Web Analytics Made Easy - Statcounter

تابناک : جمعه گذشته نشستی در حسینیه جماران برگزار شد که از چند جهت قابل توجه و مهم بود و متن و حاشیه این نشست نکاتی قابل تاملی داشت که نباید به سادگی از کنار آن عبور کرد. اجتماع مردمی هسته‌های جهاد و پیشرفت پیش از ظهر جمعه ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ با حضور سید ابراهیم رییسی رئیس جمهور و سید حسن و خمینی و همچنین سعید قاسمی در حسینیه جماران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست تعدادی از وزرا ‏، مسئولان کشور و جمعی از گروه‌ها و تشکل‌های جهادی در حسینیه امام خمینی هم حضور داشتند و حدود ۶۵۰ نفر از گروه‌ها و تشکل‌های مردمی و جهادسازندگی در حسینیه جماران حضور پیدا کردند که ۱۰ نفر از آن‌ها به نمایندگی از این گروه‌ها دغدغه‌ها و مسایل و مشکلات شان را مطرح کردند. رئیس جمهور هم پس از شنیدن صحبت‌ها و مشکلات، در جمع نمایندگان سخنرانی کرد و در پایان این مراسم از برخی نمایندگان گروه‌های جهادی و خانواده شهدای جهادسازندگی با اهدا لوح تجلیل و تقدیر شد.

اما چرا نباید از متن و حاشیه این نشست به سادگی عبور کرد؟

بعد از اینکه مدت‌ها برخی از جناح‌های سیاسی کشور در منتهی الیه جدایی و موضع گیری نسبت به یکدیگر وجود داشتند و فضای سیاسی همراه خط و نشان کشیدن‌های تند و تیز بود در این نشست شاهد بودیم که سعید قاسمی فردی که به تند زبانی و بیان مواضع صریح و رک و حتی خلاف عرف مشهور است در کنار سید حسن خمینی که در گذشته انتقاداتی را نسبت به وی بیان کرده بود ؛ در حسینیه جماران حاضر شد.

در خلال این نشست زمانی که سعید قاسمی به سخنرانی پرداخت شاهد بودیم که به مانند همیشه صریح و رک مواضع خود را بیان نمود، اما تفاوتی که وجود داشت این بود که زبان و ادبیات انتقادات او نسبت به گذشته ملایم‌تر و تا حدی دوستانه‌تر شده بود.

البته وی در حین سخنرانی خود یکی از علل این تغییر رفتار و ادبیات را تذکر اخلاقی رهبر انقلاب در حین سخنرانی ۱۴ خرداد مبنی بر حفظ احترام افراد بیان کرد و گفت بعد از اینکه بعد از سال‌ها توانسته در حسینیه جماران حضور داشته باشد احساس خوبی دارد.

اما سعید قاسمی؛ سخنران همیشه خروشان و صریح الهجه این بار دو موضوع و در اصل تذکر مهم را خطاب به دو شخصیت حاضر در سخنرانی مطرح کرد که باید این تذکرات را قابل توجه و تامل دانست.

وی در این اجتماع خطاب به سید ابراهیم رییسی رییس جمهور که حدود یکسال از آغاز فعالیت وی و هیئت دولت سیزدهم می‌گذرد گفت:جناب رئیسی شما می‌دانید ما به شما ارادت داریم. جنس جنابعالی و بر و بچه‌های جوراب سوراخ با آن‌هایی که دولت را تحویل گرفتید بسیار فرق دارد. جنسا با آن‌ها فرق دارید. الان دما در اندیکا ۵۲ درچه است و آدم پوست می‌اندازد برای ملتی غارنشین کار کند. مردم در اندیکا در غار هستند. چه کنیم؟ اندوه دل نگوییم الا یک از هزاران. در این نهضت یک میلیون مسکن که گفتید ما میتوانیم در بخشی از نهضتی که شما علمش را بلند کردید بخشی از دغدغه شما را حل کنیم، چرا وزیر محترم می‌گوید ما باید از ترکیه و چین آدم بیاوریم که بتوانیم؟ چطور ما جهادگران ثابت کنیم می‌توانیم؟ شما گفتید باید خانه‌های لاستیکی در چابهار جمع شود. چرا نشد؟ شما شش ماه پیش در اندیکا گفتید باید بشود. چرا نشد؟ چرا دروغ می‌گویند؟ چرا جهادی‌ها را حساب نمی‌کنند؟

در این تذکر سعید قاسمی به معضل قدیمی و فراگیر ارسال «گزارش‌های غیر واقعی» مدیران میانی به مدیران عالی رتبه اشاره می‌کند و با زبان صریح خود می‌گوید که امتداد این مشکل و معضل همیشگی در دولت سیزدهم هم در حال وقوع است و این تذکر را بیان می‌کند که ممکن است برخی از عوامل اجرایی بی توجه به دستورات صادر شده از سوی مقامی حتی در حد رییس جمهور بر اساس صلاحدید خود عمل نماید؛ لذا در اینجا باید متذکر شد که «صدور دستور» و «پیگیری پس از صدور دستور» دو رکن مهم و اساسی است که به همراه هم برای حل مشکلات نیاز است و نباید تصور شود که با صدور دستور و فرمان مشکلات حل خواهد شد.

