Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد هادی قانع روز یکشنبه در این باره گفت: این آتش سوزی ساعت ۷ و ۱۸ دقیقه صبح یکشنبه ۲۹ خرداد ماه ۱۴۰۱ در جاده سیاخ دارنگون رو به روی روستای نجم آباد، اتفاق افتاد که با تلاش ایثارگرانه بیش از ۵۰ نفر از ماموران سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در لحظات اولیه کنترل و پس از حدود سه ساعت عملیات بی وقفه آتش نشانی ، مهار و به طور کامل خاموش شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: به محض اعلام وقوع این رخداد به ستاد فرماندهی آتش نشانی ، آتش نشانان از ۱۰ ایستگاه در محل حادثه حاضر و عملیات مهار آتش سوزی را آغاز کردند.

قانع ادامه داد: محل مذکور دو سوله به مساحت ۲ هزار متر انبار روغن موتور خودرو بود که به دلیل مواد قابل اشتعال و استعداد محیطی به سرعت شعله ور شده و آتش سوزی دو سوله را در بر گرفته بود.

این مقام مسئول اظهار داشت: در اولین اقدام با هماهنگی دستگاههای امدادی برای جلوگیری از بروز حوادث احتمالی دیگر، نسبت به قطع شبکه های برق و گاز محل وقوع حادثه اقدام شد ، برای مقابله با این آتش سوزی،آتش نشانان با تجهیزات کامل و بکارگیری ۱۵ دستگاه خودروی آتش نشانی ، چندین دستگاه تانکر آب در محل حادثه حاضر شدند و فعالیت همه جانبه و سرعت عمل آنان باعث شد تا حادثه ای که ممکن بود آبستن فاجعه ای بزرگ و خطرناک باشد در کنترل کامل قرار گیرد و آتش سوزی خاموش شود.

قانع با اشاره به اینکه آتش گرفتن بشکه های متعدد روغن، ریزش سقف انبار، جاری شدن مواد قابل اشتعال در محل حادثه موجب رشد سریع شعله های آتش و طولانی شدن مهار آتش سوزی شد، گفت: به دلیل انبار مخازن روغن و مواد سریع الاشتعال مهار آتش با مشکلاتی رو به رو بود.

 وی افزود: نزدیک بودن محل حادثه به ارتفاعات و مراتع نیز اجرای عملیات امدادی و ایمنی را بسیار حساس کرده بود که خوشبختانه با اقدامات ایمنی و عملیاتی انجام شده، آتش سوزی کنترل و از گسترش و سرایت آتش به فضاهای اطراف محل وقوع حادثه جلوگیری به عمل آمد.

قانع در مورد علت بروز این حادثه اظهار کرد: کارشناسان سازمان آتش نشانی شیراز در حال بررسی علت رخداد این حادثه و میزان خسارت مالی وارد شده هستند.

منبع: الف

کلیدواژه: آتش نشانی محل حادثه آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۷۱۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی خودروی پراید حین سوخت گیری در آستارا/ حریق مهار شد

اردشیر هوشیار در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: شامگاه سه شنبه خودروی پرایدی که در جایگاه سوخت سی ان جی حانبازان اقدام به سوختگیری می کرد دچار آتش سوزی شده و به دلیل شدت حریق در آتش سوخت.

رییس شرکت پخش فراورده های نفتی شهرستان آستارا با بیان اینکه خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشته است، افزود: بر اثر آتش سوزی جایگاه جانبازان در حال حاضر امکان سوخت گیری در این جایگاه وجود ندارد و مسوولان جایگاه در تلاش هستند تا سوخت گیری در این جایگاه به روال عادی بازگردد.

کد خبر 6093653

دیگر خبرها

  • آتش‌سوزی در مغازه شارژ سیلندر گاز مهار شد
  • دو مصدوم در انفجار گاز در اهواز
  • برخورد ۳ دستگاه خودرو حادثه آفرید
  • مهار آتش‌سوزی در مغازه شارژ سیلندر گاز
  • آتش سوزی آپارتمان ۳ طبقه در خیابان گلزاری قم
  • حریق انبار قطعات خودرو در کرج
  • واژگونی پراید در آزادراه قزوین- تهران ۳ فوتی برجای گذاشت
  • ریزش آوار ساختمان قدیمی ۳ طبقه روی ۲ کارگر + عکس
  • سانحه رانندگی در میاندوآب ۲ مصدوم داشت
  • آتش سوزی خودروی پراید حین سوخت گیری در آستارا/ حریق مهار شد