Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه مجری طرح راه آهن غرب کشور با اشاره به توقف دو ساله راه آهن کرمانشاه- خسروی، کمبود اعتبار را عامل توقف این پروژه اعلام کرد.

مسعود فرامرزیان در گفت و گو با ایسنا، با انتقاد از بی توجهی مسئولین نسبت به پروژه راه آهن غرب کشور گفت: این بی توجهی ها در حالیست که این پروژه نقش مهمی در اقتصاد کشور از طریق رونق صادرات خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این پروژه در حال حاضر برای رسیدن به مرز خسروی نیازمند هشت هزار میلیارد تومان اعتبار است، درحالیکه در بودجه امسال تنها 135 میلیارد تومان اعتبار برای آن لحاظ شده و قطعا با این بودجه ها امکان رسیدن این پروژه به مرز خسروی تا چندین سال آینده هم وجود نخواهد داشت.

فرامرزیان با اشاره به لحاظ تبصره‌ای جدید در بودجه امسال گفت: خوشبختانه یک تبصره در بودجه لحاظ شده که سازمان برنامه و بودجه مجاز است جهت حمایت از مصوبات سفر هیات دولت اعتباراتی را برای دو پروژه پالایشگاه آناهیتا و راه آهن غرب کشور لحاظ کند که برای این ردیف اعتباری هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده که اعتبار خوبی است و می تواند پروژه را فعال کرده و تا حد خوبی پیش برد.

این مسئول گفت: در حال حاضر پروژه راه آهن غرب کشور به سه بخش تقسیم شده که بخش اول آن انجام کارهای باقیمانده و تکمیل ایستگاه ها در محدوده مسیر ملایر به کرمانشاه است که برای تکمیل این بخش حدود 500 تا 600 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

فرامرزیان گفت: بخش دوم پروژه هم مسیر کرمانشاه به اسلام آبادغرب را شامل می شود که برای این بخش هم اعتباری حدود 2200 میلیارد تومان نیاز است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در صورت تامین اعتبار، قطار ظرف دو سال آینده به اسلام آبادغرب می رسد.

فرامرزیان بخش سوم و نهایی این پروژه را هم امتداد راه آهن در مسیر اسلام آبادغرب به خسروی عنوان کرد و افزود: برای تکمیل این بخش هم حدود پنج هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که اگر تامین شود قطار تا پایان این دولت یعنی تا سه سال دیگر به مرز خسروی می رسد.

این مسئول خاطرنشان کرد: مسئولان باید بدانند که راه آهن غرب کشور یک پروژه استانی نیست و یک پروژه ملی محسوب می شود که تمام کشور از فواید و منافع آن بهره مند می شوند.

وی افزود: با امتداد راه آهن به مرز خسروی و از آنجا به عراق، کوتاهترین مسیر ریلی به پایخت عراق فراهم می شود که نقش مهمی در صادرات به این کشور خواهد داشت.

فرامرزیان گفت: همچنین از طریق اتصال ریلی به کشور عراق می توانیم به سوریه و بندر لاذقیه متصل شویم که بازهم نقش بسیار مهمی در رونق صادرات دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی كرمانشاه منطقه کرمانشاه قطار راه آهن غرب کشور میلیارد تومان اعتبار راه آهن غرب کشور مرز خسروی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۷۶۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مولدسازی دارایی‌های دولت فرصتی برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام دستگاه‌ها است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: طرح مولدسازی دارایی‌های دولت فرصتی برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام دستگاه‌هاست و دستگاه‌های اجرایی باید حداکثر بهره‌مندی از این ظرفیت را داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، جلسه کارگروه استانی مولدسازی دارایی‌های دولت امروز _ یکشنبه شانزدهم اردیبهشت _ به ریاست طهماسب نجفی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و با حضور اعضا در محل سالن جلسات شهید قلیوند استانداری تشکیل شد؛ نجفی در این جلسه اظهار کرد: ظرفیت ایجاد شده در طرح دولت مردمی برای افزایش افزایی املاک و اراضی مازاد بسیار ارزشمند و فرصتی برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام دستگاه‌ها است.

وی از دستگاه‌های اجرایی خواست که حداکثر بهره‌مندی از این ظرفیت را داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، در این جلسه موارد مربوط به فروش اراضی مازاد ادارات و دستگاه‌هایی مانند جهاد کشاورزی، آب منطقه‌ای، آب و فاضلاب، آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشکی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و جهاد دانشگاهی مطرح و بررسی شد.

کد خبر 750940

دیگر خبرها

  • اختصاص ۸۲ میلیاردتومان اعتبار برای ساخت پروژه دفاع مقدس در گلستان
  • تکمیل اسکله رو- رو امیرآباد ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار می خواهد
  • ساخت مرکز جامع سرطان قم ۳۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • دانش بنیان‌های کرمانشاه؛ چشم به راهِ احداث «شهرک فناوری»
  • بهره‌برداری از ۴۰۶ پروژه عمرانی در روستا‌های کرمانشاه
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی تجهیز و تکمیل چاه و خط انتقال آب تم‌تم در شهرستان جوانرود
  • مولدسازی دارایی‌های دولت فرصتی برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام دستگاه‌ها است
  • کارگروه چابک و اثرگذار برای کاهش نرخ بیکاری
  • تکمیل طرح چهارخطه شدن محور دره شهر ، پلدختر نیازمند اعتبار
  • تکمیل واحد‌های ۲۷ هکتاری تا چند ماه آینده