Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@19:44:52 GMT

۱۰ سال انتظار برای بازگشایی استخر شنای «سربیشه»

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۷۶۹۴۰

۱۰ سال انتظار برای بازگشایی استخر شنای «سربیشه»

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، استخرهای سرپوشیده شنا از مهم‌ترین زیرساخت‌های ورزشی هستند که هر چقدر فراگیرتر و مجهزتر باشند می‌توانند در سلامتی جسمی و تربیت قهرمانان‌ ملی نقش‌آفرینی کنند.

روبان افتتاح استخر شنای سرپوشیده سردار شهید «حاج قاسم سلیمانی» ۲۸ تیرماه ۱۳۹۹ توسط «سلطانی‌فر» وزیر وقت ورزش و جوانان و همراهی «معتمدیان» استاندار وقت خراسان‌جنوبی و «عزیزی» مدیرکل وقت ورزش و جوانان و سایر مسئولان کشوری و استانی بریده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرچه همه‌گیری ویروس منحوس کرونا بهانه‌ای شد تا درب این پروژه ورزشی به بهره‌برداری رسیده به روی جوانان، نوجوانان و سایر علاقه‌مندان باز نشود ولی بعد از فروکش و ضعیف شدن این ویروس و بازگشایی اماکن ورزشی در خراسان‌جنوبی هنوز شهروندان سربیشه‌ای در حسرت ساعتی تنی به آب زدن در این استخر سرپوشیده افتتاح رسمی شده هستند!

آب زلال و تن‌آرای استخر شنای سرپوشیده سردار «شهید حاج قاسم سلیمانی» شهر سربیشه قریب‌بر دو سال است که تعویض نشده، بدبو گشته و رسوبات آن باعث تخریب فیلترهای تصفیه و تجهیزات تأسیساتی این پروژه ورزشی شده است.

بعد از یک دهه چشم‌انتظاری شهروندان سربیشه‌ای برای تنی به آب زدن و  شنایی کردن در تنها استخر شنای این شهرستان، حالا مسئولان ورزش و جوانان شهرستان سربیشه و خراسان‌جنوبی پاسخ می‌دهند که سفارش خرید فیلتر‌های تصفیه آب و تجهیزات تأسیسات داده شده است!

چه‌ زمانی و به چه طریقی گشایشی‌ شود و تجهیزات تأسیساتی استخر شنای سربیشه سرویس کامل شود تازه نوبت به مزایده رفتن و واگذاری آن به بخش خصوصی می‌رسد.

کلنگ احداث استخر شنای سرپوشیده سردار «شهید حاج قاسم سلیمانی« شهر سربیشه در سال ۱۳۸۹ با زیربنای یک هزار و ۵۲۰ مربع بر زمین زده شد و قرار بود در سال ۱۳۹۳ به بهره‌برداری برسد که نه‌ تنها این پروژه افتتاح نشد بلکه سازه‌ای که پیشرفت فیزیکی بالایی داشت به دلیل استفاده از مصالح ساختمانی غیراستاندارد به کلی برچیده شد و پیمانکار پروژه اسکلت و سقف آن را دوباره‌ طراحی و شروع به ساخت کرد.

سرانجام استخر شنای سرپوشیده شهید «حاج قاسم سلیمانی» شهرستان سربیشه که ۲۸ تیرماه ۱۳۹۹ با هزینه‌کرد ۳۵ میلیارد و ۵۲۱ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی افتتاح شد چه زمانی بازگشایی و در اختیار ۹ هزار نفر جمعیت برخوردار قرار گیرد در پرده ابهام است.

انتهای‌پیام/۶۹۰۱۴/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: استخر شنای سرپوشیده حاج قاسم سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۷۶۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) افتتاح ابرپروژه ایرانی در سریلانکا

پروژه چند منظوره سد و نیروگاه «اومااویا» سریلانکا که ساخت آن توسط شرکت‌های ایرانی انجام شده است، صبح امروز با حضور سید ابراهیم رئیسی افتتاح شد.

نیروگاه زیرزمینی به ظرفیت ۱۲۰ مگاوات، تأمین آب مورد نیاز ۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی و انتقال ۱۴۵ میلیون مترمکعب آب از جمله اهداف این پروژه بوده است.

حفاری تونل عمودی به طول ۶۱۸ متر، اجرای پوشش فلزی به وزن تقریبی ۱۰۰۰ تن، نصب و احداث نیروگاه در عمق ۷۵۰ متری زمین باعث شده این پروژه جزو پروژه‌های منحصربه‌فرد مهندسی محسوب شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اضافه‌شدن حدود ۵۰۰ هزار مترمربع به فضای ورزشی آذربایجان‌غربی
  • راه‌اندازی بزرگ‌ترین مزرعه بادی فراساحلی بریتانیا
  • آغاز عملیات پروژه بهسازی آسفالت بلوار شهید سلیمانی قم و انسداد مسیر
  • افتتاح بخشی از رینگ چهارم ترافیکی اصفهان تا پایان سال
  • ابلاغ آئین نامه اجرایی جشنواره شنای آب‌های آزاد کیش
  • ۱۳ خیابان در سطح شهر قم بازگشایی شد
  • (ویدیو) افتتاح ابرپروژه ایرانی در سریلانکا
  • ۳۰۰۰ جوان کهگیلویه و بویراحمد در انتظار وام ازدواج
  • وعدۀ افتتاح ورزشگاه خرم‌آباد در سفر دوم رئیس‌جمهور
  • بهره برداری از ۴ تقاطع غیر همسطح رشت تا شب عید ۱۴۰۴