Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، در حالی که حدود ۲۰ روز تا برپایی مناسک حج تمتع باقی مانده است، زائران کشورهای مختلف در حال سفر به سرزمین وحی هستند و هر روز بر تعداد زائران خانه خدا افزوده می‌شود.

روند اعزام زائران خارجی حج تمتع از نیمه خردادماه با تشرف زائران از طریق فرودگاه مدینه و جده آغاز شد و پس از آن جمعه اولین گروه زائران سودانی حج تمتع از طریق مرز دریایی وارد عربستان شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

(اینجا بخوانید)

 

اعزام زائران حج عراقی از طریق مرز زمینی به عربستان

همچنین شب گذشته زائرانی از کشور عراق از طریق مرز زمینی عازم عربستان شده و با استقبال مسؤولان حج عربستان در شهرک ابوعجرم واقع در شهر عرعر، برای تشرف به مکه مکرمه خود را آماده کردند.

زائران عراقی به ۲ شیوه زمینی و هوایی برای تشرف به حج تمتع به عربستان سفر می‌کنند. با ورود زائران عراقی به شهر عرعر، نخستین گروه زائران حج تمتع سال جاری از طریق زمینی هم به عربستان سفر کردند. البته برخی از زائران یمنی نیز به صورت زمینی عازم عربستان می‌شوند که در روزهای آینده این زائران نیز برای انجام مناسک حج تمتع وارد عربستان خواهند شد.

تشرف بیش از ۲۰۰ هزار زائر حج تمتع به سرزمین وحی

به گفته یکی از مسؤولان سعودی، تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار زائر از کشورهای مختلف (یک پنجم زائران حج سال جاری) وارد عربستان شده است و روند ورود زائران به مکه مکرمه و مدینه منوره ادامه دارد.

 

استقبال سعودی‌ها در شهر عرعر از زائران زمینی حج تمتع 

به گزارش فارس، امسال یک میلیون زائر از کشورهای مختلف به حج تمتع مشرف می‌شوند که حدود ۸۵۰ هزار نفر از انها زائران خارجی هستند که بیشتر آنها از طریق مرز هوایی وارد عربستان می‌شوند. با این وجود، برخی از زائران از طریق مرز دریایی و زمینی به منظور حضور در مراسم حج تمتع وارد عربستان می‌شوند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: حج تمتع حج 1401 وارد عربستان طریق مرز حج تمتع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۷۱۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال ۱۵ هزار زائر از استان تهران به حج تمتع مشرف می‌شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، همایش آموزشی-توجیهی زائران حج استان تهران به منظور آشنایی زائران با مسائل عبادی و سیاسی حج، صبح امروز در سالن ۱۲ هزار نفری ورزشگاه آزادی آغاز شد.

در همایش آموزشی-توجیهی زائران حج استان تهران که با هدف آموزش مناسک حج و ارائه راهنمایی‌های لازم به زائران برگزار می‌شود، حجت الاسلام‌والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی سخنرانی می‌کند.

همچنین سیدعباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت و سرهنگ محسن عقیلی فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور نیز از دیگر سخنرانان این همایش یک روزه هستند که در دو نوبت صبح و بعدازظهر برگزار می‌شود.

در این همایش زائران با مسائل عبادی و سیاسی و مناسک حج آشنا می‌شوند. در بخشی از این مراسم، قسمت‌هایی از اعمال حج تمتع به صورت نمادین توسط زائران اجرا می‌شود.

آقای محمد رضا حاجی علیزاده سرپرست مدیریت حج و زیارت استان تهران در حاشیه این همایش در گفتگویی اظهار داشت: امسال حدود ۱۵ هزار زائر از استان تهران به حج تمتع مشرف می‌شوند که اولین گروه از زائران در روز ۲۴ اردیبهشت ماه عازم عربستان سعودی خواهند شد.

وی افزود: زائران حج امسال در قالب ۱۰۶ کاروان از طریق ترمینال سلام فرودگاه امام خمینی (ره) عازم سرزمین وحی خواهند شد.

کد خبر 6096160

دیگر خبرها

  • همایش زائران حج تمتع خراسان جنوبی به روایت تصویر
  • زائران حج، دفاع از ملت مظلوم فلسطین را مورد توجه قرار دهند
  • ۱۱۳۰نفر از استان سمنان به حج اعزام می‌شوند
  • گردهمایی بزرگ حجاج در استادیوم آزادی ‌/ بایدها ‌و نبایدهای حجاج
  • کاهش محسوس میانگین سنی حجاج سمنان
  • ۹۵۶ بوشهری به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • ۵۶ درصد حجاج استان سمنان زن هستند/ میانگین سنی ۵۶ سال
  • همایش متمرکز آموزشی حجاج استان قم برگزار شد
  • امسال ۱۵ هزار زائر از استان تهران به حج تمتع مشرف می‌شوند
  • انتقال زائران حج تمتع از مدینه به مکه با قطار سریع‌السیر