Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-معاون اول رئیس جمهور در دو جلسه جداگانه از تلاش دولت در جلوگیری از افزایش جدیدهزینه های دارو در سبد خانوار و پوشش تمام افراد فاقد بیمه در کشور خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمد مخبر و مدیران حوزه دارو، درمان و بیمه و همچنین هیئت مدیره سندیکای دارویی کشور صبح امروز (یکشنبه) مسائل و چالش‌های پیرامون تولید و توزیع دارو همچنین کاهش مشکلات موجود در کشور را بررسی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون اول رئیس جمهور در نشست اول درخصوص سیاست‌های مالی دارویی با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، و دیگری به منظور حمایت از صنایع تولید کننده داخلی دارو با حضور اعضای هیات مدیره سندیکای دارویی کشور برگزار شد، با اشاره به تصمیمات و برنامه‌های دولت در خصوص ساماندهی تولیدات دارویی و اختصاص کمک‌های حمایتی به این بخش از صنعت کشور، تاکید کرد. کنترل هزینه های درمان و پوشش افراد فاقد بیمه از اولویت های دولت است
بررسی سازوکار بازپرداخت یارانه‌ها در صنعت دارویی، تقویت بخش بیمه، تامین و فراوانی دارو‌های بیماران به ویژه بیماری‌های خاص و صعب العلاج از جمله سیاست‌هایی است که دولت پیگیری می‌کند تا هزینه جدیدی در زمینه دارو به سبد هزینه‌های خانوار تحمیل نشود.
محمد مخبر همچنین به اقدامات دولت سیزدهم در خصوص تکمیل 80 درصدی زیرساخت‌های الکترونیکی و پوشش رایگان افراد فاقد بیمه در کشور اشاره کرد و افزود: این یکی از افتخارات دولت سیزدهم است که در حال حاضر به جز بخش اندکی از جامعه که خود درخواستی برای بیمه درمانی نداشته اند، تمامی افراد فاقد بیمه بویژه اقشار آسیب پذیر و با درآمد‌های پایین تحت پوشش بیمه درمانی قرار گرفته اند.
وی همچنین با قدردانی از صنایع تولید کننده داخلی دارو که با وجود مشکلات موجود، متعهدانه نسبت به تامین دارو و جان مردم به دولت کمک کرده اند، تاکید کرد: دولت مصمم است با بررسی کارشناسی و اقتصادی، سازوکار‌های مناسبی برای بازپرداخت یارانه‌ها در بخش دارو ایجاد کرده و در زمینه حل مشکلات تولید دارو از شرکت‌های تولیدی دارو حمایت کند.
در این جلسات مقرر شد با تقویت و پرداخت بدهی‌ها و معوقات سازمان‌های بیمه‌ای کشور در راستای کنترل پرداخت از جیب بیماران، تمامی دارو‌ها به صورت پلکانی تحت پوشش بیمه قرار گیرند و با تامین اعتبارات مالی لازم، مطالبات سازمان‌های بیمه‌ای کشور هر چه سریعتر پرداخت شود.
بررسی سیاست‌های مالی و ارزی دارویی، ورود 250 قلم داروی ضروری به فهرست بیمه ها، آسیب شناسی سازوکار بازپرداخت یارانه ها، ثابت نگه داشتن پرداختی بیمار و تمامی دارو‌های غیربیمه ای، تحت پوشش قرار دادن بیماران صعب العلاج و خاص و برنامه‌ها و سیاست‌های دولت در راستای حمایت از شرکت‌های تولیدی دارویی کشور از جمله مباحثی بود که در این جلسات به منظور ثابت نگه داشتن قیمت و فراوانی دارو مورد بحث، بررسی و تصمیم گیری قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بیمه افراد فاقد بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۷۲۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی سامانه بر خط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور

معاون برنامه‌ریزی اداره کل داروی سازمان غذا و دارو با اشاره به راه‌اندازی سامانه بر خط اعلام کمبودهای کشوری گفت: با راه‌اندازی این سامانه اطلاعات دقیق کمبودهای دارویی معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور در دسترس قرار می‌گیرد.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان غذا و دارو، ناصر هیراد با بیان به اینکه در گذشته افراد مختلف و حتی غیرمتخصص در خصوص کمبودهای دارویی اظهار نظر کرده و ارقام مختلفی را در مورد آن اعلام می‌کردند، اظهار کرد: از سال گذشته مسیرهای مختلفی برای احصای کمبودهای دارویی تعریف شده است که آمار جامعی را در اختیار سازمان غذا و دارو قرار می‌دهد.

وی گفت: لازم به ذکر است در منابع مختلف تعاریف متعددی برای کمبودهای دارویی ذکر شده است که اعلام اعداد متناقض خود گواه موضوع است، بدیهی است سازمان غذا و دارو مرجع رسمی اعلام کمبودهای دارویی است.

وی افزود: بررسی عملکرد شرکت‌های پخش از لحاظ نحوه توزیع و اعمال اقدامات اصلاحی به صورت مستمر در حال انجام بوده و طرح سامانه‌ای شدن برنامه توزیع داروها و توسعه سامانه اعلام کمبودهای دانشگاه از طریق اضافه شدن موجودی شرکت‌های پخش دارو در دست اقدام است، پایش کمبودهای دارویی و زنجیره تأمین به صورت ویژه با دو روش شناسه‌گذاری و رصد کمبود معاونت‌ها بر اساس مبتنی بودن شواهد نیز انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: با اقدامات انجام شده ضمن پایش بهتر کمبودها، امکان برنامه‌ریزی دقیق‌تر برای جبران آن وجود دارد، همچنین معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور با دسترسی به این سامانه می‌توانند از میزان موجودی دارو اطلاع یافته و نسبت به پیگیری و رفع مشکل حوزه خود اقدام کنند.

کد خبر 748678

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی سامانه بر خط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • تعرفه معاینه فنی تنها یک سوم از هزینه این خدمات را پوشش می‌دهد
  • راه‌اندازی سامانه برخط رصد کمبودهای دارویی در کشور
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • ۴.۵ میلیون زوج نابارور تحت پوشش بیمه قرار گرفتند
  • تمدید اعتبار  سیستمی پوشش بیمه ای بیمه شدگان روستایی و سلامت همگانی ایرانیان 5 دهک اول درآمدی
  • همه افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند بیمه سلامت دریافت کنند
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از وجود سیاست‌های غلط در حوزه دارویی
  • بیش از ۲ و نیم میلیون فرصت شغلی در دولت سیزدهم ایجاد شد
  • بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص