Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@22:35:57 GMT

۶۰ موکب از خوزستان در اربعین به عراق اعزام می‌شوند

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۷۵۲۵۵

۶۰ موکب از خوزستان در اربعین به عراق اعزام می‌شوند

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات و مسئول کمیته مشارکت‌های مردمی و اسکان اربعین استان خوزستان گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده ۶۰ موکب توانمند از استان خوزستان برای خدمت‌رسانی در ایام اربعین به کشور عراق اعزام خواهند شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرمشهر ، حجت الاسلام سیدمحمود موسوی امروز در گردهمایی مدیران مواکب اربعین حسینی در شلمچه به تشکیل 13 کمیته کاری در استان خوزستان برای برگزاری و استقبال از زائران اربعین در امسال اشاره کرد و اظهار داشت: 400موکب از میدان مقاومت تا نقطه صفرمری در شلمچه خرمشهر و 300 موکب در چذابه فعالیت خواهند کرد و سایر مواکب در مسیرهای ورودی به استان مستقر می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موسوی افزود: با توجه به گرمای هوا و پیش‌بینی تردد پنج تا 6 میلیون زائر ایرانی و خارجی نیاز است تا موکب‌داران پروتکل‌های جدیدی برای پذیرایی و استقبال از زائران داشته باشند.

وی با اشاره به عقب‌ماندگی ساخت‌وساز سازه‌های مواکب حسینی در شلمچه نسبت به مرز چذابه اظهار داشت: محل استقرار مواکب بر اساس مصوبه استانی در مکان‌های قبلی در شلمچه جانمایی شده است و با تعیین مشاور و بر اساس طرح جامع پایانه زمین با 20 سال پروانه موکب به صورت ثبتی به مواکب‌داران واگذار خواهد شد.

مسئول کمیته مشارکت‌های مردمی و اسکان اربعین خوزستان به واگذاری زمین به استان‌های معین برای ساخت 6 مجتمع برای زائران در استان اشاره کرد و افزود: متاسفانه استان‌های معین به دلیل مشکل مالی هنوز نتوانسته‌اند این مجتمع‌ها را که برای اقامه نماز، استراحت و پذیرایی از زائران است، بسازند.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات خوزستان استقرار روحانی و مبلغ دینی در مواکب اربعین حسینی در گذرگاه‌های مرزی چذابه و شلمچه را مورد تاکید قرار داد و افزود: موکب‌داران با توجه به گرمای هوای و احتمال بروز حادثه حتما خدام موکب را بیمه کنند.

در ادامه این گردهمایی رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات آبادان گفت: مواکب حسینی یک ظرفیت خوب برای خدمت رسانی و کار جهادی هستند که نمونه بارز آن در سیل سال 98 و حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان به خوبی نمایان شد.

کشف پیکر مطهر دو شهید دفاع مقدس در شلمچه+فیلم عملیات اجرایی احداث زائرسرای استان کرمان در مرز شلمچه از ماه آینده آغاز می‌شود آیت‌الله رئیسی در شلمچه: پیگیر بازگشایی مرز برای ایام اربعین هستیم

آمادگی 950 موکب برای خدمت رسانی به زائران اربعین در خوزستان

مکی یازع اظهار داشت:در حادثه متروپل آبادن همه امکانات مواکب شهرستان آبادان برای خدمات رسانی به گروه‌های امدادی و خدماتی همانند اربعین به‌کار گرفته شد و در پشتیبانی و خدمات رسانی بویژه تامین آب کمبودی احساس نشد.

وی افزود: در اربعین سال جاری 950 موکب برای خدمت رسانی به زائران از مبادی ورودی استان خوزستان تا نقاط صفر مرزی در 2 گذرگاه مرزی چذابه و شلمچه مستقر خواهند شد.

وی با تاکید بر خدمات رسانی به زائران اربعین به ویژه زائران اتباع خارجی از جمله زائران پاکستانی و افغانستانی افزود: این زائران با سختی خود را به شلمچه می‌رسانند و نیاز است تا به خوبی از آنها پذیرایی شود.

یازع افزود: باید خالصانه به این زایران اربعین حسینی خدمت کرد و خدمت به این زایران یک توفیق الهی است.

در این نشست مدیران موکب خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی در شلمچه خواستار تعیین تکلیف وضعیت واگذاری زمین برای احداث مکان‌های دائم مواکب، صدور کارت برای خدام و موکب داران، تامین مکان برای نگهداری یخ و آب و ایجاد فضای سبز در مسیر اربعین حسینی در شلمچه شدند.

در این نشست تامین زیرساخت‌های بهداشتی، رعایت بهداشت در محل پخت و پز غذا و محل‌های توزیع آن با توجه به گرمای هوا و به منظور جلوگیری از بیماری‌های روده‌ای مورد تاکید قرار گرفت.

در این گردهمایی ائمه جمعه آبادان و خرمشهر نیز حضور داشتند.

بر اساس تقویم رسمی کشور 26 شهریور برابر با 20 صفر 1444 هجری شمشی اربعین حسینی است.

مرز بین‌المللی شلمچه در 15 کیلومتری غرب خرمشهر و 20 کیلومتری بصره عراق قرار دارد.

مرزهای شلمچه و چذابه 2 گذرگاه تردد زائران اربعین حسینی در خوزستان هستند.

انتهای پیام /331/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: برای خدمت رسانی اربعین حسینی رسانی به زائران حسینی در شلمچه زائران اربعین استان خوزستان خدمات رسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۷۵۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات اعزام زائران حج تمتع منطقه کاشان اعلام شد

رئیس اداره حج و زیارت کاشان در همایش متمرکز زائران حج تمتع منطقه کاشان جزئیات این سفر را تشریح کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، همایش متمرکز زائران حج تمتع منطقه کاشان با حضور زائران، حمیدرضا بهروری‌فر رئیس اداره حج و زیارت، مدیران کاروان‌ها، عوامل اجرایی کاروان‌های حج تمتع منطقه کاشان و دیکر مسئولان برگزار شد.

حمیدرضا بهروزی‌فر صبح امروز در همایش زائران حج تمتع منطقه کاشان، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن شهادت امام صادق(ع) اظهار داشت: جلسات آموزشی زائران از روزهای گذشته آغاز شده و اقدامات مختلف برای اعزام زائران انجام شده است.

وی با بیان اینکه امسال شاهد این هستیم که از منطقه کاشان، 885 زائر به همراه کادر عوامل اجرایی و فرهنگی عازم کشور عربستان می‌شوند، افزود: 840 نفر زائر، 26 نفر عوامل کاروان، هفت نفر عوامل مجموعه در ماموریت سفر حج هستند و 10 نفر نیز به عنوان عوامل آشپزخانه مرکزی در خدمت زائران هستند.

رئیس اداره حج و زیارت کاشان ابراز داشت: مجموعه کاشان با یک نفر مسئول و هفت نفر  در یک هتل مستقر بوده و مدیریت آن هتل را بر عهده می‌گیرند و به زائران تهران، خوزستان و کاشان خدمت‌رسانی می‌کنند و ظرفیت آن هتل بیش از یک هزار نفر است.

وی با بیان اینکه تعداد کاروان‌های کاشان 6 کاروان شامل سه مدینه قبل و سه مدینه بعد هستند، گفت: امسال نسبت به سال‌های گذشته اعزام زائران از منطقه کاشان افزایش پیدا کرد به نحوی که از این کاروان‌ها یک کاروان به آران و بیدگل و مابقی به کاشان اختصاص یافت.

بهروزی‌فر با بیان اینکه 54 درصد از زائران خانم‌هاست، تصریح کرد: میانگین سنی زائران در کاشان 57 سال است به نحوی که کمترین زائر کاشانی 17 سال سن از بانوان و مسن‌ترین زائر نیز 90 سال سن بوده که تنها زائر از خانواده معظم شهدا در میان زائران است.

وی ضمن تاکید بر مردمی‌سازی فرآیند حج و زیارت تاکید کرد: 220 نفر از ظرفیت عوامل کاهش پیدا کرد و به نسبت آن به زائران اضافه شد و این کاهش عوامل با طرح‌هایی مشارکت زائران در انجام برنامه‌های اجرایی میسر شد.

رئیس اداره حج و زیارت کاشان افزود: امسال سعی شد هتل‌ها با ظرفیت بالاتر و کیفیت مطلوب‌تر باشد و سرانه اسکان زائران ما چهار متر مربع پیش‌بینی شده است و اتاق‌های سه و چهار نفره برای زائران پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه در سرزمین عرفات 120 سانتی‌متر مربع و در سرزمین منا 80 سانتی‌متر مربع سرانه اسکان پیش‌بینی شده است، ابراز داشت: امسال در صورت امکان برای حمل و نقل ریلی نیز پیش‌بینی شده است و امیدواریم با ایجاد شرایط فاصله بین مکه و مدینه با استفاده از حمل و نقل ریلی امکلن‌پذیر باشد.

همایش روز شوراهای خراسان جنوبی برگزار شد

بهروزی‌فر با بیان اینکه 380 نفر کادر درمان در هتل‌ها و دو بیمارستان در مکه و مدینه به ارائه خدمات می‌پردازند، گفت: از سوی دیگر بر اساس صرفه‌جویی صورت گرفته هزینه‌های ارزی ما نسبت به سال گذشته کاهش افزایش یافته اما به دلیل تفاوت نرخ ارز باعث شده است که شاهد کاهش قیمت سفر نباشیم.

انتهای پیام/801/.

دیگر خبرها

  • جزئیات اعزام زائران حج تمتع منطقه کاشان اعلام شد
  • پیشنهاد استاندار خوز‌ستان برای صدور گذرنامه اتباع ‌در اربعین
  • دولت سیزدهم طلسم بهره‌ برداری از خط ریلی شلمچه-بصره را می شکند؟
  • ۴۰هکتاربه پارکینگ شلمچه افزوده شد/پیشرفت۸۰درصدی مخزن آب شرب چذابه
  • تعیین مرز چذابه برای تردد اتباع خارجی در ایام اربعین حسینی
  • تردد اتباع خارجی در مراسم اربعین از چذابه خواهد بود
  • مواکب کوچک اربعین ساماندهی می‌شود
  • ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی/ روان سازی امور گمرکی زائران اربعین حسینی
  • دولت سیزدهم طلسم بهره‌برداری از خط ریلی شلمچه-بصره را می شکند؟
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین