Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- در حالی رکود در سراسر جهان پیش بینی می شود، مصائب اقتصادی آمریکا و اروپا هم در حال افزایش است.
به گزارش سرویس اقتصادی خبرگزاری آریا، بر اساس نتایج یک نظرسنجی که روز جمعه در رسانه‌های آمریکا منتشر شد، بیش از 60 درصد از مدیرعاملان شرکت‌های تجاری در سراسر جهان پیش بینی می‌کنند در 12 تا 18 ماه آینده در منطقه تجاری اصلی خود دچار رکود شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس این نظرسنجی جهانی که موسسه افکارسنجی و تحقیقاتی Conference Board با مشارکت 750 مدیرعامل و مدیر ارشد شرکت‌های تجاری در سرتاسر جهان صورت گرفت، 15 درصد از مدیرعاملان فکر می‌کنند منطقه‌ای که شرکت آن‌ها در آن فعالیت می‌کند هم اکنون نیز با رکود اقتصادی مواجه شده است.
در گزارشی که از نتیجه این مطالعه در روز جمعه منتشر شد، موسسه افکارسنجی Conference Board اعلام کرد تولید ناخالص داخلی منطقه یورو در سال 2022 نیز کم و بیش به رشد خود ادامه داده است، اما سوالی که ذهن مسئولان و روسای کسب و کار‌های منطقه را مشغول کرده این است که آیا این رشد همچنان ادامه خواهد یافت؟
در گزارش این موسسه آمده است فرضیه رکود احتمالی در اروپا بر دو استدلال استوار است: افزایش نرخ تورم که بدون تردید بر میزان مصرف خانوار‌ها تاثیر می‌گذارد و مجموعه‌ای از عوامل محدودکننده و مختل کننده میزان عرضه تحت تاثیر مناقشه نظامی اوکراین.
به گزارش خبرگزاری شین هوا از واشنگتن، در کنار این عوامل، بررسی‌ها نشان می‌دهد که احتمال رکود اقتصادی در آمریکا نیز در این اواخر بیشتر شده است.
پیش‌بینی‌های اقتصادی سه ماهه بانک مرکزی آمریکا که اخیرا منتشر شده است، نشان می‌دهد که میانگین پیش بینی مقامات عالی‌ترین نهاد پولی آمریکا درباره رشد تولید ناخالص داخلی از سه ماهه چهارم 2021 تا سه ماهه چهارم 2022 حدود 1.7 درصد است که بسیار کمتر از 2.8 درصدی است که مارس گذشته پیش بینی شده بود. همچنین بر اساس گزارشی که روز جمعه بانک آمریکایی گلوبال ریسرچ منتشر کرد، احتمال ورود اقتصاد آمریکا به رکود در سال آینده حدود 40 درصد است.
طبق نظرسنجی اخیر نشریه مالی فایننشال تایمز، حدود 70 درصد از کارشناسان و تحلیلگران اقتصادی سرشناس دانشگاه‌های آمریکا بر این باورند که اقتصاد این کشور در سال آینده به سمت رکود خواهد رفت‏، این در حالی است که بانک مرکزی این کشور تلاش‌های خود را برای مهار کردن نرخ تورم فزاینده که در چهار دهه اخیر در این کشور سابقه نداشته است، افزایش داده است.

رکود دوباره در انتظار اقتصاد آمریکا
افزایش نرخ تورم در امریکا که در 4 دهه اخیر دراین کشور بی سابقه بوده نگرانی‌ها را درباره فرا رسیدن اوضاع وخیم اقتصادی در این کشورافزایش داده است.
 همزمان و با موافقت بانک مرکزی آمریکا با افزایش نرخ بهره بانکی خود به بالاترین حد در سی سال گذشته اقتصاد آمریکا در آستانه رکود قرار گرفته است.
نظرسنجی فایننشال تایمز و دانشگاه شیکاگو هم نشان می‌دهد که افزایش چالش‌ها همانند جنگ اوکراین به تشدید رکود در این کشور می‌ انجامد.

نگرانی آمریکایی ها از تورم و گرانی
بر اساس نظرسنجی راسموسن، 91 درصد از پاسخ دهندگان آمریکایی نگران تورم و 69 درصد از آنها به شدت نگران این مسئله هستند.
به گزارش پایگاه اینترنتی «نیوز مکس»، بر اساس نظرسنجی راسموسن ریپورتز که روز پنجشنبه منتشر شد، تورم به مهمترین نگرانی مردم آمریکا تبدیل شده است‎؛ رای دهندگانی که قصد دارند در انتخابات میان دوره‌ای نوامبر شرکت کنند. نظرسنجی راسموسن از آمریکایی‌ها در مورد موضوعات مختلف نشان می دهد که نگرانی از تورم با 91 درصد، در راس این فهرست قرار دارد که نسبت به ماه گذشته، حدود 4 درصد افزایش یافته است. نیوزمکس پیشتر گزارش داده بود که نرخ تورم اقتصاد آمریکا در ماه مه، 8/6 دهم درصد افزایش یافته است که نشان دهنده بالاترین افزایش ماهانه در این کشور در طول 41 سال گذشته است و با استناد به گزارش Breitbart News، اکنون آمریکا تورم بالای 5 درصد را در 12 ماه متوالی ثبت کرده است. بر اساس این نظرسنجی، 91 درصد از پاسخ دهندگان، نگران تورم و 69 درصد از آنها به شدت نگران این مسئله هستند.

افزایش قیمت خودرو در آمریکا
بهای خودرو در آمریکا افزایش یافته است.
به گزارش سی ان ان؛ بر اساس این گزارش، افزایش نرخ بهره بانکی و بهای کالا‌ها مهمترین موانع بر سر راه مردم آمریکا برای خرید خودرو است. با کمبود خودرو و افزایش بهای بنزین، مردم هم اکنون بهای بیشتری برای حمل و نقل پرداخت می‌کنند.
خبرنگار سی ان ان در گزارش خود اذعان کرد: همه چیز دشوار شده است، زیرا برای خرید یک خودرو به طور متوسط به 47 هزار دلار پول نیاز است. اگر شما بخواهید یک خودرو را برای مدت زمانی اجاره کنید به 28 هزار دلار پول نیاز دارید. شما با بهای بالایی روبرو می‌شوید.
خبرنگار سی ان ان گفت: در سال گذشته قیمت خودرو به میزان 12.6 درصد افزایش یافته است. قیمت خودرو‌های کار کرده هم 16.1 درصد افزایش یافته است. بهای مواد غذایی به میزان 10.1 درصد افزایش یافته است. بهای بنزین هم 48.7 درصد افزایش یافته است.

توقف معاملات در بازار سهام آمریکا
وضعیت ابهام برانگیز موجود در بازار‌های سهام آمریکا موجب شده سرمایه گذاران دست از داد و ستد بکشند و منتظر بهبود اوضاع سهام شوند.
به گزارش رویترز، وضعیت ابهام برانگیز موجود در بازار‌های سهام آمریکا که ناشی از نامشخص بودن سود اوراق بهادار، قیمت روزافزون نفت و سیاست‌های بانک مرکزی این کشور برای مقابله با تورم بی سابقه است، موجب شده سرمایه گذاران دست از داد و ستد بکشند و منتظر بهبود اوضاع سهام شوند.
سرمایه گذاران بازار بورس در آمریکا به خاطر نامشخص بودن سود اوراق قرضه‏، افزایش روزافزون قیمت نفت و سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی این کشور که در واکنش به تورم بی سابقه در چهار دهه گذشته اتخاذ شده است قادر به ارزیابی ارزش سهام نیستند و با وجود فرصت پیش آمده در پی کاهش ارزش برخی بسته‌های سهام، تصمیم گرفته اند تا بهبود اوضاع غبارآلود بازار از هر گونه داد و ستد خودداری کنند.
اکنون ارزش سهام در بازار بورس آمریکا نسبت به آغاز سال جاری میلادی کاهش یافته و این کاهش به خصوص بعد از افت 23 درصدی ارزش سهام اس اند پی 500 نسبت به مدت مشابه سال قبل رخ داده است. اما سرمایه گذاران احتمال می‌دهند ارزش سهام شاخص اس اند پی باز هم پایین بیاید.
سمیر سمانا، کارشناس ارشد راهبرد بازار سهام جهانی در مؤسسه سرمایه گذاری ولز فارگو گفت: ”تا وقتی دید سرمایه گذاران وضوح لازم را درباره چشم انداز نرخ‌ها و احتمال سودآوری سهام پیدا نکند ارزش واقعی سهام مشخص نخواهد شد. “
این مؤسسه اخیراً به مشتریان خود توصیه کرد از مخاطرات سهام گذاری احتراز کنند و پول‌های خود را بیشتر به سمت بخش‌های درآمدی ثابت ببرند.

افزایش 50 درصدی قیمت گاز در اروپا
قیمت گاز در اروپا به دنبال کاهش قابل توجه انتقال گاز روسیه برای مصرف کنندگان عمده افزایش یافت.
به گزارش آژانس خبری بلومبرگ، با کاهش شدید عرضه گاز مسکو در سراسر منطقه، اروپا شاهد بیشترین میزان افزایش هفتگی در قیمت گاز طبیعی اروپا از زمان شروع جنگ روسیه در اوکراین است.
قیمت‌های آتی پایه بازار قبل از افزایش قیمت‌ها به حدود 50 درصد، تا 8.4 درصد افزایش یافت. شرکت ایتالیایی انی، تنها نیمی از گاز درخواستی خود را از شرکت سهامی عام گازپروم در روز جمعه دریافت خواهد کرد، این در حالی است که روز قبل حدود دو سوم درخواست خود را تحویل گرفته است. یونیپر اس‌ای غول انرژی آلمان هم اعلام کرد که 60 درصد کمتر از گاز سفارشی خود به روسیه را تحویل می‌گیرد. کاهش انتقال گاز برای منطقه اروپا که درگیر تورم فزاینده و رشد اقتصادی ناچیز است، ضربه سنگینی است.

اروپا به جیره‌بندی گاز نزدیک می‌شود
نشریه اِج مارکتس در گزارشی به بحران انرژی در جهان پرداخت و نوشت اروپا به جیره بندی گاز نزدیک می‌شود.
در این گزارش به قلم آیسس آلمیدا آمده است: در طول جنگ سرد و در دهه‌های پس از آن، روسیه یک تأمین کننده پایدار گاز به اروپا بود. اما این شرایط این هفته تغییر کرد.
روسیه به تلافی آشکار حمایت اروپا از کی‌یف، عرضه گاز به اروپا را کاهش داد. جیره بندی گاز در این قاره پس از اقدام روسیه ، اکنون یک چشم انداز واقعی محسوب می‌شود.
این فشار موجب افزایش قیمت‌ها و افزایش فشار بر اقتصاد منطقه شده است و می‌تواند همبستگی اروپایی‌ها را تحت تأثیر قرار دهد. این در حالی است که رهبران اروپایی در طول سفر خود به اوکراین بر حمایت از کی‌یف تأکید کردند.
با توجه به اینکه شرکت‌های برق اروپایی مجبور به استفاده از ذخایری هستند که برای فصل زمستان در نظر گرفته شده است، کنترل‌های دولت بر روند توزیع گاز می‌تواند ظرف چند ماه آینده آغاز شود. بر اساس گزارش منتشر شده توسط شرکت وود مکنزی، اگر روسیه به طور کامل صادرات گاز خود را به اروپا قطع کند، ذخایر گاز این قاره ممکن است تا ماه ژانویه تمام شود.
کلاوس مولر، رئیس «بی نتسا» در توئیتر خود نوشت: "کاهش فعلی تحویل گاز روسیه می‌تواند همه ما - مصرف‌کنندگان و همچنین بخش صنعت - را در وضعیت بسیار جدی و بدی قرار دهد. باید از طریق صرفه جویی و ذخیره سازی گاز تا جای ممکن از این امر اجتناب کنیم. "
این فشار سیاستگذاران اقتصادی را که سعی در مهار تورم بی سابقه دارند، نگران و مشوش خواهد کرد. افزایش اضافی هزینه‌های انرژی، تلاش‌های بانک مرکزی اروپا را برای مهار افزایش قیمت‌ها با شروع افزایش نرخ بهره در ماه آینده، تضعیف می‌کند.
نگرانی‌ها در ارتباط با رشد اقتصادی نیز در حال افزایش است. مصرف کنندگان به دلیل افزایش هزینه‌های زندگی تحت فشار قرار دارند و چشم انداز سهمیه بندی انرژی و افزایش قبوض گاز می‌تواند سبب کاهش اعتماد شود. از نظر بخش بزرگ تولید در آلمان، این موضوع کمبود گاز را تشدید می‌کند.
ماسیمو دی اودواردو معاون تحقیقات گاز در مؤسسه وود مکنزی در سخنانی گفت: "حتی با در نظر گرفتن اقدامات متقابل، ممکن است نیاز به جیره بندی گاز امری اجتناب ناپذیر باشد. "


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اقتصاد آمریکا اروپا درصد افزایش یافته اقتصاد آمریکا سرمایه گذاران نشان می دهد جیره بندی گاز افزایش قیمت افزایش نرخ بانک مرکزی ارزش سهام نرخ تورم پیش بینی روز جمعه بی سابقه منتشر شد بر اساس قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۷۳۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک دی در مسیر کاهش شناوری سهم و افزایش سرمایه نقدی

در ادامه گام‌های اجرایی برنامه تحول بانک دی، ابلاغی از سوی بانک مرکزی با موضوع کاهش شناوری سهام و افزایش سرمایه نقدی، 15 درصد از سهام خزانه بانک دی به سازمان اموال و املاک کوثر واگذار می‌شود.

به گزارش پارسینه در ادامه گام های اجرایی برنامه تحول بانک دی، ابلاغی از سوی بانک مرکزی با موضوع کاهش شناوری سهام و افزایش سرمایه نقدی، طی توافق فی ما‌بین بانک‌دی و سازمان اموال و املاک کوثر به نمایندگی از بنیاد شهید و امور ایثارگران ، مقرر شد 15 درصد از سهام خزانه بانک دی، طی سه مرحله و به قیمت کارشناسی با شرایط 10 درصد نقد‏/ املاک معوض و مابقی بصورت اقساط شصت ماهه با نرخ سود ابلاغی بانک مرکزی به سازمان مذکور واگذار گردد. 

بدین منظور ارزیابی کارشناسی سهام بانک دی توسط کارشناسان رسمی در دست اقدام است که به محض حصول نتیجه، مراتب از طریق سامانه کدال اطلاع رسانی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • رشد ۲۸.۲ درصدی تسهیلات‌دهی بانک‌ها در سال ۱۴۰۲
  • چاپ تورم!
  • سهم افزایش قیمت ارز در نرخ تورم چقدر است؟ / دلایل اصلی رشد تورم در اقتصاد ایران چیست؟
  • سهم افزایش قیمت ارز در نرخ تورم چقدر است؟
  • بانک دی در مسیر کاهش شناوری سهم و افزایش سرمایه نقدی
  • کدام دانشگاه‌ها به جنبش حمایت از فلسطین پیوسته‌اند؟ | اینفوگرافیک
  • پیشتازی ترامپ در مقابل بایدن در مهمترین موضوع برای آمریکایی‌ها
  • دهه ۹۰؛ دهه‌ی «رکود، عبرت، تجربه»
  • طلا هفته معاملاتی جدید را در محدوده مثبت آغاز می‌کند؟ / شتاب بیت‌کوین با افت آمار اشتغال
  • تورم ترکیه در ماه آوریل به ۷۰ درصد رسید