: استیفن رابینز

مترجم:فرهاد کمانگر

تعداد صفحات: 754

دانلود کتاب

کد خبر 1642450

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: حوزه های استراتژیک رویکرد سیستمی دانشگاه ها سازمان ها حوزه ها شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۷۱۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازیگران جدید سریال «سلمان فارسی» مشخص شدند

داود میرباقری در جریان بازدید پیمان جبلی و مسئولین صداوسیما از پشت صحنه سریال سلمان فارسی به این نکته اشاره کرد که تدوین سریال در حال انجام است و تلاش‌مان را می‌کنیم سریال را سال ۱۴۰۵ به پخش برسانیم. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما با همراهی محسن برمهانی معاون سیما از پشت صحنه سریال «سلمان فارسی» بازدید کرد و در جریان روند تولید آن قرار گرفت. در این بازدید مهدی نقویان رئیس سیمافیلم و جمعی از مدیران ستادی معاونت سیما حضور داشتند.

در ابتدا جبلی در کنار داود میرباقری (کارگردان) ، برمهانی (معاون سیما) و حسین طاهری (تهیه‌کننده) و گروه همراه به تماشای سکانس‌هایی از پروژه نشستند و بخش هایی از سریال در حضور وی تصویربرداری شد. در ادامه میرباقری و طاهری، رئیس سازمان صداوسیما را در جریان روند تولید سریال قرار دادند و توضیحاتی درباره لوکیشن آتشکده ماربین ارائه کردند.

نگاهی به هیاهوی جدید درباره سریال «پایتخت»

انوش معظمی، امیررضا دلاوری، فرخ نعمتی و حسام منظور از جمله بازیگرانی بودند که در لوکیشن آتشکده ماربین حضور داشتند و مقابل دوربین رفتند.

سکانسی که در بازدید جبلی تصویربرداری شد، مربوط به بازی انوش معظمی و حضور هنروران بسیاری بود که در کنار این بازیگر قرار داشتند.

جبلی در حاشیه بازدید از پشت صحنه این سریال گفت: ما در سازمان صداوسیما تمام هم و غم و تلاش‌مان این است که نیازهای این مجموعه فاخر و تاریخی و جریان ساز تامین شود. خوشبختانه مراحل تولید اعم از تهیه و تامین زیرساخت ها و ساخت و سازها و یا تامین مراحل مختلف تولید طبق برنامه پیش می‌رود.

وی ادامه داد: امسال یکی از سخت ترین سال‌های تولید سریال در طول این هفت سال است که تولید این سریال آغاز شده است. می‌توانم بگویم امسال یک سال سرنوشت ساز است. لذا وظیفه ما در سازمان صداوسیماست که از همه ظرفیت‌ها و اختیارات‌مان استفاده کنیم تا این مجموعه طبق برنامه ریزی پیش برود. چون استاد میرباقری و همکارانشان با جدیت مثال‌زدنی کار را پیش می برند. در سرمای زمستان و در مناطق پربرف و در گرمای تابستان زیر آفتاب کار را با دقت و وسواس و حساسیت کار را دنبال می‌کنند. امیدوارم ما و همکارانمان در سازمان و به خصوص سیمافیلم هم بتوانیم همچون گذشته در خدمت‌شان باشیم.

تلاش برای پخش در 1405

در ادامه میرباقری درباره روند تولید سریال افزود: فصل تولد سلمان را گرفته ایم و این روزها کار ادامه دارد. در اصل سکانس ها مربوط به بودخشان (پدر سلمان)، فرماندار جی است که در آتشکده ماربین مقابل دوربین می‌رود. 

وی در پاسخ به این سوال که کار چه زمانی به پایان خواهد رسید هم گفت: ما طبق برنامه پیش می رویم؛ تدوین هم در حال انجام است و تلاشمان می‌کنیم سریال را سال 1405 به پخش برسانیم. 

اینجا یک دانشگاه عظیم است

حسین طاهری هم درباره تولید سریال گفت: سلمان فارسی یکی از مجموعه های بزرگ صداوسیماست که در تولید آن هم نگاه مدیران و هم نگاه ما به آینده و نسل‌های بعدی است. اینجا یک دانشگاه عظیم است که نسل‌ها را برای صنعت فیلمسازی رشد می‌دهد.

وی ادامه داد: در معماری مجموعه تلاش شد تا یک کار جدی از ایران باستان را به جا بگذاریم. دوره ای که مغفول مانده بود اما با همت دکتر جبلی این بستر ایجاد شد. 

جبلی در انتها به تماشای راش‌هایی از سریال نشست و با طاهری، میرباقری و احمدجو درباره قصه و بخش‌های مختلف این سریال  گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سریال «سلمان فارسی» ۱۴۰۵ به پخش می‌رسد
  • تلاش برای پخش سریال سلمان فارسی در سال ۱۴۰۵
  • میرباقری: فصل تولد «سلمان» را گرفته‌ایم و این روز‌ها کار ادامه دارد
  • بازیگران جدید سریال «سلمان فارسی» مشخص شدند
  • برگزاری کارگاه بین‌المللی تئوری مخابرات با حمایت همراه اول
  • سرگذشت فارسی‌زبانان آسیای میانه /نگاهی به کتاب «تاریخ تاجیکان ورارود»
  • برگزاری دوازدهمین كارگاه بین‌المللی تئوری اطلاعات و مخابرات با حمایت همراه اول
  • چاپ سوم «سیطره» در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود
  • توازن قدرت جدید در جهان برخاسته از تئوری‌های امام راحل است
  • «با چرا شروع کنید» تا موفق شوید