Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@19:09:12 GMT

خط انتقال حیات

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۷۵۱۲۵

ایسنا/کردستان خط انتقال آب از سامانه سد آزاد به تصفیه خانه سنندج، پایانی بر تمام دلشوره ها و نگرانی ها در تامین آب شرب شهروندان سنندج در افقی بلند مدت است این را استاندار کردستان در بازدید از خط انتقال آب از سامانه سد آزاد به تصفیه خانه سنندج گفت.

استاندار کردستان روند پیشرفت اجرای پروژه عالی است و آنگونه که از گزارش های پیمانکار، میزان حفاری و طول لوله گذاری هویداست؛ خط انتقال سامانه سد آزاد به تصفیه خانه شماره دو سنندج تا پایان مرداد ماه امسال به بهره برداری می رسد و نگرانی های شهروندان سنندجی از کمبود آب شرب تا افق بلند مدت سال ۱۴۲۵پایان می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 اسماعیل زارعی کوشا، برای رسانه ها تشریح کرد که از منظر اجرایی پروژه هیچ مشکلی ندارد و تاکنون از مجموع ۲۷ کیلومتر خطوط لوله انتقال ۲۴ کیلومتر انجام و ۱۴.۵ کیلومتر نیز لوله گذاری شده است.
نماینده عالی دولت با اعلام اینکه هم اکنون به طول ۴.۵ کیلومتر لوله در مسیر پروژه دپو وآماده لوله گذاری است؛افزود:«دولت برای اجرای پروژه از آغاز تاکنون نگاه ویژه ای داشته است و ما نیز برای تامین اعتبار و خرید لوله پیگیر هستیم»
او با شتاب بخشی عملیات اجرایی پروژه درسال جاری توضیح داد که پیشرفت فیزیکی پروژه تا پایان سال گذشته ۳۵درصد ثبت وگزارش شده بود؛اما دراین سه ماه نزدیک به ۳۰ درصد رشد فیزیکی داشته است که نشان از تلاش پیمانکار و اهتمام دولت برای اتمام سریع خط انتقال آب ازسامانه سد آزاد به تصفیه خانه سنندج است.
به گزارش استاندار کردستان، تاکنون برای اجرای این پروژه مهم ۳۵۰میلیاردتومان اعتبار هزینه شده است وبرای اتمام کار ۳۰۰ میلیاردتومان دیگراعتبار نیاز است.
زارعی کوشا درتشریح بحث تامین اعتبار نیزتصریح کردکه دردوهفته گذشته با وزیر نیرو پیرامون این پروژه گفت و گو کرده است و قول تامین اعتبار را از محل منابع وزارت نیرو گرفته است.
او با اعلام اینکه مازاد بر تامین اعتبار وزارت نیرو، اعتباری نیزازطریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی، پیگیری ومکاتبه های پرداخت آن انجام شده است؛افزود:درطراحی نقشه های این پروژه،روستاهای مسیر خط انتقال نیز از نعمت آب بهره مند می شوند.
 استاندار کردستان از همراهی و همدلی ساکنان روستاهای در مسیر طرح نیز به نیکویی سخن گفت وافزود: در مسیر اجرای این پروژه مهم ملی با این مشخصات فنی و شرایط توپوگرافی، روستاییان برای تامین آب شرب مردمان سنندج  پیمانکار پروژه را با توافق واگذاری زمین های اراضی وصبوری دراجرای پروژه همراهی کردند.
آنگونه که مدیرعامل شرکت آب منطقه ای به استاندار کردستان گزارش داد این طرح با هدف ارتقای کمی و کیفی آب شرب سنندج و اطمینان پذیری در تامین نیاز شهری با اجرای انتقال آب از میانه مسیر خروجی تونل میانی و مخزن ۱۰هزارمترمکعبی ایستگاه پمپاژ اصلی سامانه آزاد به تصفیه خانه شهر سنندج اجرا می شود.
به گفته آرش آریانژاد در این طرح با انتقال ۵۷ میلیون مترمکعب در سال، امکان تامین نیاز آب شهری بیش از ۷۰۰ هزار نفر در سال وساکنان روستای در مسیر پروژه تامین می شود.
تراز سد آب وحدت یا همان قشلاق که به دلیل استمرار پدیده خشکسالی به پایین ترازحد نرمال رسیده بود، مسئولان چاره اندیشیدند ونقشه ای برای افق تامین آب سنندج ازمحل خط انتقال از سامانه سد آزد ترسیم کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی سامانه سد آزاد به تصفیه خانه استاندار کردستان تامین اعتبار انتقال آب خط انتقال آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۷۵۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت اجرای تفکیک زباله در کردستان

 اقبال حمیدی در آخرین روز از هفته زمین پاک در نشستی تخصصی با شهردار سنندج و مدیرکل امور شهری استانداری کردستان بیان کرد: تفکیک از مبدا زباله باید در اولویت مدیریت پسماند شهرداری قرار گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان اظهار کرد: بحث تفکیک زباله جزو مطالبات اصلی ما است که اگر این مسئله صورت نگیرد تعداد سگ‌های ولگرد نیز روزبه‌روز افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: در شهر‌های کردستان بحث تفکیک از مبدا زباله نهادینه نشده است و زباله‌تر و خشک با یکدیگر دفع شده است که موجب ایجاد مشکلاتی همچون افزایش بیماری‌ها می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان ادامه داد: سایر استان‌های کشور به این مسئله پرداختند و جلوتر از ما هستند و کمتر درگیر مشکلات زیست‌محیطی می‌شوند.

حمیدی تاکید کرد: لازم است که شهرداری سنندج هرچه سریع‌تر نسبت به تفکیک از مبدا زباله اقدام کنند و برای آن برنامه داشته باشند.

شهردار سنندج نیز در این نشست با ارائه آمار و عملکرد کاری شهرداری در این مدت؛ خاطرنشان کرد: امور زیست محیطی شهری از اولویت کاری ماست.

انور رشیدی گفت: گسترش فضای سبز، پویش سنندج سبز، غرض ۴۰ هزار اصله نهال در نقاط مختلف شهر در سال ۱۴۰۲ و ایجاد زیر ساخت‌های زیست محیطی از مهمترین برنامه‌های شهرداری سنندج بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • افغانستان حقابه را می دهد؟
  • اقدام به موقع پلیس جان ۲ نفر را در سنندج نجات داد
  • ضرورت اجرای تفکیک زباله در کردستان
  • تامین زمین از مولفه‌های مهم در اجرای طرح نهضت ملی مسکن
  • نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج افتتاح شد
  • ضرورت بازنگری حریم عمارت خسروآباد سنندج
  • مهمترین فاکتورها برای تهیه لوله گازی چیست ؟
  • تامین نیاز آبی ۴ شهر و ۳۷ روستا در بستک
  • تجلیل از پهلوانان و پیشکسوتان ورزش پهلوانی در سنندج
  • برپایی نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج