Web Analytics Made Easy - Statcounter

جم، مدیر شرکت توزیع نیروی برق استان یزد با اشاره به طرح‌های ارائه شده از سوی وزارت نیرو برای مدیریت مصرف برق گفت: اگر همکاری لازم در شهرستان‌ها انجام شود، احتمال خاموشی‌های خانگی در یزد کم است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی جم در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با بیان اینکه وزارت نیرو بر لزوم برنامه ریزی و مدیریت مصرف برق به منظور جلوگیری از برق مشترکان خانگی تاکید دارد و هیچ برنامه ای برای خاموشی های خانگی ندارد، اظهار داشت: برنامه های وزارت نیرو بر سه بخش صنایع، کشاورزی و ادارات متمرکز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه تلاش ما نیز جلوگیری از خاموشی‌های خانگی است، افزود: لازمه تحقق این امر، مدیریت بار مصرف صنعت و کشاورزی است و اگر طرح‌های این حوزه به درستی اجرا نشود یا همکاری در زمینه اجرای آن وجود نداشته باشد، ممکن است به بحث خاموشی های خانگی برسیم.

جم با اشاره به سابقه همکاری صنایع یزد در زمینه مدیریت مصرف برق عنوان کرد: امسال این برنامه به صورت شهرستانی و با هماهنگی فرمانداری ها اجرا می شود و میزان مصرف صنایع هر شهرستان به فرمانداران اعلام خواهد شد.

مدیر شرکت توزیع نیروی برق استان یزد یادآور شد: هر شهرستانی که در حوزه صنعت، کشاورزی و اداری طبق برنامه عمل کند، در صورتی که ناچار به اعمال خاموشی‌های خانگی شویم، در لیست خاموشی قرار نخواهد گرفت.

وی عنوان کرد: شهرستان‌های پرمصرف که صنعت و کشاورزی آن همکاری در زمینه مدیریت مصرف نداشتند، در اولویت خاموشی قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: شرکت توزیع نیروی برق به صورت هفتگی به فرمانداران در زمینه مصرف برق به ویژه در حوزه صنعت، گزارش می دهد تا فرمانداران بتوانند برای جلوگیری از خاموشی مشترکان خانگی، مصرف سایر حوزه ها را مدیریت کنند.

جم تاکید کرد: قطعی برق در مشترکان خانگی تبعات بسیار زیادی دارد و زندگی مردم را مختل می کند اما کمترین تبعات مربوط به حوزه صنعت است و اگر صنایع بزرگ و پرمصرف، طبق برنامه زمان بندی شده، اقدام به تعطیلی و خاموشی کنند، از این شرایط حساس بدون خاموشی مشترکان خانگی عبور خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه حتی در حوزه کشاورزی نیز خاموشی‌ها اعمال می شود، تصریح کرد: البته در این زمینه نیز مشکلاتی وجود دارد که از آن جمله می توان به خرده مالک بودن کشاورزی و اختلال در نظم آبیاری و خشک شدن محصول اشاره کرد.

جم با اشاره به اینکه قرار است 35 هزار مگاوات برق در طول این چهار سال در استان یزد تولید شود، افزود: از آنجا که چرخه احداث نیروگاه طولانی است، امسال و سال آینده مشکلاتی در زمان پیک مصرف داریم اما از دو سال آینده و با وارد مدار شدن نیروگاه های جدید، مشکل برق در استان یزد برطرف خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به انجام تعمیرات در برخی نیروگاه های یزد بیان کرد: امسال 99 درصد ظرفیت تولید نیروگاه های برق استان یزد در مدار است و به همین دلیل نیز امسال وضعیت بهتری نسبت به سال گذشته داریم زیرا سال گذشته، خاموشی صنایع و حتی خاموشی های خانگی از اردیبهشت ماه آغاز شد.

گفتنی است؛ در حال حاضر در استان یزد سالانه 2 هزار مگاوات برق تولید می شود که میزان مصرف در زمان اوج نیز تقریبا همین میزان است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: خاموشی های خانگی مشترکان خانگی مدیریت مصرف خاموشی ها استان یزد مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۷۳۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف برخی خوراکی‌ها احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد

ایسنا/کرمانشاه یک متخصص تغذیه گفت: مصرف برخی خوراکی‌ها می‌تواند احتمال ابتلا به سرطان را افزایش دهد.

دکتر یحیی پاسدار با بیان اینکه مطالعات متعدد در تمام دنیا نشان داده که مصرف برخی خوراکی‌ها می‌تواند احتمال ابتلا به سرطان را تشدید کند، افزود: از جمله این خوراکی‌ها، غذاهای سرخ کردنی است، زیرا در دمای بالا روغن ها سبب تولید یک نوع ماده اسیدی می شوند که احتمال ابتلا به سرطان را تشدید می کند.

وی گفت: باقی مانده سموم در میوه‌ها و یا مصرف سبزیجاتی که در محیط‌های آلوده پرورش داده شده‌اند نیز سبب افزایش احتمال ابتلا به سرطان خواهد شد.

این متخصص تغذیه مصرف ماهی یا دیگر فرآورده‌های دریایی که در آب های آلوده و یا آب هایی که فاضلاب کارخانجات وارد آن می شود، پرورش یافته‌اند را نیز در افزایش احتمال ابتلا به سرطان موثر دانست.

پاسدار با بیان اینکه توصیه می شود از مصرف خوراکی هایی که ریسک بیماری و عوامل سرطان‌زا را افزایش می دهند پرهیز شود، گفت: در مقابل پیشنهاد می شود از مواد غذایی ضدسرطان همچون سبزیجات سالم و مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان و ویتامین«سی» استفاده شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اهدای جوایز نفیس برای کاهش ۱۵ درصدی مصرف در ۲۱ هفته
  • مصرف برخی خوراکی‌ها احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد
  • از لزوم جدیت در تفکیک زباله، تا سهم فاضلاب خانگی در آلودگی رودخانه های رشت
  • پیش بینی کاهش ناترازی برق به ۱۱ هزار مگاوات
  • مصرف برق همدان در بخش‌های مختلف انضباط یابد
  • مصرف ۳ هزار و ۸۸۵ میلیون کیلووات ساعت برق در استان همدان
  • خاموشی چاه‌های کشاورزی در رفسنجان
  • طرح تعرفه‌گذاری پلکانی گاز خانگی باید اجرایی شود/ تخصیص بی‌حساب و کتاب یارانه انرژی را متوقف کنید
  • ابتکار وزارت نیرو برای حل بحران خاموشی‌ها؛ راه‌اندازی پویش!
  • دوره آموزشی مدیریت مصرف آب ویژه دانش‌آموزان در سنندج برگزار شد