Web Analytics Made Easy - Statcounter

توسعه و رفع مشکلات راه هایی روستایی کهگیلویه و بویراحمد یکی از موضوعات مهمی است که باید در دستورکار مسئولان برای ترددی آسان و بی خطر و همچنین رضایت مندی روستاییان دنبال شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی در کشور ما، به خصوص پس از انقلاب در مناطق مختلف از جمله استان‌ها، شهرها و روستاهای محروم از رشد قابل توجهی برخوردار بوده و امروزه  شاهدیم که  توجه به مناطق روستایی در حوزوه راه و عمران و ابادی دنبال می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کنار خدمات و توسعه امکانات در روستاها در کشور ما،همچنان محرومیت هایی وجود دارد و نبود امکانات لازم با توجه به رشد روزافزون تکنولوژی و زندگی مدرن شهری طی ۲ یا سه دهه گذشته باعث مهاجرت بی‌رویه و گسترده روستاییان به شهرها و مناطق حاشیه‌ای آن شده است که همین مساله نیز معضلات جامعه شهری ما رادوچندان کرده است.

در این راستا دولت‌ها برای توسعه جوامع باید به توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در حوزه‌های مختلف از جمله روستاها  بپردازند  تا راه های با ترددی بی خطر، کم هزینه و همچنین رضایت مندی شهروندان و نهایتا جلوگیری از مهاجرت ها دنبال شود.

در این رابطه نقش راه‌های ارتباطی و جاده‌ها در مناطق روستایی همواره از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و این مساله در کهگیلویه و بویراحمد باید جزو دغدغه‌های مهم مسوولان استان باشد.
 

 راههای روستایی کهگیلو یه وبویراحمد در ابعاد مختلفی نیازمند توجه و حل مشکلات هستند که می توان به خاکی بودن، عدم زیر سازی مناسب، مسدود شدن در مناطق کوهستانی و نهایتا غیر قابل دسترس شدن در ایام مختلف سال  خصوصا زمستان از جمله مشکلات آنها است.

مدیر کل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد در خصوص آخرین اقدامات برای بهسازی جاده های روستایی در گفت و گو با صبح زاگرس گفت: بنیاد مسکن با در اختیار قرار دادن قیر رایگان در روستاها عملیات بهسازی راه های روستایی را دنبال می کند.

باقری با بیان اینکه در همه نقاط کهگیلویه وبویراحمد فعالیت برای بهسازی روستاها وجود دارد، گفت: در شهرستان باشت 26 روستا داریم  6 روستا قیر رایگان در اختیار آنها قرار داده شده است و مابقی روستاها دنبال می شود، در گچساران 7 روستا عملیات بهسازی برای آسفالت دنبال می شود و در شهرستان بویراحمد مبلغ مختلفی برای توسعه راه های روستایی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: مبلغ ریالی اختصاص داده شده برای بهسازی روستاها  حدود 600 میلیارد ریال است که شش هزار و 500 تن قیر رایگان در اختیار روستاها قرار داده شده است.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۷۴۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص برخورداری گلستان از صدور اسناد مالکیت، هفت درصد بالاتر از میانگین کشوری

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان معاون عمران روستایی بنیاد مسکن گلستان با بیان اینکه شاخص برخورداری روستاهای استان در صدور سند مالکیت روستایی ۶۹ درصد است افزود: تاکنون ۱۱۴ هزار جلد سند مالکیت روستایی و شهری در گلستان صادر شده‌است. ولی اللهی افزود : گلستان در شاخص برخورداری از صدور اسناد مالکیت، هفت درصد از میانگین کشوری بالاتر قرار دارد. وی ادامه داد: تعداد ۶۰۶ روستا و ۱۷ شهر استان گلستان تحت مالکیت بنیاد علوی است و امیدواریم با انعقاد تفاهم‌نامه انجام شده بین بنیاد مسکن و بنیاد علوی، در آینده نزدیک شاهد صدور اسناد مالکیت سایر روستاهای استان باشیم. ولی‌ اللهی گفت: تثبیت مالکیت ، استفاده از اسناد بعنوان وثیقه بانکی و ارزش افزوده املاک از مزایای صدور سند مالکیت است.

دیگر خبرها

  • مشکلات مالکیت اراضی آبپخش حل شود
  • پرداخت تسهیلات مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد به ۶۲ درصد رسید
  • کهگیلویه و بویراحمد از معضل خودکشی رنج می‌برد
  • با احداث سد آبریز، زنان و دختران کهگیلویه برای گوجه چینی به دیگر استانها نخواهند رفت
  • شاخص برخورداری گلستان از صدور اسناد مالکیت، هفت درصد بالاتر از میانگین کشوری
  • ۱۶ روستای هدف گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد
  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • آغاز کوچ عشایر به مناطق ییلاقی کهگیلویه و بویراحمد
  • روستاها آغازگر جهش تولید با مشارکت مردم هستند
  • لزوم استفاده از ظرفیت بنیاد مسکن در اجرای طرح‌های مسکن روستایی