اما تذکر دیگری که حائز اهمیت بود این بود که سعید قاسمی از سید حسن خمینی دعوت به عمل آورد که در جمع نیرو‌های جهادی حاضر شده و به همراه آنان از مناطقی از خوزستان بازدید به عمل آورند. این دعوت از آن جهت مهم است که این دعوت و عمل به آن می‌تواند اقدام مناسبی در جهت گفتگو و درک اوضاع کامل کشور از سوی همه جناح‌های سیاسی باشد. اینکه در این شرایط و اوضاع کشور وحدت ملی و وفاق همه جانبه گروه‌های سیاسی امر مهمی است غیر قابل انکار است و قطعا امتداد چنین حرکت‌های می تواند در رفع موانع و مشکلات جامعه اثرگذار باشد.

همچنین وحدت نیرو‌های سیاسی که دل در گروی این مرز وبوم داشته و به فکر حل مشکلات آن هستند حول شعائر و ارکان انقلاب به مانند قانون و سیره و بیانات امام راحل و رهبر انقلاب می‌تواند منشا رخداد‌های وحدت بخش مهمی جهت فائق آمدن بر مشکلات ریز و درشت کشور باشد و نباید فراموش کرد که نزاع و اختلاف داخلی می تواند سم کشنده تری از تحریم های ناجوانمردانه کشورهای غربی علیه ما باشد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: تابناک

کلیدواژه: متروپل آبادان حجت الله عبدالملکی جنگنده اف 14 رییسی حسن خمینی سعید قاسمی متروپل آبادان حجت الله عبدالملکی جنگنده اف 14 حسینیه جماران سعید قاسمی سید حسن گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۷۶۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بوشهر قلب تپنده موسیقی زندگی و حرکت است

ایسنا/بوشهر مدیرکل دفترموسیقی وزارت ارشاد گفت: بوشهر قلب تپنده موسیقی زندگی و حرکت است که می شود سال‌های سال در مورد به آن صحبت کرد و راجع به مشکلات آن به صورت اضطراری تر نشست و صحبت کرد و دغدغه ها را شنید و گلایه ها را گوش داد.

امیر حسین سمیعی شامگاه یکشنبه ۱۱ اردیبهشت در نشست هم اندیشی با هنرمندان موسیقی استان بوشهر گفت: کنسرت های موسیقی در بوشهر هیچ مشکلی برای مجوز ندارند و همه بر اساس قانون اجرا می شوند.

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: تلاشمان این است که پهنای موارد بوروکراتیک کنار گذاشته شود و بی واسطه با شما صحبت کنیم، ما وافقیم اگر مشکلاتی وجود دارد آمده ایم برای این که بشنویم و تمام تلاشمان را به کار ببریم تا مشکلات کاهش پیدا کند.

وی ادامه داد: موسیقی در بوشهر زنده است، همین پویایی و دغدغه مندی که مطرح شد نشان از زنده بودن این شهر در حوزه موسیقی دارد، لذا معتقدم در بوشهر موسیقی برای تمام ابعاد زندگی از جمله کار، سوگ، شادی، حرکت و امید در جامعه در نوع خودش گزینه دارد.

سمیعی یادآور شد: ما تلاش می کنیم که به تمام کسانی که در حوزه فرهنگ و هنر فعالیت دارند نگاه تکریم و محبت داشته باشیم. تا جایی که قدرت داشته باشیم تلاش خواهیم کرد تا فاصله ما با هنرمندان کمتر شود و درصدد رفع مشکلات و دغدغه شما هستیم و باید همت کنیم تنش ها را کاهش داده و ظرفیت های کاری را شناسایی و افزایش دهیم.

وی در خصوص مشکلات سامانه ای مجوزهای موسیقی گفت: ما نمی توانیم همه را با یک چارچوب مقایسه و بررسی نماییم و مشکلات ساختاری و فرایندی دارد که این‌گونه مشکلات با همین نشست ها رفع خواهد شد.

وی در مورد سالن های موسیقی و سخت افزار تصریح کرد: باید تلاش کنیم با افزایش امکانات لازم و اساسی زمینه تسهیل اجرای کنسرت توسط  شرکت های مجری را در شهرستان ها فراهم کنیم.

سمیعی اضافه کرد: باور داریم موسیقی به نشاط اجتماعی کمک می کند و همه تلاشمان این است که فضا را پویاتر کنیم.

وی در خصوص اینکه گروه‌های موسیقی در برخی فصول کم کار یا تعطیل می شوند، گفت: باید در این خصوص چاره اندیشی کرد و ایجاد رویدادهای اجرایی به تناسب آن ایام می تواند تاثیرگذار باشد و اگر در این مسیر موفق نبودیم باید از طریق صندوق هنر دنبال تدبیر و چاره‌اندیشی و راهکار باشیم.

در این نشست هنرمندان با بیان مشکلات، دیدگاه‌ها و نظرات خود خواستار حمایت بیشتر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به موسیقی استان بوشهر شدند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ملاقات مردمی استاندار آذربایجان شرقی
  • زرنگ‌بازیِ سعید آقاخانی در نون‌خ ۵ که شاید متوجهش نشده‌اید
  • آخرین وضعیت سعید آقاخانی و ادامه سریال «نون‌خ»
  • آخرین وضعیت سعید آقاخانی بعد از سقوط از ارتفاع
  • آخرین وضعیت سعید آقاخانی و توضیحاتی درباره ادامه «نون‌خ»
  • زرنگ‌بازی سعید آقاخانی در «نون خ ۵»
  • بوشهر قلب تپنده موسیقی زندگی و حرکت است
  • مراسم بزرگداشت مرحومه خانم معصومه حائری ویژه خانم ها/ 5شنبه، حسینیه شماره2 جماران
  • یکی از روش‌های نوین در پیشگیری، اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی عمومی است
  • انتخاب سرمربی تیم ملی بسکتبال از میان ۲ گزینه اروپایی و ۲ مربی داخلی