Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@13:40:38 GMT

نقش کابینت آشپزخانه در دکوراسیون منزل

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۷۳۳۵۱

نقش کابینت آشپزخانه در دکوراسیون منزل

کابینت آشپزخانه یکی از مهم‌ترین تجهیزات در طراحی دکوراسیون منزل به شمار می‌رود و طراحی و نوع کابینت آشپزخانه نقش کلیدی در دکوراسیون منزل مخصوصاً آشپزخانه دارد. همان‌طور که می‌دانیم دکوراسیون داخلی خانه‌ها در جذابیت بیشتر منزل تاثیر بسیار زیادی دارند.

به گزارش ایسنا به نقل از ایران تجارت، امروزه آشپزخانه در دکوراسیون منزل نقش بسیار پررنگی دارد و به همین دلیل در طراحی آشپزخانه از ابزار و تجهیزات نوین و زیبا استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 چرا که کابینت‌ها بخش عظیمی از محیط آشپزخانه را در برمی‌گیرند. کابینت‌ها در مدل‌ها و طراحی‌های گوناگون و با استفاده از مواد اولیه متفاوت تولید می‌شوند. با پیشرفت تکنولوژی انواع  گوناگونی از کابینت آشپزخانه در ابعاد و اندازه‌ها و طراحی‌های متفاوت تولید شده‌اند که تحولی از این رو در طراحی داخلی ساختمان ایجاد کرده‌اند. 

کابینت‌ها مهم‌ترین اجزاء آشپزخانه‌ها 

کابینت آشپزخانه تنها به عنوان وسیله‌ای برای پوشش‌دهی فضای آشپزخانه کاربرد ندارد و اهمیت کابینت آشپزخانه آنجا معلوم می‌شود که ما به نقش این تجهیزات نوین در آشپزخانه پی ببریم. امروزه کابینت‌ها علاوه بر کاربرد اصلی که دارند به عنوان یکی از تجهیزات دکوراتیو که تاثیر زیادی در نمای خانه و زیبایی فضای آشپزخانه می گذارند شناخته می‌شوند. به همین دلیل در طراحی محیط آشپزخانه به رنگ کابینت توجه می‌کنند تا رنگ کابینت با سایر اجزای دکوراتیو و دکوراسیون منزل سازگار و هماهنگ باشد.

یکی از انواع کابینت‌های پرطرفدار و محبوب کابینت‌های ام دی اف هستند که با استفاده از متریال ام دی اف ساخته می‌شوند. یکی از علت‌های محبوبیت این نوع کابینت‌ها قیمت مناسب و اقتصادی آن‌ها است. در واقع کابینت‌های ام دی اف علاوه بر داشتن قیمت مناسب  انعطاف‌پذیری بالایی داشته و در رنگ‌ها و مدل‌ها و طراحی‌های مختلف تولید شده‌اند. این نوع کابینت‌ها را به نام کابینت‌های اقتصادی می‌شناسند چرا که علاوه بر قیمت مناسب دوام و ماندگاری بالایی دارند. 

دسته‌بندی  کابینت بر اساس  ساخت و نحوه اتصال  آن‌ها 

به طور کلی کابینت آشپزخانه در دو دسته کابینت‌های کلاسیک و کابینت‌های مدرن تقسیم‌بندی می شوند. کابینت‌های کلاسیک با استفاده از چوب ساخته می‌شوند و دارای طراحی شلوغ و پر زرق و برق هستند همچنین این کابینت‌ها سبب صمیمیت بیشتر خانه شده و به ظاهر خانه گرما می‌بخشند. اما کابینت‌های مدرن که با استفاده از فلز یا پلاستیک، مواد پلیمری و چوب تولید می‌شوند ذاتا دارای ظاهری ساده‌تر از کابینت‌های کلاسیک بوده و طراحی های متفاوتی دارند. 

 این نوع از کابینت آشپزخانه برای خانه‌های با دکوراسیون مدرن مناسب بوده و سبب زیباترشدن محیط خانه می‌شوند. علاوه بر این باید اشاره کنیم که کابینت‌ها بر اساس نحوه اتصال نیز به چند دسته تقسیم‌بندی شده‌اند. به عنوان مثال بعضی از کابینت‌ها به صورت یک طرفه روی دیوار نصب می‌شوند این مدل از شیوه نصب برای خانه‌هایی مناسب است که دارای آشپزخانه کوچک هستند. نوع دیگری از شیوه نصب کابینت‌های آشپزخانه نصب دو طرفه روی دیوار است که برای خانه‌هایی که دارای ابعاد مستطیل شکل هستند، مناسب است.

بحث در مورد نصب انواع  کابینت

در واقع بعد از طراحی و تولید کابینت‌ها به مرحله نصب کابینت می‌رسیم. نصب کابینت مرحله آخر بوده و توسط استادکارها و نصاب‌ها انجام می‌گیرد. نصب انواع کابینت تقریباً زمان زیادی می‌گیرد و با توجه به نوع و ابعاد کابینت متفاوت است. زمان لازم برای نصب انواع کابینت به دکوراسیون و حجم کار بستگی دارد و برای هر آشپزخانه‌ای متفاوت است. نصب مدل‌های مختلف کابینت کاملاً با یکدیگر متفاوت بوده و اصول متفاوتی دارند.

 در حقیقت نصب انواع کابینت در ماندگاری و دوام آن‌ها تاثیر گذار بوده و به شیوه مستقیم روی دکوراسیون داخلی اثر مثبت دارد. اگر کابینت آشپزخانه به درستی نصب شود جلوه‌ای زیبا به دکوراسیون داخلی آشپزخانه می‌دهد.

آشنایی با اصول اساسی طراحی کابینت

طراحی کابینت آشپزخانه دارای اصولی است و توسط طراحان با تجربه و با استفاده از نرم‌افزارهای حرفه‌ای انجام می‌گیرد. در طراحی کابینت آشپزخانه از استانداردهای جهانی پیروی کرده و با توجه به مد روز کابینت آشپزخانه را طراحی می‌کنند. اصول طراحی کابینت آشپزخانه  با توجه به  اندازه‌های گوناگون کابینت کاملاً متفاوت است.  به عنوان مثال در رنگ‌آمیزی برخی کابینت‌های آشپزخانه برای خانه‌های کوچک از رنگ‌های روشن و ملایم استفاده می‌کنند تا سبب بزرگتر نشان دادن جلوه آشپزخانه شود.  برعکس آن در طراحی کابینت‌های مخصوص آشپزخانه‌های  بزرگ از رنگ‌های تیره بهره می‌گیرند تا محیط آشپزخانه را کمی جمع و جورتر نشان دهند. به علاوه خانه‌هایی که دارای آشپزخانه کوچک‌تر هستند بهتر است از کابینت‌های ساده‌تر بهره گیرند و نوع طراحی کابینت در خانه‌های بزرگ کاملا سلیقه‌ای بوده  و دست طراح  را در طراحی باز است. 

سایت نیازمندیهای ایران تجارت کسانی که در این زمینه فعالیت دارند را برای شما گردهم آورده تا شما بتوانید به راحتی آنلاین کابینت مورد نیاز خود را تهیه کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کابینت سازی کابینت آشپزخانه ایران تجارت کابینت آشپزخانه دکوراسیون منزل برای خانه طراحی کابینت انواع کابینت نصب انواع کابینت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۷۳۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات دادستان قوچان در خصوص انفجار منزل مسکونی

دریافت 10 MB

تصویربردار: حبیبه احسنی

کد خبر 6093637

دیگر خبرها

  • سرقت ۱۵ هزار دلار توسط سرایدار خانه
  • جریمه کابینت ساز متقلب در کرمانشاه
  • دخترم عکس‌های شرم‌آوری از خود در فضای مجازی گذاشت و آبرویم را بُرد / دیگر نمی‌‌توانم او را تحمل کنم!
  • تاثیر لاین نوری بر دکوراسیون داخلی 
  • منزل منتسب به امیرالمومنین(ع) در شهر کوفه
  • غرق در انبه! طراحی خانه ای با تم میوه ای (عکس)
  • پیدا شدن دختر فراری در کلانتری | عکس‌های زننده دختر جوان در فضای مجازی | دخترم آبرویم را برده است 
  • رنگ نقش مهمی در معماری ایفا می‌کند
  • توضیحات دادستان قوچان در خصوص انفجار منزل مسکونی
  • حادثه انفجار یک منزل مسکونی در قوچان