Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از بررسی طرح مدیریت داده ها و اطلاعات ملی با حضور مسئولان دستگاه های اجرایی در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد و گفت: انتخابات هیات رئیسه کمیسیون روز سه شنبه برگزار می شود.

سیداحمد رسولی نژاد در گفت و گو با ایسنا، در تشریح جلسه امروز (یکشنبه) کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در جلسه امروز کمیسیون دو دستورکار داشتیم که دستور اول ادامه بررسی «طرح مدیریت داده ها و اطلاعات ملی» با حضور مسئولان دستگاه های اجرایی ذی ربط و مرکز پژوهش های مجلس اعاده شده از شورای نگهبان بود که در این جلسه اصلاحات به عمل آمد و به تصویب رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: البته چون امروز تعداد نمایندگان حاضر در جلسه کمتر از حد نصاب بود، جلسه رای گیری را به جلسه بعد موکل کردیم.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: دستور کار بعدی بررسی «طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه صنعت» با حضور مسئولان دستگاه های اجرایی و مرکز پژوهش های مجلس بود که نمایندگانی از اداره کل تنقیح قوانین و برخی مدیران سابق و فعلی که در مجموعه اداره کل تنقیح قوانین مجلس شورای اسلامی کار می کنند حضور داشتند و گزارشی از اقدامات خود ارائه کردند.

رسولی نژاد یادآور شد: شروع قانونگذاری ما سال ۱۲۸۵ هجری شمسی بوده و در واقع ۱۱۶ سال از شروع قانونگذاری می گذرد و بسیاری از قوانین نامعتبر بوده و دیگر تاثیرگذار نیستند. امروز قوانینی که در طول این سال ها تصویب شده و موادی که مربوط به بخش صنعت بود مطرح شد و بخش معدن هم قرار شد در جلسه بعدی مطرح شود. البته برای این موضوع نیز نیاز به رای همکاران داشتیم که جلسه بعدی رای گیری انجام می شود و گزارش هر دو مورد برای صحن علنی ارائه می شود.

وی افزود: با توجه به اینکه دستور اول که اعاده شده از شورای نگهبان است، قطعا جزو موارد خارج از نوبت قرار می گیرد که پیش بینیمان این است که هفته آینده در دستور قرار گیرد. همچنین دستورکار دوم نیز بستگی به نظر هیات رئیسه دارد که در زمان مقرر در دستور قرار گیرد.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن خاطرنشان کرد: ما هر دو مورد را روز سه شنبه رای گیری خواهیم داشت و گزارش آن به صحن علنی خواهد رفت.

نماینده مردم دماوند در مورد برگزاری انتخابات هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن نیز گفت: این انتخابات در جلسه بعدی کمیسیون که روز سه شنبه ۳۱ خردادماه است، برگزار خواهد شد. زمان برگزاری انتخابات کمیسیون صنایع یکم تیرماه بود که چهارشنبه عصر می شد، لذا موظفیم اگر در همان روز امکان برگزاری جلسه نباشد در کوتاه‌ترین زمان ممکن که یک روز جلوتر می شود، انتخابات را برگزار کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: كميسيون صنايع و معادن طرح مدیریت داده ها و اطلاعات ملی شوراي نگهبان کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی روز سه شنبه هیات رئیسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۷۴۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مشکل مجوز‌های مالکان زمین «تپه سیف جاجرود» در کمیسیون اصل نود

علی خضریان در تشریح نشست کمیسیون اصل نودم قانون اساسی در خصوص تعیین تکلیف مشکل مجوز‌های مالکان زمین تپه سیف جاجرود اظهار داشت: این مجموعه صنعتی که در فاصله ۱۲۰ کیلومتری شرق تهران قرار دارد، دارای زمین‌هایی با موقعیت تجاری است که از سال ۱۳۷۵ به متقاضیان آن اختصاص یافته است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: این در حالی است که شرکت بالادستی عمران پردیس از تعیین تکلیف مالکیت این زمین‌ها با استناد به مصوبه هیأت وزیران، عدول کرده از این رو شکایتی از سوی مالکان این زمین‌ها در خصوص طرز کار دستگاه‌های دولتی به ویژه وزارت راه و شهرسازی به کمیسیون اصل نود واصل شد. 

خضریان در ادامه با اشاره به نتیجه این جلسه، بیان داشت: در این جلسه ضمن بررسی جوانب موضوع و پس از استماع مشکلات نماینده مالکان و همینطور نمایندگان وزارت راه و سازمان حفاظت محیط زیست، مقرر شد گزارشی از سوی شورای عالی محیط زیست جهت تعیین تکلیف این منطقه و لکه‌های صنعتی فاصله ۱۲۰ کیلومتری تهران ارائه شود. 

سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس این گزارش شورای معماری باید نسبت به بازنگری و جابجایی حدود مرزی شهر پردیس اعلام نظر کند و تصمیمات لازم در چارچوب کمک به تولیدکنندگان در سال ۱۴۰۳ که به شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» مزین شده است، اتخاذ شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • ۴۶۰ روز به پایان مدیریت شهری ششم باقی مانده است
  • جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی​ اعلام شد
  • قدردانی «سردار رادان» از نمایندگان مجلس
  • بررسی مشکل مجوز‌های مالکان زمین «تپه سیف جاجرود» در کمیسیون اصل نود
  • برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود
  • بررسی نقض در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی ایرادات طرح مالیات بر سوداگری
  • رضوانی عضو هیات رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد
  • نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان