Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین اعلام کرده که هدف غربی ها از قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام خارج کردن مذاکرات وین از مسیر اصلی خود بوده است.

اولیانوف مسئله فوق را در تایید توییت روزنامه تهران تایمز با این مضمون که همزمان با ادامه تلاش‌های دیپلماتیک برای رفع تحریم‌های یکجانبه برضد ایران، به نظر می‌رسد نگرش آمریکا و تروئیکای اروپایی (E۳ شامل فرانسه، بریتانیا و آلمان) بیشتر بر شکست مذاکرات وین متمرکز شده است، اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این رابطه در توییت خود نوشت: قطعنامه اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که توسط سه کشور اروپایی و آمریکا حمایت می‌شود، دلیلی برای این باور است که آنها تلاش می‌کنند مذاکرات وین در مورد برجام را از مسیر خارج کنند.

اولیانوف در ادامه پیام خود افزود: اما به نظر من این مسئله یک اشتباه محاسباتی راهبردی غیرعمدی بود و این کشورها همچنان به دنبال نهایی کردن موفقیت آمیز مذاکرات هستند.

نماینده روسیه پیشتر نیز طی پیام هایی متعدد از اقدام ضدایرانی غربی در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی انتقاد کرده بود.

وی همچنین گفته بود که معتقد است به رغم قطعنامه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی بر ضد ایران، کماکان شانس احیای برجام وجود دارد.

میخائیل اولیانوف گفته بود: همیشه شانس (احیای برجام) وجود دارد. قطعا زود است که بگوییم این توافق از بین رفته است. این (توافق) در شرایط بن بستی قرار دارد که به احتمال فراوان بعد از تصویب قطعنامه نابخردانه و غیرسازنده شورای حکام آژنس علیه ایران این وضعیت تا مدت مشخصی ادامه خواهد داشت.

پیشتر آمریکا و سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان پیش نویس طرحی ضد ایرانی را به شورای حکام آژانس بین الملل انرژی اتمی ارائه دادند که بعدا به رای گذاشته شد با ۳۰ رأی موافق، ۲ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از سوی هند، لیبی و پاکستان به تصویب رسید.

گفته شد که روسیه و چین به این قطعنامه رأی منفی دادند.

کد خبر 5518787 محمدرضا الكائی

منبع: مهر

کلیدواژه: میخائیل اولیانوف شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی ایالات متحده امریکا تروئیکای اروپایی انگلیس فرانسه آلمان مذاکرات هسته ای توافق هسته ای انرژی هسته ای مذاکرات هسته ای ایران برنامه هسته ای ایران توافق هسته ای ایران مذاکرات هسته ای وین توافق هسته ای با ایران مذاکره هسته ای مذاکرات وین اوکراین روسیه رژیم صهیونیستی ایالات متحده امریکا فلسطین عراق سوریه جنگ اوکراین ترکیه ایران عربستان سعودی جو بایدن حمله روسیه به اوکراین اتحادیه اروپا مذاکرات وین بین المللی شورای حکام انرژی اتمی آژانس بین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۷۶۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث ۴۶۲ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصادق معتمدیان عصر پنجشنبه در آئین تودیع و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی افزود: در هر گوشه از این استان شاهد برپایی کارگاه‌های عمرانی مسکن و راه هستیم که به چشم می‌آید.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۴۶۲ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در آذربایجان غربی در قالب ۴۰ کارگاه راهسازی در دست اجرا بوده که حاصل کار مجموعه راه و شهرسازی با تلاش شبانه روزی و تصمیم گیری درست و استفاده از ظرفیت و پتانسیل‌های این استان است.

وی ادامه داد: بیش از ۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به حوزه راه و مسکن آذربایجان غربی اختصاص داده شده که نشان از توجه ویژه دولت سیزدهم برای توسعه این بخش در استان است.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه امروز شاهد ارتقای شاخص‌های راه و مسکن در استان هستیم، اظهار کرد: بخش قابل توجهی از احداث راه‌ها از مسیر قانونی بود که درگذشته مورد توجه نبود.

هیچ قطعه راه بلاتکلیف در آذربایجان غربی وجود ندارد

معتمدیان با تاکید بر اینکه هیچ قطعه راهی در آذربایجان غربی وجود ندارد که بلاتکلیف باشد، گفت: تمامی مسیرهای این استان دارای برنامه کاری و عمرانی جهت توسعه، پیشرفت و آبادانی هستند که در این بین، مسیر رازی - خوی از جمله محورهایی است که در حال تبدیل به مسیر اقتصادی بین‌المللی است.

وی افزود: با پایان یافتن اجرای طرح توسعه این مسیر، مرز رازی به مسیری بین المللی برای دستیابی به بازار هدف جهانی تبدیل خواهد شد.

وی اظهار کرد: یکی از مزیت‌های اقتصادی این استان، ترانزیت است که در تمامی جوانب آن برنامه‌های گوناگونی در حال انجام است.

اخذ ۹۰۰۰ سند مالکیت تک برگی در آذربایجان غربی

مدیرکل سابق راه و شهرسازی آذربایجان غربی هم در این آئین گفت: با تمام توان با همکاران حود در تلاش برای رو سفیدی میان مردم بودیم تا با راه اندازی نهضت کارهای عمرانی، اتفاقات خوبی رقم بزنیم.

سیدمحسن حمزه‌لو افزود: در دولت سیزدهم با حمایت همه جانبه توانستیم بیش از چهار برابر میانگین کشور در ۵۴ ماه گذشته بزرگراه و راه اصلی احداث کنیم.

وی اضافه کرد: اخذ ۹ هزار فقره سند مالکیت تک برگی در این استان و کسب رتبه نخست کشوری در برنامه اجرایی نهضت ملی مسکن از جمله دستاوردهای اداره کل راه و شهرسازی بود.

مدیرکل جدید راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی نیز در این آئین اظهار کرد: نهضت ملی مسکن یک تکلیف شرعی در کنار کار حرفه‌ای است که با تمام توان به همراهی بخش خصوصی وبا مشارکت مردم در خانه‌دار کردن بخش مستضعفین تلاش خواهیم کرد.

رسول عطایی در خصوص اراضی دولتی نیز گفت: در مقابل تبعیض و بی عدالتی ایستادگی خواهیم کرد و در زمینه برنامه‌های بازآفرینی شهری نوینی نیز با اصول نوین ادامه خواهیم داد.

در این آئین رسول عطایی به عنوان سرپرست اداره کل راه و شهرسازی معرفی و از خدمات سیدمحسن حمزه لو مدیرکل سابق قدردانی شد.

کد خبر 6088771

دیگر خبرها

  • سودان خواهان برگزاری نشست فوری شورای امنیت درباره «تجاوزات امارات» شد
  • کاخ سفید مدعی شتاب تازه ای در مذاکرات غزه شد
  • احداث ۴۶۲ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در آذربایجان غربی
  • تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران در پارلمان اروپا
  • توجه ویژه برای توسعه راه های آذربایجان غربی
  • درخواست اتحادیه عرب برای اجرای قطعنامه آتش‌بس غزه
  • معرفی مدیرکل جدید راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی
  • ممانعت روسیه از تصویب قطعنامه آمریکایی استقرار سلاح در فضا
  • واکنش مسکو: به قطعنامه سلاح‌های هسته‌ای در فضا
  • روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد