Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار قزوین گفت: با توجه به شرایط سخت تولید و مصرف برق در فصل گرما برق واحدهای تجاری و مسکونی پرمصرف باید قطع شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، محمدمهدی اعلایی عصر امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان قزوین که در سالن اجتماعات شهید مسعود امامی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به شرایط سخت تولید و مصرف برق در فصل گرما برق واحدهای تجاری و مسکونی پرمصرف باید قطع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: اگر مصرف بی‌رویه برق در حوزه‌های خانگی و تجاری را رها کنیم، برای تامین برق کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی دچار مشکل می‌شویم که پیامد آن کمبود کالا و محصول در بازار و افزایش تورم و گرانی است که معیشت جامعه را دچار مشکل می‌کند. بنابراین از همه ابزارهایمان باید برای نهادینه‌سازی صرفه‌جویی در برق بهره بگیریم تا صنعت و تولید گرفتار رکود نشود.

اعلایی در ادامه به ثمرات سفر ریاست‌ جمهوری به استان قزوین و تأثیر آن بر فعالیت‌های اقتصادی بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: در این سفر در نهایت 11 هزار میلیارد تومان اعتبار و بودجه برای تکمیل پروژه‌های عمرانی به استان قزوین تخصیص یافت که اتمام بعضی از این پروژه‌ها مثل منطقه ویژه گردشگری تاکستان می‌تواند منجر به بهبود وضعیت اقتصادی استان در حوزه‌هایی مانند اشتغال‌زایی و سرمایه‌گذاری شود.

وی ادامه داد: همچنین از اعتبارات مصوب سفر رئیس‌ جمهور برای اجرای طرح‌های مطالعاتی پروژه راه‌آهن قزوین به قم و همچنین متروی قزوین به هشتگرد استفاده خواهد شد. ضمن اینکه ساخت شهرک‌های انرژی و تولید محتوا هم در این سفر مصوب شد که احداث آنها می‌تواند توان موتور اقتصادی استان برای پیشرفت و توسعه را چند برابر کند که امیدواریم روند ساختن این شهرک‌های راهبردی هر چه زودتر آغاز شود.

برق 103 اداره و بانک در مشهد قطع شدوضعیت پایداری شبکه برق امسال با سال گذشته قابل مقایسه نیستقطعی برق دغدغه این روزهای واحدهای تولیدی در خوزستان

رئیس شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان قزوین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به کمبودهای شبکه حمل و‌ نقل باری استان برای باربری صادراتی و ترانزیتی در استان قزوین گفت: با توجه به محدودیت‌های موجود این شبکه باید بازرگانان و تجار ما بتوانند در صورت ضرورت از کامیون‌ها و کامیونت های باربر خارجی برای انتقال بار و کالای صادراتی خود بهره بگیرند.

اعلایی افزود: مجوزهای حمل‌ونقل کالاهای صادراتی و وارداتی باید بدون هیچ‌گونه انحصاری و بر مبنای نیاز تجاری استان قزوین صادر شود و جلوی هر گونه انحصارطلبی در این بخش گرفته شود. انتظار من از مسئولان و متولیان این حوزه‌ این است که با دیدگاه باز عمل کنند تا شاهد روان‌سازی در بخش ترانزیت کالا باشیم.

انتهای پیام/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت نیرو حامل های انرژی استانداری قزوین وزارت نیرو حامل های انرژی استانداری قزوین استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۷۴۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبه شورای عالی انرژی درباره ممنوعیت تبلیغ کولرهای پرمصرف

مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) از مصوبه شورای عالی انرژی برای ممنوعیت تبلیغ کولرهای پرمصرف خبر داد.

به گزارش مشرق، مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران با اشاره به مصوبه شورای عالی انرژی افزود: این مصوبه وظیفه ممنوع کردن تبلیغ کالاهای با مصرف انرژی بالا و فاقد سازگاری لازم با اقلیم‌های مختلف کشور را برعهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گذاشته تا این وزارتخانه با همکاری دستگاههای ذیربط به ویژه سازمان صداوسیما اقدام های لازم را برای ممنوعیت تبلیغ این گونه کالاها براساس پیشنهاد وزارتخانه‌های نفت و نیرو و هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت به عمل آورد.

وی با اشاره به ممنوعیت تبلیغ این نوع کولرها در مناطق عادی و معتدل که بر اساس مصوبه شورای عالی انرژی و در مذاکره با صداوسیما حاصل شده و ٨٠ درصد مناطق کشور را شامل می‌شود، گفت: استفاده از کولرهای گازی در مناطق معتدل کشور منجر به افزایش مصرف برق بیش از الگوی مناطق عادی و صدور قبض برق سنگین خواهد شد.

مجموعه وزارت نیرو و صنعت برق باهدف مدیریت بهتر مصرف برق در کشور، مناطق مختلفی برای مصرف تعریف کرده‌اند که براساس آن مناطق با هوای معتدل‌تر مثل تهران در ردیف مناطق عادی و سایر مناطق شامل گرمسیری یک و گرمسیری با شدت بیشتر تقسیم شده‌اند.

بر این اساس استفاده از کولرگازی برای مناطق عادی مناسب ارزیابی نمی‌شود و صنعت برق به مردم ساکن در این مناطق توصیه کرده از کولر آبی در فصل گرم استفاده کنند تا مشمول هزینه‌های بالاتر نشوند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی استان زنجان به ۶۷ درصد می رسد
  • تخریب کامل ۳۸۹ واحد مسکونی و تجاری در آتش‌سوزی شفت
  • جوجه ریزی ۴ میلیون و ۳۸۰ هزار قطعه‌ای در استان قزوین
  • راه اندازی دفتر تجاری اتاق بازرگانی قزوین در اقلیم کردستان عراق
  • قول وزیر نیرو برای رها کردن بخش دیگری از حق آبه قزوین از سد طالقان
  • آتش سوزی ۲ واحد تجاری و مسکونی در گیلان
  • حریق یک واحد تجاری و یک واحد مسکونی در ۲ شهرستان گیلان
  • مصوبه شورای عالی انرژی درباره ممنوعیت تبلیغ کولرهای پرمصرف
  • ببینید | قیمت‌های عجیب واحدهای مسکونی در افغانستان
  • خسارت‌دیدگان خواستار نقشه‌برداری پلاک به پلاک هستند/ آواربرداری پس از تعیین حدود اربعه