Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس زاده در نشست کارگروه انتقال صنایع آلاینده ماده ۱۴ قانون هوای پاک، گفت: با اعلام آلاینده بودن یک واحد صنعتی از سوی متولیان، واحد شناسایی شده باید در درجه اول نسبت به حل مسئله اقدام کند؛ در غیر این صورت دستگاه‌های نظارتی نسبت به اخطار و پلمب واحد متخلف اقدام خواهند کرد.

او گفت: صنایعی که در داخل محدوده مسکونی آلودگی ایجاد می‌کنند در اولین فرصت با روش‌های جایگزین میزان آلودگی را کاهش دهند و این روش‌ها را می‌توانند از واحد‌های موفق در این حوزه الگوبرداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباس زاده گفت: مدیران صنایع آلاینده در حریم شهری طرح استفاده از روش‌های جایگزین برای کاهش آلودگی را ارائه دهند در غیر این صورت نسبت به انتقال این واحد‌ها تصمیم‌گیری می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: براساس قانون هوای پاک وظیفه داریم منشأ آلودگی را در محدوده مسکونی پالایش و شناسایی کنیم و زمانی تصمیم به انتقال آن بگیریم که راهی برای کاهش منشأ آلودگی وجود نداشته باشد.

او گفت: صنایعی که آلودگی آن‌ها فقط از طریق انتقال امکان‌پذیر باشد باید در طرح انتقال قرار گیرند تا سلامت مردم به مخاطره نیفتد.

عباس زاده گفت: با شناسایی صنایع آلاینده ابتدا باید بررسی‌های کامل برای رفع آلودگی با توجه به پیشرفت علم و فناوری صورت گیرد و انتقال صنایع در تصمیم آخر باشد.

معاون استاندار گفت: برای برخی واحد‌ها که عملیات شهرسازی باعث تداخل حریم شده طبق قانون باید تسهیلات مورد نیاز سرمایه‌گذار برای انتقال واحد فراهم شود که دستگاه‌های متولی با حساسیت کامل باید این موضوعات را مورد بررسی قرار دهند.

او گفت: سلامت مردم مهم است که باید با حساسیت هم دنبال شود، اما نباید بررسی اشتباه سبب ضربه به صنایع و تولید شود.

 موضوع انتقال ۱۰ واحد آلاینده در این کارگروه مطرح شد که برای هشت واحد استفاده از روش‌های جایگزین و برای ۲ واحد انتقال از محل تصمیم گیری شد که از این واحدها، پنج واحد مربوط به بیرجند و پنج مورد مربوط به شهرستان‌های طبس، نهبندان و قاین است.

چهار کشتارگاه، سه کارخانه آسفالت و سه شن‌شویی به عنوان صنایع آلاینده مطرح در کارگروه انتقال صنایع آلاینده ماده ۱۴ قانون هوای پاک خراسان جنوبی مورد بررسی و تصمیم‌گیری قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محدوده مسکونی هوای پاک صنایع آلاینده واحد ها روش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۷۴۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام هشدار نارنجی بارندگی در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️   ایرج مصطفوی گفت: فعالیت سامانه بارشی از پنج شنبه تا شنبه هفته پیش رو ، بخصوص از اواخر وقت جمعه ، سبب بارش باران گاهی رگبار و رعدوبرق و احتمال تگرگ و مه آلودگی، در غالب نقاط، وزش بادشدید و کاهش دما بین ۳ تا ۵ درجه  می شود .

بر اساس هشدار  نارنجی هواشناسی، بارش‌های رگباری سبب جاری شدن رواناب و سیلاب نقطه ای، مه آلودگی، یخبندان و کاهش دید و اختلال تردد خواهد شد.
باتوجه به این هشدار هواشناسی، کنترل و لایروبی شبکه‌های آبراه ها‌ی استان و لایروبی جوی‌ها، پاک سازی دهانه پل‌ها، عدم صعود به ارتفاعات و نواحی کوهستانی، اجتناب از اسکان چادر‌های مسافرتی در بستر و اطراف مسیل‌ها و احتیاط در گذر از حاشیه رودخانه‌ها و عدم چرای دام در نواحی مرتفع و نیز خودداری از قرار گرفتن و پارک خودرو زیر ساختمان‌های در حال ساخت و سازه‌های نا ایمن و مراقبت از گلخانه‌ها توصیه می‌شود.

دیگر خبرها

  • گام ستاد اقلیم و محیط زیست برای رسیدن به الگوی کاهش آلایندگی در نیروگاه‌ها و صنایع بزرگ
  • ۲ واحد شن و ماسه متخلف در یزد پلمب شدند
  • پلمب دو واحد شن و ماسه در یزد
  • طرح ویژه پلیس برای کاهش مرگ موتورسواران و عابران پیاده
  • آلودگی هوای اصفهان، دغدغه مدیریت استان و مدیران ارشد کشور است
  • اعلام هشدار نارنجی بارندگی در استان سمنان
  • نقش حمل‌ونقل عمومی در کاهش ترافیک کلان‌شهر مشهد
  • نقش حمل‌ونقل عمومی در کاهش ترافیک کلان‌شهرها
  • ۲۵ فقره سرقت موفق از خطوط لوله نفت در سال ۱۴۰۲
  • لزوم تبعیت و الگوبرداری از شهید مطهری در جهاد تبیین