Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، دومین نشست «هم اندیشی ماموستایان منطقه لهون» امروز در داریان شهرستان پاوه برگزار شد.

در این نشست، ماموستا ملا احمد مبارکشاهی؛ امام جمعه نودشه اظهار داشت: هدف از این نشست‌ها که در روستاهای منطقه برگزار می شود اولا دیدار و تقویت روحی برای ماموستایان است و دوم بیان مشکلات قشر روحانیون و طلاب اهل سنت و ارائه راهکارهای مناسب برای رفع مشکلات موجود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



امام جمعه نودشه ادامه داد: غرب کشور و کردستان و هورامانات، با وجود جریانهای سیاسی و فکری دارای ویژگی خاصی است که این ویژگی در سایر مناطق اهل سنت کشور وجود ندارد، بنابراین علمای دینی می بایست به گونه‌ای عمل کنند که جایگاه خود را بتوانند به خوبی حفظ کنند.

ماموستا مبارکشاهی عنوان داشت: چون علما از منظر دینی مبلغ و نقش پیشرو و رهبری در مسایل دینی را دارند و باید در غم و شادی، رفع مشکلات جامعه در حد توان خود صدر نشین مجلس و محفل باشند.

امام جمعه شهر نودشه افزود: برابر تحقیقات و بررسی های انجام شده توسط کارشناسان هیچ ملتی در جوامع بشری وجود ندارد که بدون دیانت باشد و برای نمونه در بریتانیا تنها ۵ درصد مردم گرفته اند که اصلاً دیانت ندارند و بقیه به یکی از ادیان الهی اعتقاد دارند و ۷۰ درصد مردم به کلیسا می روند و۹۰ درصد جمعیت آمریکا مسیحی هستند و آنچه مسلم است نهاد مسجد از منظر دینی و اجتماعی با قدمت ۱۴۰۰ساله که مدیریت آن به دست علمای دینی بوده و انتظارات زیادی متوجه آنان است.

ماموستا مبارکشاهی تصریح کرد: هیچ کس نیست که با نهاد مهم یعنی مسجد سرو کار نداشته باشد، به همین خاطر کسی نیست که با علما ارتباط نداشته باشد و در این راستا علمای دینی باید برای جایگاهی که خداوند به آنان از فضل خود عطا فرموده ارزش و احترام قائل باشند زیرا پیامبر اکرم (ص) در این باره می فرمایند: «مَن يُرِدِ اللّه ُ بِهِ خَيرا يُفَقِّههُ فِي الدّينِ» یعنی اینکه هرگاه خداوند خواستار خير براى كسى باشد او را عالم دين مى كند بنابراین ماموستایان عزیز باید به استناد آیات قرآن دعوت دینی را با حجت قوی و دلایل روشن و دانش و بینش و درک و فهم صحیح محور حرکت خود قرار دهند.

در ادامه این نشست، ماموستا کیوان مردای؛ امام جمعه داریان ضمن تشکر از حضور علما در روستای داریان گفت: ما باید ارزش و احترام خود را بدانیم و بر این نعمت الهی که رسالت دعوت الی الله است، شکرگزار خداوند متعال باشیم.

 وی برگزاری این جلسات را بسیار ضروری و مفید دانسته و آن را نشانه احترام به ماموستایان در روستاها دانست.

امام جمعه داریان  بصیرت را همان متخلق به اخلاق پیامبر اکرم (ص) دانست و گفت: یکی از بهترین راهکارهای جدید برای تبلیغ و دعوت دینی فضای مجازی است و باید برای تبلیغ دین از جان و مال خود هزینه کرد تا حق شکرگزاری را بجا آورد.

در این نشست هر کدام از ماموستایان حاضر در جلسه به ارائه دیدگاههای خود در رابطه با موضوع جلسه پرداختند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: هم اندیشی علمای دینی امام جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۷۵۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علما حافظان مرزهای دینی هستند

امام جمعه موقت بیرجند در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن گرامیداشت روز معلم گفت: علما راستین کسانی هستندکه به میدان می‌آیند و تا پای جان با بیان و قلمشان از دین حفاظت می‌کنند و جامعه را نجات می‌دهد.

حجت الاسلام نوفرستی با بیان اینکه علامه مطهری، نیز در آن شرایطی که تعریف‌های نادرست از دین می‌شد با بیان و قلمش دین را محافظت کرد و تمام کتاب هایش مورد تایید است گفت: معلمان و اساتید باید این شخصیت بزرگ را الگو خود قرار هند.

وی با اشاره به روز کارگر نیز گفت: هرکسی که اهل کار و تلاش باشد نتیجه آن را می‌بیند.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه امسال سال تولید و جهش تولید با مشارکت مردم است به نقش کارگران و کارفرمایان در این جهاد تاکید کرد.

حجت الاسلام نوفرستی در بخش دیگری از خطبه‌ها در خصوص وعده صادق نیز گفت: ایران با زدن موشک به اسرائیل توانست قدرت و جسارت اسلام و ایران را نشان دهد که با این اقدام شهامت در دل ملت‌ها ایجاد و قوت قلب مسلمانان شد.

وی افزود: در آینده خواهیم دید که مظلومان بیدار خواهند شد و به مقابله با مستکبران خواهند پرداخت.

حجت الاسلام نوفرستی با اشاره به سفر رییس جمهور به پاکستان و گفت: سفر رئیس جمهور به پاکستان نیز اتفاق خوبی را رقم خواهد زد و حضور رییس جمهور در پاکستان نیز در مقابله تحرکات تروریست‌ها نقش موثری خواهد داشت.

وی درخصوص موضوع حجاب با بیان اینکه این روز‌ها اقداماتی توسط نیرو‌های انتظامی و قوه قضائیه صورت می‌گیرد، افزود: قطعا موضوع حجاب و ناهنجاری‌ها باید از سوی نیروی انتظامی دنبال شود و باید حتما باید در این موضوع دقت داشته باشند همانطور که رهبر انقلاب بیان کردند.

حجت الاسلام نوفرستی به نقش زن مسلمان و مومن در جامعه اشاره کرد و گفت: زنان مسلمان با حجاب و عفت شان افتخارات زیادی کسب کردند و به دشمنان نشان دادند که با حجاب هم می‌شود به موفقیت‌های زیادی برسند.

در پایان مراسم نماز جمعه از ۳ کارگر به مناسبت هفته کار و کارگر و تعدادی از کارکنان نیروی انتظامی که در زمینه طرح نور فعالیت داشتند تقدیر و تشکر به عمل آمد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • شوراها، از مهمترین مظاهر مردمی سازی حکمرانی در نظام مردم سالاری دینی
  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند
  • فیلم سینمایی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود/ برگزاری نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان
  • نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان آبان ماه برگزار می‌شود
  • اکران مردمی آپاراتچی در اصفهان با حضور عوامل فیلم
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 
  • اولین گردهمایی ائمه جمعه استان خوزستان با محوریت تبیین جایگاه مسجد در الگوی اعتلای شهر
  • وزیر علوم وارد یاسوج شد
  • سفر مقام معظم رهبری موجب عبور کردستان از حوزه امنیتی به حوزه فرهنگی شد/ علمای مناطق شرقی با روشنگری بسترساز امنیت پایدار شوند
  • علما حافظان مرزهای دینی هستند